Skip to main content

Hallo,

Sinds we zijn overgezet van Telfort naar KPN, heb ik problemen met mijn internet verbinding. Bij Telfort had ik altijd 4G. Nu heb ik dat niet meer, maar alleen 3G of H+ en dat wisselt per minuut. Met als gevolg, dat mijn batterij heel snel leeg is. Dacht dat het aan mijn batterij lag, dus een nieuwe gekocht, maar daar heb ik nu hetzelfde probleem mee. Inmiddels ook alle opties geprobeerd die aangegeven worden, inclusief die specifiek van mijn toestel, maar helaas deze laatste lukt niet. Toegangspunt kan ik niet aanpassen naar KPN, zoals aangegeven wordt in de uitleg.

Wat is hier nu de oplossing voor? Want het is wel erg irritant dat mijn batterij in 1 dag alweer leeg is, terwijl ik een nieuwe batterij gekocht heb.

Alvast bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groeten,

Jantje

Hallo @JB24 , in de KPN-winkel of on line via MijnKPN kun je een gratis KPN-simkaart aanvragen, daarmee zou de 4G verbetering moeten kunnen geven en kun je tevens van VoWiFi (Volte) gebruik maken als jouw toestel daarvoor geschikt is.

 


Inmiddels een nieuwe SIM van KPN. Helaas blijft het probleem bestaan. Nog steeds geen 4G. Hij blijft maar schakelen tussen 3G en H+, war blijkbaar mijn batterij leeg slurpt….…

wat nu? Batterij houdt het niet een dag vol, terwijl ik deze net nieuw gekocht heb…...erg irritant!

 


Hoi @JB24, welkom hier.

Als ik zo je verhaal hoor denk ik niet dat er iets met de verbinding is. Ik vermoed eerder een probleem in het toestel zit. Duidelijk niet in de batterij, maar eerder ergens in de software. Heb je het toestel al vastgezet op 4G? Als dat niet helpt, dan wil ik je aanraden om even langs de winkel te gaan zodat mijn collega mee kan kijken.

 


Inmiddels heb ik het probleem nog steeds. In een nacht ben ik 64% batterij kwijt. Inmiddels hebben mijn ouders dit probleem ook en zij hebben een KPN prepaid sim kaart. Ook zij hebben problemen met het leeg lopen van hun batterij. Toch wel vreemd dat dit bij alle drie een KPN verbinding is.

Netwerkmodus staat op 4g/3g/2g automatisch verbinden, mijn ouders gebruiken alleen Wifi.


Nou Bart_Z ik heb keurig je advies opgevolgd en ben naar je collega in de KPN winkel geweest. Goh wat heb jij ontzettend leuke collega, not! Wilden niet eens naar de telefoon kijken. Moet maar gewoon een nieuwe kopen! Alsof ik een geldboompje in mijn tuin heb staan. Wilde niet eens kijken of hij iets kon ontdekken waar het aanligt. Of mijn sim in een andere telefoon proberen en dan kijken of het inderdaad dan wel goed is. Nee hoor, ik moet maar GEWOON even een nieuwe kopen en dan proberen of het goed is!! Goede service hoor, echt super!


Dat is niet heel netjes. Excuses. Jammer dat het zo verlopen is. Al is het wel zo dat we voor een batterij maar een half jaar een goede werking kunnen garanderen. Als dan de batterij daarna niet meer goed werkt dien je een nieuwe te kopen. 

Maar ik begrijp dat jullie alle drie het probleem hebben? Jullie hebben ook dezelfde telefoon? Want sinds de overgang is er niets veranderd. Wat je nog wel eens zou kunnen proberen is een vervangende KPN simkaart aanvragen. Of heb je die al? Maakt dat nog verschil?