Skip to main content

Vandaag ben ik van mobiel provider T-Mobile overgestapt, met nummerbehoud. Abonnementen zouden naadloos op elkaar aansluiten. Dus niet. Ik ben dus nu zakelijk mobiel onbereikbaar en kan niemand bellen. Op de website staan geen oplossingen. En de onpersoonlijke bots in de chat begrijpen mijn vraag niet, hoe vreemd dat ook moge klinken. Ik kan dan wel een mobiel nummer bellen (of door KPN gebeld worden), tenminste dat wordt dan door onpersoonlijke bot medegedeeld, maar ik zou niet weten hoe. Is de klantenservice alleen telefonisch bereikbaar? Ook zakelijk?

Ik ben nu om administratieve redenen door KPN onbereikbaar geworden. Als ze mij mobiel kunnen bereiken, dan is het probleem opgelost. Slechte problem solving is dit, misschien de overstap toch maar ongedaan proberen te maken. 

Hoi @DennisNa, welkom hier. 

Normaal worden de nummers dezelfde dag overgenomen als afgesproken. Je krijgt hier 1 a 2 dagen van te voren ook een sms over. Op de dag van overname kan tot 16 uur het nummer overgenomen worden. Ik verwacht dat het nu actief is. Zo niet, is de snelste manier om achter de status te komen om toch even te bellen met 0800-0402 wanneer het klein zakelijk is. Mocht het echt een zakelijk abonnement zijn, dan graag bellen met 0800-0403. Dan kan mijn collega van de zakelijke markt meekijken. 


Hoi @Bart_Z, bedankt voor het welkom hier. 

 

Best grappig 😉

 

Hoe kan ik nou bellen als KPN me administratief afgesloten heeft?

Vroeger was het altijd de online service als die het niet doet moet je klantenservice mailen, en als telefonie het niet doet dan moet je klantenservice bellen. Blijkbaar werkt dit nog steeds zo bij de KPN.

Ik heb mijn oude SIM kaart van T-Mobile terug erin gedaan, ik krijg nu veel SMS-berichten binnen (ik kon niets bij KPN koppelen, wat me wel telkens gevraagd werd, ‘KPN’ kon niks vinden), en mobiel werkt weer. Maar dus wel via T-Mobile. KPN neemt het contract pas op 3 april over van T-Mobile. Helaas melden ze dat via een achterdeur onzichtbaar als je direct uitvoer wat zij mij vragen in de brief (en wat me ook telefonisch bij de verkoop door de KPN medewerker was medegedeeld). In de brief en telefonisch was me verzekerd dat als ik de SIM kaart in mijn mobiel stop het meteen zou doen. Ik hoefde niet te wachten (maand opzegtermijn). Ik ben benieuwd wat er nog meer mis kan gaan en hoe bereikbaar dan de klantenservice is. Ik heb er nu niets aan gehad, ze waren onbereikbaar. Dat krijg je als je de nieuwe klanten administratief niet aansluit en ze vervolgens alleen een telefoonnummer geeft van de klantenservice.

 

Oplossing

Je krijgt als nieuwe klant ALLEEN de informatie dat het mobiel-bellen-abonnement nog niet aangesloten kan worden, omdat er een bepaalde overstap datum in de toekomst ligt. De opzegtermijn (in mijn 1 maand) moet WEL DEGELIJK in acht worden genomen. En DIE melding komt pas alleen in beeld op het moment dat je je producten (mobiel account in mijn geval) probeert te koppelen aan je MijnKPN account. Niet eerder krijg je als nieuwe klant dit bericht, en dat terwijl ik daar nadrukkelijk om vroeg bij uw telefonische collega van de verkoop. Hij verklaarde me expliciet dat als je de SIM kaart in het mobiel stopte, het direct zou werken, dan werd de overgang automatisch geregeld. Het probleem ligt niet alleen in de foute voorlichting, het grotere probleem is het vinden van de oplossing hiervoor als bellen geen optie meer is. De nieuwe klant kan op dat moment als dit al voorgevallen is, daadwerkelijk niemand meer bellen. Zelfs de klantenservice van de KPN kan niet meer gebeld worden en zij kunnen mij niet meer bellen. DIT moet duidelijker vooraf benoemd worden, zeker als de nieuwe klant er zo expliciet naar vraagt. Met activatie van de nieuwe SIM kaart en de informatie dat die gelijk functioneert is het niet onbegrijpelijk dat de nieuwe klant op het verkeerde been wordt gezet.


Wanneer een aanvraag gedaan wordt voor het overnemen van een nummer moet er een datum overeengekomen worden met de latende provider. Vaak is dit met een maand opzegtermijn. Eerst mogelijke datum voor overname wordt normaal door de latende provider meegedeeld. Daarnaast is deze ook bij ons zichtbaar en had dit gemeld moeten worden. De communicatie is niet helemaal gelopen zoals zou moeten. :(

Nu begrijp ik in ieder geval dat je 3 april overgaat. Dan krijg je ongeveer 2 dagen voor die tijd de sms. 

Verder bedankt voor je feedback. Zal ik meenemen. 

Mocht je nog weer vragen hebben, laat het dan weten.Â