Skip to main content
Beantwoord

Op zoek naar unlock code voor Nokia 2720

• July 7, 2025
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Nancy Desloovere
Nieuwkomer

Graag unlock-code doorgeven zodat we de SIM kaart kunnen vervangen van het 2de hands toestel dat we gekocht hebben.

Nu lukt dit niet. 

Ik vind het wel jammer dat dit zo moeilijk te achterhalen is.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Nancy Desloovere, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Zoals jouw medeleden al hebben aangegeven, geeft KPN geen unlock codes meer uit. KPN is ook al in 2011 gestopt met het uitdelen van telefoons met simlock. Ik vind het dan ook gek dat jij nog een toestel met simlock hebt, helemaal aangezien de Nokia 2720 in 2019 uitgekomen is.

Hoe dan ook hebben wij hier geen unlock codes meer voor. Er werd te weinig gebruik van gemaakt. Je kunt bij een telefoonwinkel bij jou in de buurt langs gaan om te vragen naar een unlock code.

Kom je er zo uit?

5 reacties

• July 7, 2025

Hallo ​@Nancy Desloovere 

Helaas is KPN al jaren geleden gestopt met verstrekken van unlock codes.
Je zou kunnen vragen bij een plaatselijke telefoonwinkel of die hem nog voor je kunnen unlocken.

Zie ook het antwoord in dit topic (van 5 jaar geleden) van een KPN medewerker: 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Dan is het wel een heel erg oud toestel ​@Nancy Desloovere 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Raar. Toestellen mogen al sinds 2010 niet meer van een provider lock worden voorzien. Deze is veel recenter. 

KPN heeft daarom ook geen unlock codes meer.

Het werd bij mijn weten alleen gedaan bij prepaid pakketten met toestel. 

Ga er mee naar een belwinkel 😉. 

Voor een toestel wat nieuw zo'n 7 tientjes kost zou ik zeker niet voor gebruikt gaan.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Hallo ​@Nancy Desloovere, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Zoals jouw medeleden al hebben aangegeven, geeft KPN geen unlock codes meer uit. KPN is ook al in 2011 gestopt met het uitdelen van telefoons met simlock. Ik vind het dan ook gek dat jij nog een toestel met simlock hebt, helemaal aangezien de Nokia 2720 in 2019 uitgekomen is.

Hoe dan ook hebben wij hier geen unlock codes meer voor. Er werd te weinig gebruik van gemaakt. Je kunt bij een telefoonwinkel bij jou in de buurt langs gaan om te vragen naar een unlock code.

Kom je er zo uit?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 10, 2025

Beste ​@Nancy Desloovere de meeste telefoonboeren die bijna op elke hoek van de straat zitten kunnen de meeste toestellen simlockvrij maken.

Weet je nog bij welke provider het toestel vandaan komt.

In de regel was het altijd zo dat als een toestel een Simlock had van bijvoorbeeld KPN en je stapte over naar een andere provider, maar die wèl het netwerk van KPN gebruikte, je gewoon de sim van die andere provider kon gebruiken in het toestel is mijn persoonlijke ervaring.