Skip to main content

Ik kreeg van jullie vandaag het bericht dat alles overgezet is van mijn oude abbonement. Maar ik krijg nog steeds linksbovenin: Emergency Calls only. Soms krijg ik ook: "Sim 1 not provisioned." Maar de sim zit gewoon goed in het laatje. Ik heb al geprobeerd om de sim te wisselen naar sim 1 (die zat op sim 2), mijn mobiel al 4 keer opnieuw opgestart en ik kan bellen en gebeld worden. Maar dit bericht gaat maar niet weg. Hoe haal ik het weg? 😅

 

Hi en welkom in onze community @Jaezrar!

Dat is apart, het werkt wel maar je krijgt toch die melding bovenin te zien 😅 Ben je intussen verder gekomen of staat het er nog hetzelfde voor? In het laatste geval: zie je de kans om de simkaart in een ander toestel te testen? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde ziet of dat 't wel goed gaat. Ik raad je daarnaast ook aan om de instellingen van je toestel even te checken met onze Toestelhulp.


Hallo en dank je 😊

Het staat er nog steeds, maar alles werkt. Dit is de simkaart die mee overgegaan is met de overstap. Ik heb geen nieuwe en het werkte prima in de oude telefoon. Maar mobiele data deed het pas toen ik 5G uitzette de eerste dag. Ik zal even kijken bij toestelhulp maar het is idd vreemd 😂


Toestelhulp verteld me niets nieuws. Dat had ik allemaal meteen al gedaan,dat is alleen voor beginners die niet weten hoe je alles overzet 😅


@Jaezrar Niets nieuws dus, maar goed dat je 't gecheckt hebt. Als alles werkt, is het goed natuurlijk. Je kunt overwegen om je simkaart eens te vervangen als de melding blijft staan. Je kunt online een nieuwe simkaart aanvragen, of je kunt daarvoor langs een KPN winkel in je buurt gaan. Dan weet je zeker dat je een goede simkaart hebt die up-to-date is 😊 en weten we ook zeker dat je niet ineens geen verbinding hebt, bijvoorbeeld, aangezien je al vertelde dat het een oude simkaart is.


Houd ik dan wel hetzelfde nummer? Want dat nummer is al jaren bij me en dat wil ik graag zo houden. Ik heb ook een eSim geactiveerd, kan die alles overnemen? Ik weet nog niet helemaal hoe het werkt, het is mijn eerste eSim, maar ziet er handig uit.


@Jaezrar Ja, het wordt een vervangende simkaart, dus je behoudt dan gewoon je eigen nummer. Een e-sim is inderdaad ook een optie, de vervanger van de fysieke simkaart:

 


Ik heb nu alles op eSim, maar ik krijg nog steeds dat bericht. De laatste keer vanaf mijn werk kon ik ook niet bellen of op mobiel internet (onbeperkt heb ik daarvoor). Het lijkt wel of ik niet aangesloten ben maar volgens jullie is alles overgezet. Ik snap er helemaal niets meer van.


@Jaezrar Heel apart, dit klinkt haast meer als iets in je telefoon waardoor de melding blijft staan, aangezien je verbinding wel werkt maar ook een e-sim geen verschil maakt. 

Ik kan nog twee dingen bedenken: Je kunt een reset van je mobiele telefoon overwegen. Kijken of de melding daarna weg is. Of, je neemt contact op met de fabrikant van je toestel. Mogelijk hebben zij nog handige informatie of truucjes om dit op te lossen. 


De verbibdibg werkt alleen inde buurt van wifi lijkt het. Als ik thuis wifi uitzet en op mobiel internet ga dan doet alles het. Maar ben ik weg van huis, zoals bij mijn werk, dan doet bellen en mobiel internet het niet. Als ik mijn telefoon reset dan ben ik alles kwijt. Fotos en alles, er moet een andere manier zijn want dit lijkt toch echt een verbinding probleem met KPN te zijn. Zoals ik zei alles werkt totdat ik buiten wifi bereik ben, terwijl mobiel net wel ingeschakeld is.


@Jaezrar Dan gaat er toch met de verbinding met het netwerk iets niet goed inderdaad. Ik kan het via het forum niet voor je oplossen, omdat ik via deze weg de vinger niet op de zere plek kan leggen. Je kunt het beste even langs een KPN winkel in je buurt gaan. Mijn collega's kunnen daar ter plekke met je mee kijken op je telefoon en helpen je om het op te lossen. 

Als dat lastig is, kan je ook bellen met onze klantenservice via het gratis nummer 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en is het gemakkelijker om uit te zoeken waar dit op mis gaat. 


Reageer