Skip to main content

Vandaag heb ik mijn simkaart (met nummerbehoud) ontvangen, maar ik zit vast met twee problemen:

  • Ik zie mijn oude telefoonnummer niet in mijnkpn, het toont een nieuw nummer.
  • Ik kan niet bellen omdat er staat: "Niet kunnen bellen om administratieve redenen".

Mijn oude simkaart is uitgeschakeld door de oude provider, dus ik heb geen werkende telefoon en kan geen contact opnemen met klantenservice... :(

Beste @suraidirosa, welkom! Wat rot om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Voor dit soort problemen kan je het beste even bellen (met een ander toestel) met 0800-0402. Mijn collega's kunnen direct met je meekijken en indien nodig, actie ondernemen. Mocht je dit niet willen of kunnen, kunnen we je natuurlijk via het forum helpen. De community bestaat veelal uit andere klanten die bij dit soort specifieke dingen vaak niet voldoende kunnen helpen. KPN moderators zijn ook aanwezig, maar het kan even duren voordat je reactie krijgt, zoals je hebt gemerkt. Mocht je willen dat ik je help, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en klantnummer? Van welke provider kom je? 


Beste @Marcia_ ,

Bedankt voor de tip!

Ik heb het net gedaan en we hebben het probleem gevonden! Blijkbaar is het een fout van mijn oude provider (Vodafone). Ze hebben per ongeluk mijn nummer direct uitgeschakeld in plaats van te wachten tot het einde van het contract.

Ik heb ze gebeld en ze hebben mijn oude account opnieuw geactiveerd. Hopelijk kan ik nu zonder problemen binnen een paar weken overstappen.


Heel graag bedankt voor je reactie en de hulp!