Skip to main content
Beantwoord

Ontvang geen verificatie sms meer van externe bedrijven

• April 15, 2025
  • 12 reacties
  • 205 keer bekeken

Gisteren de overstap gemaakt naar KPN.

helaas ontvang ik geen verificatie-sms’jes meer van externe bedrijven zoals Uber, Markplaats, AirBnB etc.

Gewoon Nederlandse telefoon, ben ook in Nederland. iPhone 15 pro Max, bestaand toestel, kom van Vodafone. Fysieke simkaart 

Helpdesk kon niets betekenen, gaf aan dat ik maar nachtje moest wachten.

Wat de doen?

Beste antwoord door CdH0905

Het heeft even geduurd, maar inmiddels kan ik weer sms ontvangen.

Op een ander forum las ik, dat je ‘Info aan’ naar 1330 moest sturen, na dat gedaan te hebben, ontving ik 2 dagen later weer mijn verificatiecodes via sms.

Iedereen, bedankt voor het meedenken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Probeer even je netwerk instellingen te resetten. Zodat alle parameters weer juist geladen kunnen worden vanuit KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2025

Bedankt voor de tip, maar helaas. Eerst

’herstel alle netwerk-instellingen gedaan’ en daarna ook nog hele iPhone opnieuw geïnstalleerd. Beide is geen succes ☹️

• April 15, 2025

De komende dagen er flink achter heen zitten dat het opgelost word. Anders binnen de annuleringsperiode opzeggen.

Vul je forumprofiel in zodat een KPN medewerker mee kan kijken.

https://forum.kpn.com/settings/profile

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 15, 2025

Hallo ​@CdH0905  

Kan je wel gebeld worden, ook door abonnees van Vodafone? Mogelijk is de portering van jouw nummer niet goed afgerond. Dat komt soms voor en dan kan het nummer (alleen) door Vodafone klanten niet bereikt worden. Er blijft dan een foute verwijzing staan bij VF.

Bel KPN klantenservice dan nogmaals. Zij moeten dat zonodig met VF afstemmen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2025

Zojuist geprobeerd, maar kan door een Vodafone-abonnee gebeld worden.

Raar probleem dit, zal wel kijken of ik naar KPN-winkel kan of nogmaals klantenservice bellen

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@CdH0905, welkom op onze community! Kun je eens proberen de sms verificatie opnieuw in te stellen bij een van deze diensten? Dat wil nog wel eens helpen.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 16, 2025

Heb jij bij KPN mobiel abonnement afgesloten met behoud van jou 06 nummer? 

En heb je ook gebruik gemaakt van het overstapservice van KPN mobiel? 

En heb je de KPN mobiel simkaart toegevoegd aan jou iphone? 

En de vondafone simkaart nog laten zitten in jou iphone? 

Want tijdens de overstapperiode van Vodafone mobiel naar KPN mobiel. 

Moet je de simkaart van Vodafone Mobiel laten zitten tot dat jou 06 nummer is overgezet naar KPN mobiel. Kijk dan naar jou gegevens van Uber, Marktplaats en AirBNb of jou 06 nummer klopt. 

Daarna moet jij sms berichten van deze 3 apps ontvangen op jou iphone. 

Veel succes nog. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@CdH0905 is het nog gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Het heeft even geduurd, maar inmiddels kan ik weer sms ontvangen.

Op een ander forum las ik, dat je ‘Info aan’ naar 1330 moest sturen, na dat gedaan te hebben, ontving ik 2 dagen later weer mijn verificatiecodes via sms.

Iedereen, bedankt voor het meedenken!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah die kende ik nog niet, maar fijn dat het inmiddels weer werkt! Hoelang heeft het nou niet gewerkt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Ah die kende ik nog niet, maar fijn dat het inmiddels weer werkt! Hoelang heeft het nou niet gewerkt?

Een week of 2 heeft het niet gewerkt. Opnieuw aanmelden voor verificatie-sms heeft niet gewerkt. 

Had vorige week ook geen internet in buitenland (eerste keer na overstap) Herstel van alle netwerk-instelling was de oplossing. Ik stap regelmatig over, deze keer ging niet echt soepel 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah duidelijk, bedankt voor je terugkoppeling, ik neem deze mee!