Skip to main content

Als ik wordt gebeld, gebeurt het geregeld dat de verbinding wordt verbroken nadat ik heb opgenomen. Soms gaat het wel goed, maar vaker niet. Heel irritant. Wat kan ik doen? Ik heb het toestel al een paar keer uitgezet en weer aan. Terug naar fabrieksinstellingen heeft momenteel niet mijn voorkeur. Ik heb een Oppo A9.

Hoi @Mar07, welkom hier. 

Wat ontzettend irritant dat je geen gesprekken fatsoenlijk kan voeren. Uit- en aanzetten helpt dus niet. Dat is jammer. 

Heb je de simkaart al in een ander toestel getest? Gaat het dan wel goed? Dan zit het ergens in het toestel en kun je deze ter reparatie aanbieden. 

Gaat het dan ook mis, dan wil ik je een vervangende simkaart aanraden. Hopelijk gaat het dan wel goed, zo niet, dan hoor ik dat graag. 


Ik heb het sinds ik de simkaart van KPN heb. Lijkt me sterk dan dat het aan mijn toestel ligt.

 


Dat is wel bijzonder dan. Dan wil ik je vragen een vervangende simkaart aan te vragen en te kijken hoe het dan gaat.


Dat zal ik doen. Wordt vervolgd. Dank voor de reactie. 


Ik hoor graag je bevindingen. 


Omdat het probleem niet was opgelost, heb ik toch een nieuwe simkaart laten komen. Deze heb ik afgelopen dinsdag geplaatst. Een paar mensen gevraagd om me te bellen en dat leek goed te gaan…. Tot vanmorgen. Ik werd gebeld door een bekende. Toen ik opnam, werd de verbinding gelijk verbroken. Lijkt wel of het weg klikt. Ik word er moedeloos van… wat nu? Heeft iemand een oplossing?


Kun je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee wat ik hier in kan betekenen. 


Gegevens gevuld.


Bedankt. Ik wil graag melding maken bij de Technische Dienst. Ik heb daarvoor nog wel wat aanvullende vragen:

  • Ervaar je ook problemen met gebruik mobiele data?
  • Valt het ook weg als je belt met een headset of oordopjes?
  • Heb je de mogelijkheid de sim in een ander toestel te testen? Valt het dan ook weg?
  • Kun je wel sms’en? Of ervaar je daar ook problemen mee?

Alles werkt zoals het zou moeten werken. Geen probleem met sms, bellen, internet, oordopjes of wat dan ook. Tijdens een gesprek ook geen problemen. Het gebeurt ook niet bij iedere oproep, zoals ik al heb aangegeven. Soms als ik gebeld wordt, en ik neem op, komt er geen verbinding tot stand. Het gekke is, dat ik ook geen gemiste oproep heb, maar ook niet zie in de historie dat dat nummer mij gebeld heeft. Tijdens het “rinkelen” zie ik wel het nummer dat mij belt. Ik moet dan terugbellen. In een ander toestel proberen…. Helaas heb ik geen ander toestel om te proberen. Ik wordt ook niet superveel gebeld, dus dan zou ik dit langere tijd moeten uitproberen. Het is wel vreemd dat dit probleem zich voordoet na de overstap van Vodafone naar KPN.


We hebben die test in een ander toestel wel nodig om het ‘aanhangig’ te maken bij de technische dienst.  Anders moeten we er, vooralsnog van uit gaan, dat het toestel gerelateerd is. 

 

Heeft jouw oppo wel de laatste firmware? En heb je ook gezocht op een oppo forum of er andere gebruikers zijn die dit probleem ervaren? 

https://tweakers.net/merk/2519/oppo/forum/