Skip to main content
Beantwoord

Onverwacht hogere kosten KPN Mobiel abonnement

• July 21, 2026
  • 9 reacties
  • 170 keer bekeken

Mijn KPN abonnement kost normaalgesproken EUR  28.76 maar sinds twee maanden valt mijn factuur één euro hoger uit (EUR 29.76 totaal) door een extra kostenpost genaamd "Wijziging mobiel 2026 inclusief veiligheid". Ik heb me hier niet voor aangemeld en ik kan niet vinden waar dit voor is. Kan ik hier meer duidelijk over krijgen en kan dit verwijderd worden?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Sep1 

Alles over “Extra Veilig Mobiel” kun je allemaal teruglezen in de volgende kennisbank:

Extra Veilig Mobiel: wat is het en hoe werkt het?

Extra Veilig Mobiel staat standaard uit, omdat de contractant (jij dus) daar toestemming voor moet geven, door deze optie zelf te activeren binnen de Mijn KPN app.
Heb je dat niet gedaan, dan staat deze functie dus uit en vindt je hem niet terug in de Mijn KPN app.

9 reacties

JanD
Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@Sep1 daar is duidelijk door KPN per mail over gecommuniceerd.

Het mobiele veiligheidspakket, dat eerst €1,95 per maand per mobiel abo kostte is nu gratis, maar de abokosten zijn wel met €1 per maand gestegen.

Zoek je mails en de discussie hierover binnen dit forum er maar op na.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

Beste JanD,

Bedankt voor het antwoord. Ik verneem wat aggressiviteit in uw bericht met name door het gebruik van het woord "duidelijk". Ik kan de email niet vinden en ik kan er ook niks over vinden in de KPN app, waarin de optie duidelijk zichtbaar zou moeten zijn. Daarbovenop heb ik ook naar eerdere uitwisselingen proberen te zoeken op de kpn website en daar kwamen vooral vragen en antwoorden over combivoordeel naar boven. Als het zo duidelijk is, stuur dan graag de officiele communicatie direct door en vertel me of en hoe ik dit kan deactiveren.

JanD
Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@Sep1 jammer dat je mijn reactie op een bepaald punt agressief vindt overkomen, dat is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest, mijn excuses daarvoor.

Dat KPN Veilig voor mobiel kun je zelf aan- of uitzetten, maar de prijs verandert er niet door.

Ik kan de betreffende linkjes in het forum niet zo snel terugvinden, een moderator of mede-forumleden misschien wel en wacht daartoe hun reactie even af.

Je kunt ook bellen met KPN via 0800 0402 of via Facebook, X of Insta je vraag stellen als je nog meer duidelijkheid wilt.

Ik hoop dat deze reactie niet agressief overkomt.😎

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Sep1 

Alles over “Extra Veilig Mobiel” kun je allemaal teruglezen in de volgende kennisbank:

Extra Veilig Mobiel: wat is het en hoe werkt het?

Extra Veilig Mobiel staat standaard uit, omdat de contractant (jij dus) daar toestemming voor moet geven, door deze optie zelf te activeren binnen de Mijn KPN app.
Heb je dat niet gedaan, dan staat deze functie dus uit en vindt je hem niet terug in de Mijn KPN app.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Sep1, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!

Je zou hierover bericht moeten hebben gehad een paar maanden geleden, hoe je het gebruikt kun je vinden op het kennisbankartikel dat Michel hierboven noemt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Ik kan nu inderdaad de mail terugvinden: “Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je mobiele abonnement. Daarmee maken we internetten op je mobiel veiliger. Vanaf 10 juni 2026 betaal je daarom € 1,- meer per maand.” Ik begrijp dat het per default aan staat, en ik zie dat ik het kan activeren in de app. Maar hoe kan ik het deactiveren en dit aanbod afwijzen? Ik heb helemaal geen behoefte aan een (extra) firewall van KPN. Voor zover ik het begrepen heb kan een prijsverhoging alleen worden afgedwongen door inflatie, niet door het verplichten van extra diensten.

JanD
Wijsgeer
  • July 23, 2026

Beste ​@Sep1 de extra veilig module kun je uitzetten indien deze aan staat, moest eerst betaald worden is nu gratis.

Verder is het abo met €1 per maand verhoogd, daar valt niet aan te ontkomen.

In mijn eerste reactie had ik dus gelijk dat je daarvan op de hoogte bent gesteld, is mijn niet-agressieve reactie.😎

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Het is toegevoegd aan alle mobiele abonnementen. Je kunt ervoor kiezen het niet te gebruiken. Je kunt het niet van je abonnement verwijderen

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 31, 2026

@Sep1 Goed om te weten, je kan die euro nu ook terugvragen bij KPN door bezwaar in te dienen op het klachtenformulier onderaan deze pagina

https://www.consumentenbond.nl/acties-claims/nieuws/2026/kpn-klanten-kunnen-prijsverhoging-terugkrijgen