Skip to main content

Onverwacht hoge roamingkosten op ferry Middellandse Zee

  • June 26, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Kan als klant met KPN mobiel internetabonnement me helemaal vinden in laatste reactie van wjb. 

Werd nl. 21 mei j.l.  tijdens internetsessie op de ferry van Corsica naar Italië met hoge roamingkosten geconfronteerd. Geen enkele waarschuwing door ferrymaatschappij, maar m.i. ook weggestopte kleine letters én een hele late SMS- melding door KPN toen de extra faktuur van € 60,50 al zo ongeveer was uitgeschreven.

Reizend met m'n smartphone binnen de EU-zone (!) had ik Data-roaming op 'aan' en Mobiele Provider op ‘automatisch selecteren' gezet. Had 'r werkelijk geen enkel moment aan gedacht dat m'n smartphone zou verbinden met een peperdure mobiele provider (satelliet).

Gaat er bij mij niet in waarom het KPN inz. zo'n afwijkende EU- reiszone anno 2026 nog steeds niet is gelukt om enige belangwekkende voorzorgsmaatregelen te treffen om dit probleem voor d'r klanten op een prettige manier op te lossen.

En vind ik eigenlijk ook meer passen bij deze verder prima mobiele internetprovider.

 

Om met J.W. von Goethe te spreken: "Het is niet genoeg, te weten, men moet ook toepassen; het is niet genoeg te willen, men moet ook handelen".

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2026

Beetje stom inderdaad. Je hebt ook weinig aan die maar 24 MB voor € 60,50.

Deze kosten kun je één keer per factuur periode krijgen. 

Als je echter Bescherming aan naar 1266 stuurt wordt het op 0 gezet zolang je het aan laat staan.