Skip to main content

Ik heb sinds 22-1 een nieuwe simkaart me nimmerbehoud van mijn oude abbonememt nog steeds geen internet. Ik heb spijt dat ik bij jullie ben gekomen. Ik heb geen eens bereik terwijl mijn nummer tussen 11:00 en 16:00 overgeset zou worden wat zijn jullie voor klote oplichters

Heb je per mail/SMS al bericht gehad dat je nummer klaar is voor gebruik? @Sha30. 

Als ik het goed lees kun je met je nummer niet internetten, maar wèl bellen en gebeld worden?

 


Ik kan niet bellen niks, ik heb geen bereik op simkaart. Ik gebruik mn telefoon via wifi. 


Doet de simkaart van de oude provider het ook niet meer? Was 22 januari de aangegeven overstap-datum? Wat was de datum waarop je het nieuwe abonnement bij KPN hebt aangevraagd? Vanaf dat moment duurt het nog minstens één maand (opzegtermijn bij oude provider) voordat KPN het nummer kan overnemen.


Hallo @Sha30., welkom. Ik vind het jammer om te lezen dat je denkt dat wij oplichters zijn. We zijn er echt niet op uit om jouw te laten betalen voor iets wat je niet kunt gebruiken. Wij willen, net als jij, dat jij je abonnement kunt gebruiken en dus gewoon kunt bellen en internetten. Dat dit niet lukt, is natuurlijk wel erg vervelend.

@RBxx stelt goede vragen. Deze zal ik hieronder herhalen. Daarnaast heb ik zelf ook nog een aantal vragen. Zou je deze willen beantwoorden?

  • Doet de simkaart van jouw oude provider het nog wel?
  • Op welke dag heb je jouw KPN abonnement aangevraagd? En wat werd daarbij als overstapdatum gegeven?
  • Heb je de KPN simkaart wel geactiveerd? Je kunt jouw simkaart online activeren. De activatiecode is per e-mail toegestuurd. Ook kun je deze vinden in de Bestel Statustool. Ben je deze kwijt? Dan kan je eenmalig een nieuwe activatiecode aanvragen.
  • Heb je een fysieke simkaart of een e-sim in gebruik genomen? Als je gekozen hebt voor e-sim, dan is het belangrijk om deze ook te installeren op jouw telefoon. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel:
  • Heb je ook daadwerkelijk de simkaart van KPN in gebruik genomen? Onze diensten werken niet op de simkaart van jouw oude provider.