Skip to main content

Nou ik loop tegen hetzelfde probleem 

 

ik heb meerdere keren verzonden wat kon van me vroeg en word telkens afgewezen 

 

toen moest ik de laatste keer een printscreen maken van mijn prb met uitleg en doormailen, doorgaans werd ook dit weer afgewezen ondanks dat ik het besproken heb met een medewerker.

Bellen ze me weer, krijg ik een bijdehante jonge man aan de telefoon die zijn naam niet wou vertellen (omdat ik een klacht wou indienen)  en aangaf ga naar de site ga naar de site nou moet ik WEER al mijn moed bij elkaar rapen om zelf maar weer te bellen. 

 

Nog nooit zo slecht geholpen en vreselijk om van je abonnement af te komen als je geëmigreerd bent! En dan ben je nog vreselijk ziek ook wat je 100x aangegeven hebt en durven ze te zeggen dan stuur je toch je werkcontract door.

 

heel vervelend 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik wil je adviseren om elk gesprek dat je voert met KPN op te nemen. Daarnaast is het goed om je bewust te zijn van het belang van eigen bewijzen zodat je over eigen documenten beschikt mocht KPN proberen de fouten (en onterechte betalingen) in jouw schoenen te schuiven. Ik heb als klant zojuist hetzelfde meegemaakt vanwege mijn vertrek naar buitenland. Kijk even op de website van Autoriteit Persoonsgegevens i.r.t. Inzagerecht.

 

Het is een kleine moeite om de voorbeeldbrief voor inzagerecht te downloaden, te ondertekenen en deze naar KPN te sturen. Zo sta je sterker. Veel succes met dit doelbewuste geklungel vanuit KPN. Ze weten niet hoe ze met klanten om moeten gaan. 


Hallo Wendy, welkom op het forum! Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Vervelend dat het opzeggen zo moeizaam gaat. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan pak ik hier de rest erbij en gaan we aan de slag.


Hallo erik

 

ik heb mijn profiel zo volledig mogelijk ingevuld 

 

ik hoop heel graag dat je me verder kan helpen🙏🏻

 

Mvg

 

wendy 


Dank je, Wendy. Wat ik hier zie is dat het inderdaad is afgewezen. Dit omdat wat jij opstuurde een aangifte van uitschrijving is. Dat is niet een van de bewijsstukken die we accepteren omdat een aangifte tussentijds ingetrokken kan worden En van daaruit dus geen definitief bewijs is.

 

Op deze pagina van onze website staat wat er nodig is aan bewijslast bij emigratie. Wat we dan ook van je nodig hebben is een (kopie) van de volgende dingen

  • het bewijs van uitschrijving bij je gemeente,
  • arbeidscontract in het buitenland
  • verklaring van je studieinstelling

Een van deze dingen kun je dan naar ons opsturen via de link hierboven. Het abonnement wordt dan alsnog opgezegd per de datum dat jij bent geëmigreerd.


Erik,

 

helaas is alle niet aanwezig zoals ik al heel vaak aan je collega’s heb gecommuniceerd 

 

Ik ben 100% afgekeurd dus werk niet

Ik studeer ook niet

en woon al bijna 8 a 9 maanden in Spanje dus kan niks in NL bij de gemeente ophalen en versturen doen ze niet. 

 

Dus wat nu? 

 

Mvg

 

wendy van Vliet

 


Even denken, heb je je ook ingeschreven in Spanje bij de gemeente of vergelijkbaar iets ? Zo ja, kun je daar een uittreksel/kopie van verkrijgen en die opsturen?


Jazeker die heb ik de eerste keer al naar jullie toegestuurd 

 

dus die hebben jullie al 


Je krijgt een privébericht van me, Wendy, met daarin een e-mailadres. Zou je die inschrijving daar nog een keer heen willen sturen. Dan ga ik hier intern even verder achteraan.


Ik heb je mails in goede orde ontvangen, Wendy, en ben er mee bezig. Ik kom er deze week bij je op terug!


Hier ben ik weer, Wendy. Ik heb met een aantal mensen gesproken. Het blijkt dat de reden dat de opzegging steeds wordt afgewezen uit twee delen bestaat. In eerste instantie is het probleem dat het bewijs van inschrijving in Spanje in het Spaans is. We accepteren alleen bewijsstukken in het Nederlands of in het Engels. Daarnaast kwam naar voren dat bij emigreren binnen Europa het voortijdig opzeggen van je contract niet kan. Dit omdat, sinds EU-roaming gelijkgetrokken is, je het abonnement in de EU ook kunt gebruiken.

 

Echter, omdat dit laatste je nooit is verteld, en omdat dit nu al maanden loopt heb ik, in overleg, hier een klacht voor ingediend. Met daarin het verzoek om alsnog de abonnementen per heden te beëindigen. Van die klacht krijg je een bevestiging per e-mail en/of sms. De klachtafdeling zal hiervoor contact willen opnemen. Daarvoor heb ik het 06-nummer doorgegeven waarvan je eerder ook aangaf op bereikbaar te zijn (eindigend op 056). De collega's bellen met een afgeschermd nummer. Hoe dit nu gaat aflopen, en of opzegging dan alsnog gaat plaatsvinden kan ik echter geen uitspraken over doen, dat is aan de klachtafdeling.


Hier ben ik weer, Wendy. Ik heb met een aantal mensen gesproken. Het blijkt dat de reden dat de opzegging steeds wordt afgewezen uit twee delen bestaat. In eerste instantie is het probleem dat het bewijs van inschrijving in Spanje in het Spaans is. We accepteren alleen bewijsstukken in het Nederlands of in het Engels. Daarnaast kwam naar voren dat bij emigreren binnen Europa het voortijdig opzeggen van je contract niet kan. Dit omdat, sinds EU-roaming gelijkgetrokken is, je het abonnement in de EU ook kunt gebruiken.

 

Echter, omdat dit laatste je nooit is verteld, en omdat dit nu al maanden loopt heb ik, in overleg, hier een klacht voor ingediend. Met daarin het verzoek om alsnog de abonnementen per heden te beëindigen. Van die klacht krijg je een bevestiging per e-mail en/of sms. De klachtafdeling zal hiervoor contact willen opnemen. Daarvoor heb ik het 06-nummer doorgegeven waarvan je eerder ook aangaf op bereikbaar te zijn (eindigend op 056). De collega's bellen met een afgeschermd nummer. Hoe dit nu gaat aflopen, en of opzegging dan alsnog gaat plaatsvinden kan ik echter geen uitspraken over doen, dat is aan de klachtafdeling.

 

Ik zie hier in het systeem dat er contact is geweest en dat de mobiele abonnementen inmiddels beëindigd zijn. Fijn dat het zo alsnog opgelost kon worden.