Skip to main content
Vraag

Overzetten e-sim van oude naar nieuwe telefoon lukt niet

• January 15, 2026
  • 3 reacties
  • 16 keer bekeken

Gegevens van oude naar nieuwe telefoon zijn over - alleen de e-SIM niet. In de nieuwe telefoon heb ik ook niet de mogelijkheid om binnen “mobiele netwerken” een e-SIM toe te voegen. Bij een telefoonwinkel (niet KPN) wordt gezegd dat mijn nieuwe telefoon een Amerikaans model is en dat het overzetten van e-SIM dan sowieso niet lukt.. Is dat zo? 

Een nano SIM kan niet in de nieuwe telefoon...

Nu heb ik geen (mobiel) netwerk… :)

3 reacties

• January 15, 2026

Welk toestel gaat het om? En waar heb je hem vandaan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 17, 2026

Het gaat om een Iphone 15 Pro, aangekocht via telefoongigant.nl

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 18, 2026

Hoi ​@EGE69, welkom! We hebben een handig kennisbank artikel over e-sim:

Je kunt e-sim op je nieuwe toestel installeren op dezelfde manier als je op de oude hebt gedaan:

Hoe installeer ik e-sim op mijn telefoon?

Dit doe je via de MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze versie van de MijnKPN app beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

• Open de app en selecteer onder producten het mobiele abonnement waarvoor je e-sim wilt installeren.
  • Scroll een beetje naar beneden, naar Makkelijk aanpassen.
  • Kies daar voor Simkaart(en).
  • Klik daarna op Simkaart vervangen of overzetten.
  • Kies daarna voor e-sim.
  • Klik op Op dit toestel installeren.
  • Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de app in en klik op Bevestigen.
  • Volg de rest van de stappen.
  • Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Zorg ervoor dat je de e-sim op het oude toestel eerst nog actief laat. Je krijgt tijdens dit installatieproces namelijk een sms ter bevestiging. Zodra de e-sim op het nieuwe toestel is geïnstalleerd wordt hij ook automatisch gedeactiveerd op de oude.