Skip to main content
Vraag

Onterechte roamingkosten buiten EU in Roemenië

• August 22, 2026
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Beste KPN, Hierbij wil ik een klacht indienen over onterechte buiten-EU roamingkosten op onze telefoonnummers.

Wij waren op vakantie in Roemenië (EU), in de regio 'Cazanele Dunării' (Donau-kloof), vlakbij de grens met Servië. Ik wil benadrukken dat wij Roemenië en het EU-grondgebied geen minuut hebben verlaten. We zijn de grens met Servië absoluut niet overgestoken. Toch hebben onze telefoons ongewild en automatisch verbinding gemaakt met een Servisch netwerk vanaf de andere kant van de rivier.

Dit heeft geleid tot de volgende hoge kosten voor een minimaal dataverbruik: - Mijn nummer: €63 voor slechts 24 MB. - Nummer van mijn vrouw: €35. Aangezien wij gegarandeerd in de EU waren en dit een duidelijk geval is van onvrijwillige 'border roaming', vragen wij vriendelijk om een coulanceregeling (goodwill credit) en de kwijtschelding van deze kosten (totaal €98). Wij hebben de netwerkinstellingen inmiddels handmatig vastgezet. Ik hoor graag van u hoe dit opgelost kan worden. Met vriendelijke groet,

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

1 reactie

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 22, 2026

Sowieso is het verstandig om de telefoonnummers weg te halen. Dit is een openbaar forum en misbruik ligt op de loer. Blijkbaar is de zendmast buiten de eu sterker geweest. Het was beter geweest om meteen de provider vast te zetten in de telefoon. Nog beter was het geweest als je de bescherming had geactiveerd. Sms BESCHERMING AAN naar 1266. Doe dat nu!! Helaas gaat kpn de kosten niet vergoeden.