Skip to main content
Beantwoord

Onverwachte kosten buiten EU

• January 31, 2025
  • 5 reacties
  • 348 keer bekeken

Hi KPN, ik ben momenteel in Marokko en wil graag een medewerker via de chat spreken, maar dat kan niet blijkbaar? Bellen of gebeld worden gaat niet gezien de hoge kosten. 

Mijn vraag gaat over dataroaming in Marokko. Toen ik 2 dagen geleden aankwam en mijn telefoon in het vliegtuig van flightmode afhaalde, kreeg ik direct een sms van KPN dat ik op 100% van het limiet van 60,50 euro zit voor internet buiten de EU. En dat terwijl ik er geen gebruik van heb gemaakt en mijn telefoon net een paar seconde van flightmode af was. Ik wil graag weten hoe dit zit, en ben het natuurlijk niet eens met de kosten. 

Ik hoor graag van jullie via mail of hier. Dankjewel! 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@ezraD 

Heb je voor vertrek naar Marokko onderzocht wat de kosten van bellen en internet in Marokko zijn? Marokko is een land buiten de EU, wat betekent dat de bundels van jouw KPN abonnement daar niet geldig zijn.

Je moet daar een extra bundel voor aanschaffen om ongewenste kosten te voorkomen. Doe je dat niet dan betaal je voor data de hoofdprijs: €2,50 per MB. Je hebt wellicht zelf niets gebruikt, maar jouw telefoon is op de achtergrond direct begonnen met data gebruik toen jij de vliegtuigstand had uitgezet. Met slechts 24 MB is heel snel €60,50 bereikt.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Stuur een sms BESCHERMING AAN naar 1266 om verdere kosten te vookomen. Hiermee zet je de limiet op € 0,- en kan je niet mobiel internetten buiten de EU. Liever geen limiet meer? Sms dan BESCHERMING UIT naar 1266. Tip: activeer een voordelige Extra Bundel voor buiten de EU.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 31, 2025

Hallo ​@ezraD 

Heb je voor vertrek naar Marokko onderzocht wat de kosten van bellen en internet in Marokko zijn? Marokko is een land buiten de EU, wat betekent dat de bundels van jouw KPN abonnement daar niet geldig zijn.

Je moet daar een extra bundel voor aanschaffen om ongewenste kosten te voorkomen. Doe je dat niet dan betaal je voor data de hoofdprijs: €2,50 per MB. Je hebt wellicht zelf niets gebruikt, maar jouw telefoon is op de achtergrond direct begonnen met data gebruik toen jij de vliegtuigstand had uitgezet. Met slechts 24 MB is heel snel €60,50 bereikt.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Stuur een sms BESCHERMING AAN naar 1266 om verdere kosten te vookomen. Hiermee zet je de limiet op € 0,- en kan je niet mobiel internetten buiten de EU. Liever geen limiet meer? Sms dan BESCHERMING UIT naar 1266. Tip: activeer een voordelige Extra Bundel voor buiten de EU.

• Deelnemer
  • February 12, 2025

KPN verdient lekker aan dit soort domme foutjes van haar klanten, zo lijkt het. Ik heb de kas zo ook al goed gespekt. 

Opt-in om data roaming buiten de EU actief aan te zetten als je dat product wil kost ze blijkbaar geld en wordt daarom niet doorgevoerd.

Het bieden van roaming buiten de EU tegen woekerprijzen is een non-product dat slechts en alleen wordt afgenomen door mensen die een foutje maken. Nooit of te nimmer door iemand die daar bewust voor kiest. Uitgaande van 3 euro/MB zit je op ongeveer 20 MB wanneer KPN de rem erop gooit. Met 20 MB kan je niets, al had je het graag. Ze bieden hier dus een product dat niet nuttig is voor de klant en alleen maar inkomsten genereerde over de rug van haar klanten. Niet ethisch. Geen zorgplicht. 

Of zie ik het verkeerd beste mensen van KPN? Welke kosten maken jullie voor zo'n MB? Hoeveel mensen die dit product gebruiken doen dit bewust? 

Forum|alt.badge.img+3

Het binnen de bundel data tarief voor Marokko is EUR 0,00813477 per MB (3 GB voor EUR 24,99), op voorwaarde dat de bundel helemaal verbruikt wordt.

Het buiten de bundel data tarief voor Marokko is EUR 2,50000 per MB (3 GB voor EUR 7680,00). Dit tarief is dus wat hoger.

• Deelnemer
  • April 14, 2025

ik vind dit echt belachelijk van KPN!!!  Zo kan ik ook geld verdienen. Ik weiger dit te betalen, maar kan hierover niemand aan de lijn krijgen. Bah

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 14, 2025

Bescherm jezelf tegen dit soort kosten. Sms BESCHERMING AAN naar 1266. Dit zou iedereen meteen moeten doen!!! Doe het dus nu!!!