Skip to main content

Aangezien ik KPN wil verlaten heb ik op 2 juli een nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud bij TELE2.

Vervolgens kreeg ik bericht dat 't nummer pas op 4 augustus overgezet kon worden hetgeen ook op die datum gebeurt is. 

Krijg ik van KPN doodleuk een factuur over de hele maand augustus.

 

Is dit policy van KPN om dat nummer dan maar zo lang vast te houden dat ze nog een volledige maand abo-geld kunnen cashen terwijl je er dan bijna geen gebruik meer van maakt??

 

Heb 't bedrag inmiddels gestorneerd en wacht op reactie van KPN.

Storneren is geen goed idee. Want nu krijgt u een aanmaning en mogelijk extra kosten. 

Het is normaal dat KPN gewoon nog een factuur stuurt. Deze is een paar weken geleden in de systemen van KPN al gemaakt. Later krijgt u een slotfactuur waarin alles netjes verrekend word. Het teveel betaalde krijgt u terug. 


Hallo @Caantje, jammer dat je jouw abonnement bij KPN hebt opgezegd.

Ik begrijp dat je het niet eens bent met de factuur die je hebt ontvangen. Toch wil ik je vragen om de stornering ongedaan te maken. Dit kan namelijk tot vervelende gevolgen leiden.

Maar je wilt natuurlijk niet betalen voor iets wat je niet gebruikt. En dat hoeft ook niet. Maar dit wordt, zoals @Nick83 ook al zegt, achteraf verrekend. Bij KPN betaal je jouw abonnementskosten vooraf. Ons systeem maakt aan het begin van jouw factuurperiode de factuur op om de abonnementskosten in rekening te brengen. Het systeem kijkt daarbij alleen naar de status van jouw abonnement op de dag dat de factuur gemaakt wordt. Het factuursysteem weet dus niet dat jouw abonnement tijdens een bepaalde factuurperiode verandert. Daarom krijg je een factuur voor de volledige maand.

De volgende factuurperiode ziet het systeem dat jouw abonnement niet langer actief is. Er wordt geen nieuwe maand in rekening gebracht. Ook kijkt het factuursysteem dan vanaf welke datum het abonnement gestopt is. De kosten die je over deze periode al wel hebt betaald, krijg je dan van ons terug. Dit gebeurt op de laatste factuur die je van ons krijgt: de slotnota.

Ik wil je daarom vragen om de factuur die je hebt ontvangen te betalen. Je krijgt het teveel betaalde geld van ons terug op de slotnota. 


Bedankt voor de reactie.

Toch vind ik 't vreemd waarom 't meer dan een maand moet duren eer m'n nummer wordt vrijgegeven.

Maargoed, ik krijg de stornering niet ongedaan gemaakt.

Als ik 't bedrag wil overmaken geeft ie aan dat 't betalingskenmerk ongeldig is:

 

 


Bedankt voor de reactie.

Toch vind ik 't vreemd waarom 't meer dan een maand moet duren eer m'n nummer wordt vrijgegeven.

Ook dat is heel normaal. Als je buiten contract zit, heb je een maand opzegtermijn. Voor meer informatie, zie: Opzeggen.

Maargoed, ik krijg de stornering niet ongedaan gemaakt.

Als ik 't bedrag wil overmaken geeft ie aan dat 't betalingskenmerk ongeldig is:

 

 

Staat de factuur in MijnKPN op ‘onbetaald’? Dan kan je via de MijnKPN app via de iDEAL link betalen.

Wil je liever handmatig overmaken? Dat kan! Vermeld daarbij altijd je klantnummer en kies het juiste KPN-rekeningnummer:

  • TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.