Skip to main content

Ik heb op 24 juli 2023 bij Optie1 een KNP abonnement afgesloten. Doel was een datakaart in een MiFi apparaat. Dat bleek echter niet te werken en dus terug naar de winkel gegaan. Zij hebben aangegeven dat dit het abonnement bij KNP moest opzeggen. Dat heb ik online gedaan. Ik heb een mail gehad van KPN waarin staat dat het verzoek voor annulering goed is ontvangen en ik word gebeld door een collega om alles in orde te maken.

Ik heb vervolgens telefonisch contact gehad en we hebben de situatie doorgesproken. En mijn annulering is door de KPN-medewerkster bevestigd per telefoon en alles zou in orde worden gemaakt.

Na enkele weken zie ik echter dat er een bedrag van mijn rekening is afgeschreven door KPN. Dit bedrag heb ik teruggestort en vervolgens zelf maar weer contact opgenomen. Helaas kon deze medewerker mij verder niet helpen en ik zou snel worden teruggebeld door een andere afdeling die mij zou kunnen helpen. 

Na een aantal dagen word ik teruggebeld door de afdeling klachten. Ik had gehoopt door de afdeling oplossingen te worden gebeld. Zij geven aan dat ik het met de winkel moet regelen en zelf niets kunnen doen. En dat betekent dat ik weer terug moet naar de winkel en omdat ik nu ruim buiten de 14 dagen zit, ik een volledige maand moet betalen. 

Ik kan begrijpen dat KPN zelf niets kan doen. Maar KPN kan wel wat doen aan mijn kosten. Door verkeerde en trage communicatie van KNP zit ik blijkbaar nog vast aan een abonnement. aanvulling: als ik inlog in Mijn KPN krijg ik te lezen dat er geen abonnement is

Ik wil graag geholpen worden om de kosten terug te krijgen omdat ik blijkbaar toch moet betalen, ondanks dat dit word veroorzaakt door KNP. Bij de juiste afhandeling was ik weer direct naar de winkel gegaan. Hopelijk kan er iemand helpen of weet de juiste ingang te vinden.

 

PS: 5 min na mijn telefoongesprek werd ik door KPN gebeld of ik tevreden was over mijn abonnement;-)

 

@Danny vd Bos Welkom op het forum. 

Op het moment dat je bij een externe verkoper (in dit geval Optie1) een abonnement afsluit en je wil annuleren. Dan moet dit annuleren ook gebeuren bij de externe verkoper. 

Een KPN medewerker kan in dat geval geen annulering doen. 

Wel zou een KPN medewerker het abonnement kunnen opzeggen. Hierbij zou dan een maand opzegtermijn gelden. 

Heb je op het moment dat je geannuleerd hebt, ook een mail met een bevestiging van de annulering ontvangen? 

En is er later bij Optie1 ook nog aangegeven dat het abonnement geannuleerd moest worden? 


Beste Rutger,

Na weer contact te hebben gehad met KPN  is het uiteindelijk naar tevredenheid opgelost. Veel miscommunicatie en wat er mis kon gaan, is misgegaan. Dank voor de reactie.

 

Groeten,

 

Danny