Skip to main content

 

Onlangs heb ik een aanvraag ingediend om mijn nummer over te zetten van KPN naar Lebara. Ik ben zeer geïnteresseerd in de diensten van Lebara en wil deze overstap maken zonder mijn huidige KPN-abonnement op te zeggen. Mijn doel is om mijn nummer te behouden en eenvoudigweg mijn KPN-abonnement voort te zetten.

Tijdens dit proces ben ik echter geconfronteerd met onverwachte kosten, namelijk een bedrag van 345 euro. Tot mijn verbazing was ik niet op de hoogte gebracht van deze kosten bij het indienen van de aanvraag. Ik ben bereid om redelijke kosten te dragen, maar dit bedrag is aanzienlijk en veroorzaakt financiële zorgen voor mij.

Ik waardeer de diensten die KPN levert en had gehoopt mijn abonnement ongewijzigd te kunnen voortzetten terwijl ik gebruikmaak van Lebara voor mijn nummer. Echter, de onverwachte financiële last bemoeilijkt deze overgang.

Ik vraag vriendelijk om uw hulp en opheldering met betrekking tot deze onverwachte kosten. Is er een manier om deze kosten te verminderen of te voorkomen, gezien het feit dat ik niet van tevoren op de hoogte was gesteld? Mijn enige doel is om mijn huidige abonnement voort te zetten, zonder buitensporige financiële lasten.

Uw begrip en snelle aandacht voor dit probleem worden zeer op prijs gesteld. Dank u voor uw tijd en assistentie.

 

 

Maar hoe wil je de diensten bij KPN voortzetten wanneer hier geen nummer meer aan vast zit? Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je abonnement is geannuleerd en de €345 het resterend bedrag was van uw abonnement. Een mobiele abonnement zonder mobiel nummer bestaat namelijk niet. En u heeft door het nummerbehoud naar lebara te bevestigen aangegeven dat dat is wat u wilt.


Na een gesprek met de klantenservice van KPN werd mij verzekerd dat het mogelijk was om mijn nummer over te zetten, wat cruciaal is voor mijn werk. Daarom ben ik verbaasd over de onverwachte kosten van €345, aangezien mij aanvankelijk was verteld dat er geen extra kosten zouden zijn. Mijn wens is om mijn nummer over te zetten naar Lebara zonder mijn huidige abonnement te beëindigen, zodat ik een nieuw nummer kan ontvangen.


Maar hoe wil je de diensten bij KPN voortzetten wanneer hier geen nummer meer aan vast zit? Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je abonnement is geannuleerd en de €345 het resterend bedrag was van uw abonnement. Een mobiele abonnement zonder mobiel nummer bestaat namelijk niet. En u heeft door het nummerbehoud naar lebara te bevestigen aangegeven dat dat is wat u wilt.

Na een gesprek met de klantenservice van KPN werd mij verzekerd dat het mogelijk was om mijn nummer over te zetten, wat cruciaal is voor mijn werk. Daarom ben ik verbaasd over de onverwachte kosten van €345, aangezien mij aanvankelijk was verteld dat er geen extra kosten zouden zijn. Mijn wens is om mijn nummer over te zetten naar Lebara zonder mijn huidige abonnement te beëindigen, zodat ik een nieuw nummer kan ontvangen.


  zonder mijn huidige abonnement te beëindigen, zodat ik een nieuw nummer kan ontvangen.

Dit is niet mogelijk. 

Als je een nummer wegporteerd beëindigd het abonnement, dat kan dan niet voortgezet.

Je kan wel overstappen met je huidige nummer indien je abonnement buiten de contractperiode ( 1 of 2 jaar ) zit. Dan raak je je huidige abonnement kwijt..

Dan heb je één abonnement bij Lebara met je huidige nummer. En één abonnement bij kpn met een nieuw nummer.

Dan is je doel bereikt alleen niet met behoud van je huidige abonnement. Want zodra dát nummer wordt uitgeporteerd naar Lebara stopt het en kan niet hervat. Ook niet met een nieuw nummer.

Tijdens dit proces ben ik echter geconfronteerd met onverwachte kosten, namelijk een bedrag van 345 euro.

Ik denk echter dat je je huidige abonnement nog niet kosteloos kunt beëindigen om het nummer naar Lebara te porteren. De enige reden voor dit soort kosten is nog niet afgeronde contractperiode. Dit zijn gewoon de kosten van het aantal maanden dat je nog moet lijkt mij zo. Aantal maanden + mogelijk nog het aantal aflossingen van je telefoon?


Volgens deze pagina is het wel mogelijk om je nummer te porteren en je huidige KPN abonnement te behouden (precies wat de klantenservice heeft verteld maar niet goed heeft uitgevoerd): https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen

 

Heb je een bevestiging gehad hierover @Barbieproletar ?
Daar zou toch in moeten staan wat je besproken hebt met de klantenservice.
Het lijkt mij dat je nogmaals met de klantenservice moet bellen, hopelijk krijg je dan iemand aan de lijn die dit weer recht kan trekken.
 


Beste @Barbieproletar , @Ik_Combineer en @PeterG 

Even wat duidelijkheid in het verhaal brengen, aangezien er al lange tijd een keuze bestaat uit 4 mogelijkheden om je eigen 06-nummer te kunnen behouden.
Veel mensen denken nog steeds, dat je met nummerbehoud maar 1 keuze hebt, en dat is overstappen naar een andere mobiele provider met je 06-nummer, waarbij het abonnement bij de vertrekkende provider wordt beëindigd (dat was lang gelden zo).

Dit is allang niet meer het geval, en heb je tegenwoordig de volgende mogelijkheden:

Wanneer kunt u uw telefoonnummer behouden?
 

In de volgende situaties kunt u uw telefoonnummer behouden:

  1. Bij een overstap naar een andere aanbieder na afloop van uw contract.
  2. Bij een overstap naar een andere aanbieder gedurende de looptijd van uw contract.
  3. Tot één maand na de beëindiging van uw contract.
  4. Zonder beëindiging van uw contract. Alleen uw telefoonnummer wordt overgezet.

Bij @Barbieproletar geldt dus optie 4, waarbij het 06-nummer wordt overgezet naar Lebara en je bij KPN Mobiel automatisch een nieuw 06-nummer krijgt toegewezen op het abonnement dat dus gewoon blijft doorlopen.
Dit gebeurd automatisch op de dag dat het huidige 06-nummer naar Lebara wordt overgezet, @Barbieproletar  krijgt dan per e-mail het nieuwe 06-nummer toegestuurd.

Bij de meeste Nederlandse providers kun je dat tijdens de aanvraag voor nummerbehoud aangeven, behalve bij Youfone, 50Plus Mobiel en Lebara.
Bij deze drie providers zou je dus even moeten bellen met de telefonische klantenservice van KPN.

Bron: Coin (het bedrijf dat namens de providers zorg draagt voor het porteren van telefoonnummers)


Hallo @Barbieproletar, vervelende situatie die hier ontstaat. Om dit recht te zetten kun je het beste toch weer bellen met de klantenservice. Men moet dan de nummer overzetting doorvoeren zonder het abonnement op te zeggen. 


 

Hallo @Barbieproletar, vervelende situatie die hier ontstaat. Om dit recht te zetten kun je het beste toch weer bellen met de klantenservice. Men moet dan de nummer overzetting doorvoeren zonder het abonnement op te zeggen. 

Ik heb al contact gehad met de KPN klantenservice, ze hebben me eerst bevestigd dat de nummeroverdracht mogelijk is. Echter, wanneer ik daarna om een oplossing vraag, wordt de verbinding steeds verbroken. Dit voelt niet eerlijk aan. Hoe kan het dat er zonder bevestiging 354 euro van mij wordt gevraagd? We zijn overeengekomen om dit abonnement te behouden, en er is geen klantenservice die me echt helpt.

Dit is echt frustrerend voor mij ... en ze verbreken gewoon steeds de verbinding zonder enige oplossing aan te bieden. Ik wil echt niet zoveel betalen voor een slechte service.

 


Best @Barbieproletar , @Ik_Combineer and @PeterG 

Just to bring some clarity to the story, since for a long time there has been a choice of 4 options to keep your own 06 number.
Many people still think that you only have 1 choice when you keep your number, and that is to switch to another mobile provider with your 06 number, where the subscription with the departing provider is terminated (that was the case a long time ago).

This is no longer the case, and nowadays you have the following options:

When can you keep your phone number?
 

You can keep your phone number in the following situations:

  1. If you switch to another provider after your contract has expired.
  2. If you switch to another provider during the term of your contract.
  3. Up to one month after the termination of your contract.
  4. Without termination of your contract. Only your phone number will be ported.

Bee @Barbieproletar Option 4 therefore applies, whereby the 06 number is transferred to Lebara and you are automatically assigned a new 06 number at KPN Mobiel on the subscription that will continue as usual.
This happens automatically on the day that the current 06 number is transferred to Lebara, @Barbieproletar will then be sent the new 06 number by e-mail.

With most Dutch providers, you can indicate this during the request for number portability, except for Youfone, 50Plus Mobiel and Lebara.
With these three providers, you should call KPN's telephone customer service.

Source: Coin (the company that handles phone number porting on behalf of the providers)

I have tried to ask for help several times, but unfortunately I have not received satisfactory solutions. It's disheartening to feel like my concerns aren't being taken seriously


Volgens deze pagina is het wel mogelijk om je nummer te porteren en je huidige KPN abonnement te behouden (precies wat de klantenservice heeft verteld maar niet goed heeft uitgevoerd): https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen

 

Heb je een bevestiging gehad hierover @Barbieproletar ?
Daar zou toch in moeten staan wat je besproken hebt met de klantenservice.
Het lijkt mij dat je nogmaals met de klantenservice moet bellen, hopelijk krijg je dan iemand aan de lijn die dit weer recht kan trekken.
 

Ik heb meerdere keren geprobeerd om hulp te vragen, maar helaas heb ik geen bevredigende oplossingen ontvangen. Het is ontmoedigend om het gevoel te hebben dat mijn zorgen niet serieus worden genomen. Wat ze doen is gewoon de telefoon steeds opnieuw verbreken. Er lijkt geen oplossing in zicht te zijn. De klantenservice van KPN is een complete ramp.


  zonder mijn huidige abonnement te beëindigen, zodat ik een nieuw nummer kan ontvangen.

Dit is niet mogelijk. 

Als je een nummer wegporteerd beëindigd het abonnement, dat kan dan niet voortgezet.

Je kan wel overstappen met je huidige nummer indien je abonnement buiten de contractperiode ( 1 of 2 jaar ) zit. Dan raak je je huidige abonnement kwijt..

Dan heb je één abonnement bij Lebara met je huidige nummer. En één abonnement bij kpn met een nieuw nummer.

Dan is je doel bereikt alleen niet met behoud van je huidige abonnement. Want zodra dát nummer wordt uitgeporteerd naar Lebara stopt het en kan niet hervat. Ook niet met een nieuw nummer.

Tijdens dit proces ben ik echter geconfronteerd met onverwachte kosten, namelijk een bedrag van 345 euro.

Ik denk echter dat je je huidige abonnement nog niet kosteloos kunt beëindigen om het nummer naar Lebara te porteren. De enige reden voor dit soort kosten is nog niet afgeronde contractperiode. Dit zijn gewoon de kosten van het aantal maanden dat je nog moet lijkt mij zo. Aantal maanden + mogelijk nog het aantal aflossingen van je telefoon?

Ik heb alleen een abonnement met een simkaart en 3 GB aan data. Het is gek. Ze blijven gewoon de telefoon verbreken als ik om een oplossing vraag, sinds ze zeiden dat ze mijn abonnement zouden voortzetten


Dan zou ik even een kpn winkel binnen wandelen. Dan kunnen zij waarschijnlijk ook een en ander nazien.

Overstappen met nummer maar met abonnement behoud, waar je dan een nieuw nummer op krijgt, is een zéér uitzonderlijke situatie.

http://kpn.com/winkel 


Dan zou ik even een kpn winkel binnen wandelen. Dan kunnen zij waarschijnlijk ook een en ander nazien.

Overstappen met nummer maar met abonnement behoud, waar je dan een nieuw nummer op krijgt, is een zéér uitzonderlijke situatie.

http://kpn.com/winkel 

 

Als ze het vandaag hebben geannuleerd, denk je dat het nog steeds mogelijk is om door te gaan?


Dat weet ik natuurlijk niet. Maar het kan wel opnieuw ingezet worden. 

Wat jij wilt is zeer uitzonderlijk en dus kennelijk lastig. Maar het zou wel mogelijk moeten zijn. 

Het nummer blijft nu vooralsnog bij het kpn abonnement?

Waarom wil je dat abonnement niet beëindigen? Omdat het nog in de looptijd zit kan een reden zijn.

Anders, buiten de looptijd, met nummerbehoud overstappen. Het huidige bij kpn eindigt dan wel. 

Een nieuw kpn abonnement is ook zeker wat goedkoper dan een oud.

Bij kpn kun je dan gewoon een nieuw abonnement nemen, toch? De splinternieuwe die 5 februari j.l. zijn gekomen bieden veel meer inhoud voor minder € . Zeker ten opzichte van een oud abonnement. 

 


Dat weet ik natuurlijk niet. Maar het kan wel opnieuw ingezet worden. 

Wat jij wilt is zeer uitzonderlijk en dus kennelijk lastig. Maar het zou wel mogelijk moeten zijn. 

Het nummer blijft nu vooralsnog bij het kpn abonnement?

Waarom wil je dat abonnement niet beëindigen? Omdat het nog in de looptijd zit kan een reden zijn.

Anders met nummerbehoud overstappen. Het huidige bij kpn eindigt dan wel. 

Een nieuw kpn abonnement is ook zeker wat goedkoper dan een oud.

Bij kpn kun je dan gewoon een nieuw abonnement nemen, toch? De splinternieuwe die 5 februari j.l. zijn gekomen bieden veel meer inhoud voor minder € . Zeker ten opzichte van een oud abonnement. 

Ik wil mijn persoonlijke nummer verhuizen naar Lebara omdat het goedkoper is en een stabielere verbinding biedt thuis (de simkaart van mijn man bij Lebara is erg stabiel en goedkoper, ook al maken ze gebruik van hetzelfde netwerk), terwijl ik altijd het KPN-signaal verlies. Maar ik wil het abonnement behouden omdat zij degene zijn die mij dit aanboden: mijn nummer verhuizen en mijn abonnement voortzetten. Ja, dat is prima zolang mensen me kunnen bereiken zonder signaalproblemen, en nu? Ik betaal 345 euro, en jij zegt dat ik een ander abonnement kan nemen, met de hele onbeleefde klantenservice, inconsistente oplossingen en slechte ervaringen. Nee.


Dat is raar want Lebara zit op het kpn netwerk. En bij Lebara kun je ook geen gebruik maken van de 06 verbinding via wifi. Bellen via wifi. Zet dat maar eens aan.

Thuis en overal waar ik kom en wifi heb heb ik daardoor ook voor bellen een bere goede verbinding met kpn mobiel. 

Verder snap ik het kpn abonnement behouden nog niet. Je nummer nu daarop wil je bij Lebara. Dus blijf je op dat nummer bereikbaar maar dan via Lebara. 

En wat wil je dan met je huidige kpn abonnement waar sowieso een nieuw nummer op komt????

Je hebt dan 2 abonnementen. 

Een bij Lebara met je huidige nummer. 

En bij kpn je lopende abonnement met een nieuw nummer. 


Dat is raar want Lebara zit op het kpn netwerk. En bij Lebara kun je ook geen gebruik maken van de 06 verbinding via wifi. Bellen via wifi. Zet dat maar eens aan.

Thuis en overal waar ik kom en wifi heb heb ik daardoor ook voor bellen een bere goede verbinding met kpn mobiel. 

Verder snap ik het kpn abonnement behouden nog niet. Je nummer nu daarop wil je bij Lebara. Dus blijf je op dat nummer bereikbaar maar dan via Lebara. 

En wat wil je dan met je huidige kpn abonnement waar sowieso een nieuw nummer op komt????

Je hebt dan 2 abonnementen. 

Een bij Lebara met je huidige nummer. 

En bij kpn je lopende abonnement met een nieuw nummer. 

stop asking unnesessary and privat question, what i want to do with my KPN subcription is up to me.