Skip to main content
Beantwoord

Overstapdatum vervroegen

• July 1, 2025
  • 12 reacties
  • 104 keer bekeken

Over een week gaat mijn nieuwe overeenkomst pas in, ik kan nu dus niet bellen en alleen op wifi bellen en internetten. Hoe kan ik de overstap datum naar nu zetten?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Overstap datum verplaatsen. Welkom op de community! Wat vervelend dat je nu nog niet kunt bellen en alleen via wifi internet hebt. Je geeft aan dat je nieuwe abonnement pas over een week ingaat. Dat klopt, want de overstap gebeurt altijd op de einddatum van je abonnement bij je huidige provider. Tot die tijd blijft je oude simkaart actief.

Jammer dat je die simkaart niet meer hebt. Daarmee had je tot de overstap gewoon kunnen bellen en internetten.

Helaas is het niet mogelijk om je nummer eerder over te nemen. Je huidige provider moet het nummer eerst vrijgeven. Pas daarna kunnen wij de overstap afronden.

12 reacties

• July 1, 2025

Dat kan niet waarschijnlijk. Dat doet KPN niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Overstap service gebruikt?

Stop of houd dan de simkaart van je oude provider in je telefoon. Die doet het dan vast nog wel. Met je eigen nummer. Wissel de kaartjes pas als je oude provider écht geen verbinding meer geeft.

Ik heb mijn oude sim niet meer

Ik denk dat ik mijn ganzenveer op moet pakken of rooksignalen moet versturen, want ik wil alleen maar dat mijn overstap datum naar vandaag wordt gezet. Moet niet zo moeilijk zijn

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Niet slim ​@Overstap datum verplaatsen 

Jan! Daar heb ik wat aan!

• July 2, 2025

Waarom niet? Waarom gooi je een simkaart die gewoon werkt weg?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Waarom niet? Waarom gooi je een simkaart die gewoon werkt weg?

Dat antwoord heeft ​@Overstap datum verplaatsen wat aan ​@Marlon92 😎😉

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Overstap datum verplaatsen. Welkom op de community! Wat vervelend dat je nu nog niet kunt bellen en alleen via wifi internet hebt. Je geeft aan dat je nieuwe abonnement pas over een week ingaat. Dat klopt, want de overstap gebeurt altijd op de einddatum van je abonnement bij je huidige provider. Tot die tijd blijft je oude simkaart actief.

Jammer dat je die simkaart niet meer hebt. Daarmee had je tot de overstap gewoon kunnen bellen en internetten.

Helaas is het niet mogelijk om je nummer eerder over te nemen. Je huidige provider moet het nummer eerst vrijgeven. Pas daarna kunnen wij de overstap afronden.

Dank je voor je antwoord!

mijn oude provider (KPN..) heeft het nummer op 20 juni al vrijgegeven. In de brief die ik kreeg stond dat ik de sim onmiddellijk moest activeren. Doe ik braaf 😬

nou ja, nog een paar dagen ..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 3, 2025

De nieuwe sim activeren moet inderdaad direct. Maar dan is het nummer nog niet overgezet….

Het is voor de nieuwe provider alleen maar een seintje dat het overgezet kán worden.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dank je voor je antwoord!

mijn oude provider (KPN..) heeft het nummer op 20 juni al vrijgegeven. In de brief die ik kreeg stond dat ik de sim onmiddellijk moest activeren. Doe ik braaf 😬

nou ja, nog een paar dagen ..

Hoi ​@Overstap datum verplaatsen 

Je zou je huidige provider nog kunnen vragen om een vervangende simkaart, zodat je in elk geval totdat je 06-nummer wordt overgezet naar KPN, nog gebruik kunt maken van de diensten van je huidige provider.

Mocht je huidige provider winkels hebben, dan zou je ook daar een vervangende simkaart kunnen ophalen met je legitimatiebewijs.
Anders kan het vaak via de website van de provider, en heb je hem binnen enkele dagen in huis.

Uiteraard is de keuze hierin aan jezelf, want je kunt ook de aankomende dagen gebruik maken van je WiFi verbinding bij je thuis.