Skip to main content

Bij 1 van mijn contacten  hoort contact mij wel , maar ik contact niet. Hij andere contacten hebben we beide hier geen last van. We hebben beiden al nummer één keer verwijderd maar dit heeft niet geholpen. Ik bel met een samsung en contactpersoon met een Oppo

Wie weet oorzaak/ oplossing?

Hallo @Falig ,

Probeer (allebei) eens om de simkaartjes in een ander telefoontoestel te plaatsen. (Niet tegelijk.)  Dan merk je vanzelf bij wie de oorzaak ligt. 


Dank voor de tip. Maar is het niet vreemd dat dit probleem maar met één contactpersoon is? Bij alle andere contacten hebben we beide dit probleem niet?

kan het zijn dat ergens onbedoeld iets is geactiveerd wat dit probleem één contactpersoon veroorzaakt?

En als ik de test doe ligt het dan aan de Sim kaart of aan het toestel?


Het ligt waarschijnlijk aan het toestel, maar eerst maar eens testen waarvan de storing komt. Dan kun je daarna verdere conclusies trekken. 


Hallo @Falig, ik ben wel benieuwd wat uit de testen is gekomen, die @Noordzee voorstelde. 


Dag , heb nu bij twee contacten het probleem ( zover ik weet). Ik heb contact met Samsung gehad, daar konden ze me uiteindelijk niet verder helpen. Ook bij de kpn winkel geweest. Helaas konden ze me daar niet verder helpen.

ik heb nog niet kunnen testen in een ander toestel omdat ik deze nog niet tot mijn beschikking heb ( wordt vervolgt).
als het aan het toestel ligt kan het dan gerepareerd worden?


Mocht het aan het toestel liggen ,dan kun je het toestel aanmelden voor reparatie @Falig 


Net geprobeerd met Sim in een ander toestel, ook dan blijft het probleem. Kan het aan de Sim kaart liggen dan?


Het omruilen van de simkaart kan geen kwaad @Falig. Dit kun je zelf online regelen: Vervangende simkaart ontvangen


Simkaart vervangen, probleem blijft bij 2 contactpersonen. Nu al zoveel geprobeerd. Zal het dan toch aan de telefoon liggen , Samsung A52?

Is dit te repareren ?


Het probleem dat je ervaart, kunnen we ook eerst laten onderzoeken door de technische dienst. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen zodat ik de melding aan kan maken. Vermeld s.v.p. ook even de telefoonnummers waarmee je de hinder ondervindt. @Falig 


Dag Jeroen, ik heb profiel ingevuld. Prima idee, ben heel benieuwd naar advies van technische dienst KPN.

Zoals al eerder vermeld, nieuwe simkaart heeft niet geholpen, zachte en harde reset van de telefoon ook niet. Probleem zover bekend nu bij de volgende telefoonnummers (ze horen mij wel maar ik hun niet)

0613742963 en 0628654189


Die zijn beiden in beheer bij :

  • Relatienaam

    KPN B.V.

Volgens :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Op die manier kun je er misschien logica in ontdekken, zoek eens een nummer op die het wel goed doet.


Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld? Bij alle andere nummers heb ik dit probleem niet? En als ik met een ander toestel bel van iemand anders naar deze twee nummers is het probleem er ook niet?

Volgens mij is best al veel uitgesloten en lijkt het aan mijn toestel te liggen. Al is het vreemd dat deze verder dus prima werkt en is mijn vraag ook of het bekend is dat deze problemen aan het toestel kunnen liggen ( en hoe weet je dat) en of het te repareren is?


https://www.dutchtechtips.nl/beltoon-toewijzen-aan-een-contact/


Paul, hier gaat het niet over. Ik hoor de contactpersoon niet, de contactpersoon hoort mij wel. Dit heb ik maar bij twee contactpersonen. Bij de andere contactpersonen heb ik dit probleem niet.

de vraag is waar het aan ligt en hoe op te lossen.

verwijder contactpersoon en opnieuw invoeren heeft niet geholpen.

telefoon resetten heeft niet geholpen

Nieuwe simkaart heeft niet geholpen.

 

hoe krijg ik dit probleem opgelost, dat is mijn vraag.


Ik begrijp wat je bedoelt, en als die contact persoon jou verwijderen?
Of probeer hun anoniem te bellen zonder nummer weergave (zodat de ander je nummer niet zien) denk dat je dit ergens in je telefoon kan instellen.

Als het bij andere contactpersonen gewoon goed is en je heb al dingen uitgesloten, zou je haast gaan denken dat het aan hun ligt.


De contactpersonen hebben het bij niemand anders. En ik alleen bij hun. Het is voor mij echt een raadsel…..


En als je de contactpersoon verplaats naar je simkaart. Heb je het als jij gebelt word of als jij belt, of beide?

Dit is echt een raadsel.


Melding voor de technische dienst is geen probleem @Falig, toch nog wel 1 vraag: Wat gebeurt er als je nummers belt met jouw simkaart in een ander toestel? Dit om echt uit te sluiten dat er iets niet goed in jouw toestel zit. 


Hoi Jeroen, als ik de SIM in een ander toestel doe, kan ik de twee contactpersonen nog steeds niet horen ( zij mij wel). Het lijkt dus echt iets te zijn met die nummers in combinatie met mijn nummer?

ik heb er bij andere personen geen last van, de twee contactpersonen hebben dit probleem ook niet met andere contactpersonen.

hopelijk kan kpn de oorzaak vinden ( en oplossen🤞)