Skip to main content
Vraag

Overstap andere provider met nummerbehoud: aanvraag afgewezen

• March 9, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb een sim-only en ben overgestapt naar een andere provider. Deze heeft het nummer behoud aangevraagd maar deze is afgekeurd.
Als ik op de site kijk zie ik ook dit. 

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@jessyk 

Welkom op de community van KPN.

Deze afwijzing van nummerbehoud van KPN naar je nieuwe provider, kan te maken hebben met het feit dat je bij KPN nog binnen je lopend contract zit, en daardoor nog niet kunt overstappen met nummerbehoud.

De einddatum van je mobiele abonnement bij KPN, kun je trouwens vinden binnen jouw Mijn KPN account of de Mijn KPN app.

Wil je toch eerder overstappen naar je nieuwe provider, dan zul je dus een afkoopsom vanuit KPN gaan ontvangen voor de resterende maanden dat je contract nog zou lopen.
Vandaar dat je ook deze melding te zien krijgt op de site die je als afbeelding hebt bijgevoegd.

Wil je afkopen dan zou je daar je nieuwe provider van op de hoogte moeten brengen, die zou dan opnieuw nummerbehoud moeten aanvragen met “directe overstap met afkoopsom”.

Wil je géén afkoopsom betalen, dan zou je dus eerst je contract bij KPN moeten uitzitten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 9, 2026

Ik heb alleen een melding ontvangen dat het is afgekeurd, ze hebben me niet gebeld dat het niet kan, en mijn product is dus ook al verzonden, Kan ik ook op een later moment het nummer behoud doen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 9, 2026

Ik heb alleen een melding ontvangen dat het is afgekeurd, ze hebben me niet gebeld dat het niet kan, en mijn product is dus ook al verzonden, Kan ik ook op een later moment het nummer behoud doen?

Nee ​@jessyk nummerbehoud werkt uitsluitend als je van de overstapservice gebruik maakt.

Vraag aan je nieuwe provider of zij de reden weten waarom de overstap is afgekeurd door KPN.

Het nummerbehoud is dus niet geweigerd, maar de totale overstap.