Skip to main content
Beantwoord

Oppo toestel maakt niet automatisch verbinding met Wifi

• April 4, 2025
  • 6 reacties
  • 39 keer bekeken

Ook wij hebben het probleem met een OPP-toestel, Android versie 13. Ze maakt niet automatisch verbinding met het netwerk zodra we thuis komen. 

Dit geldt niet voor een Samsung toestel. Dat maakt wel automatisch verbinding. 

Daarnaast zijn er twee netwerken in huis beschikbaar, die zijn allebei voor beide toestellen toegankelijk.

Ook hierbij pakt het OPO-toestel niet automatisch een ander, of het zelfde netwerk op een andere verdieping.
In het scherm is wel zichtbaar dat er een WIFI-verbinding is. Dat blijkt dan echter niet te automatisch te zijn verbonden. Wel weer bij handmatig aan/ uit zetten.

Leidt er in de praktijk toe dat de bundel wordt opgemaakt. Deze is daardoor meestal al vier dagen nadat ze ingaat ‘op’. Dit terwijl er vooral in huis wordt vertoefd.

Het verwijderen van oude “Beschikbare netwerken’ lukt ook niet. Dit heb ik geprobeerd, omdat dat mogelijk een fout tot gevolg zou kunnen hebben.

Intern gebruiken we een Devolo-modum voor ethernetverbindingen en de Wifi versterker (Mesch).

Ook in de KPN-winkel wist men het niet.

We weten het niet meer, willen alleen maar dat het OPO-toestel automatisch verbinding maakt met een van de twee interne netwerken.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Remco van KPN

Dan durf ik even niet zo op een afstand te zeggen waar dit precies spaak lopt William. Je kan natuurlijk altijd even contact zoeken met de klantenservice als de problemen aanhouden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad een heel vreemd probleem. Heeft dit in het verleden wel goed gewerkt? Zou je verder kunnen toelichten welke apparatuur je in gebruik hebt? Welk modem en welke versterkers van KPN heb je exact in gebruik?

Wellicht heeft dit toestel ook een probleem met IPV6 op dit moment. Heb je een optie in de instellingen om dit uit te schakelen? 

Dank voor de betrokkenheid.

Het heeft in het verleden nooit echt goed gewerkt met de OPO.

Voor de interne versterking gebruiken we de Devolo Magic Wifi 2-1-3. Hiermee zijn er twee netwerken gemaakt.

Van KPN gebruiken we BOX 12 (Sagencom).

Wat/ waar IPV6 zit is mij niet duidelijk.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor de betrokkenheid.

Het heeft in het verleden nooit echt goed gewerkt met de OPO.

Voor de interne versterking gebruiken we de Devolo Magic Wifi 2-1-3. Hiermee zijn er twee netwerken gemaakt.

Ik ben niet direct bekend met dit apparaat zelf maar het kan zijn dat er dan iets misgaat in de communicatie tussen deze apparaten, de Box 12 en de Oppo. Je zou kunnen testen wat er gebeurt als je deze apparaten tijdelijk uitschakeld. 

Ha Remco,

De beide apparaten zijn er wel eens “uit’geweeest. Voor de andere telefoon van Samsung is dit nooit een probleem geweest. De Devolo gebruiken we al een aantal jaar met volle tevredenheid.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 11, 2025

Dan durf ik even niet zo op een afstand te zeggen waar dit precies spaak lopt William. Je kan natuurlijk altijd even contact zoeken met de klantenservice als de problemen aanhouden.

Beste Remco,

Inmiddels zijn wij 2 keer bij de klantenservice in Dordrecht geweest. Daar was er ook geen oplossing te vinden. Behalve dan alles uit en aan zetten. Dat is inmiddels een aantal keer gedaan.