Skip to main content

Hoi KPN,

Hier begrijp ik niks van, waarom krijg ik in 1x berichten (sms) van hun: 

Als ik inlog bij pay-info dan kom ik geen transacties tegen: 

Hoe zit dit? Als ik op MijnKPN kijk dan zie ik alleen dit: 

Dat bedrag is € 34,97 en niet € 103,89.

Dus ik begrijp niet dat ik die sms’jes krijg, kan dit met die KPN Pay te maken hebben? Klik ik op de site van Pay-info naar “contact” dan staat er dat ik contact moet opnemen met KPN. Dus dan zouden jullie moeten weten wat er gaande is, want dit heb ik sinds vorige week. 

Hoi @Dennis Schreve ,

 

Hoe meld ik ongeoorloofde kosten op Facebook?

Als u de kosten op uw mobiele telefoon niet herkent en contact wilt opnemen met Facebook, kunt u de kosten betwisten via het Facebook's Payments Support Center.

U vindt de link voor contactopname onder 'Hulp' onderaan de pagina.

Het is mogelijk dat Facebook om transactiegegevens zal vragen. U vindt deze door in te loggen in de Boku Customer Care Portal.

 De informatie die Facebook nodig heeft, staat in de kolom 'Session Param' die u kunt vinden in uw Facebook-aankoopgeschiedenis of in het hierboven vermelde Customer Care Portal. Zorg ervoor dat u hen de Session Param voor de transactie in kwestie verstrekt, zodat Facebook u de meest geschikte hulp kan bieden.

Heeft u bijkomende vragen over de Boku Customer Care Portal? Bekijk hier onze veelgestelde vragen.

 

Lees hier meer : 

https://boku.zendesk.com/hc/nl/articles/4415349539213-Ik-herken-de-Boku-kosten-op-mijn-telefoonrekening-niet-


 @Noordzee vind het dan vreemd dat het nu Boku is, schijnt Apple daar nou in 1x mee samen te werken? Erg vreemd. Ik krijg die kosten dan gewoon te zien via de KPN factuur.

 


Beste KPN & @Noordzee,

Ik heb met Apple gebeld, en die zeggen dat KPN samenwerkt met Boku. (https://boku.zendesk.com/hc/nl)

Dit vind ik erg vreemd, ik krijg ook in 1x sms’jes: 

Ik heb me hiervoor gelijk afgemeld, schijnt dat Boku het betalingsverkeer regelt voor KPN? 🤔

Beetje vreemd dit, ik heb dit nog nooit meegemaakt zolang ik al bij KPN zit.


@Dennis Schreve 

Zoek maar eens in het forum op BOKU. Dan zie je een hele ris topics van gedupeerde klanten. 


@Dennis Schreve

Zoek maar eens in het forum op BOKU. Dan zie je een hele ris topics van gedupeerde klanten. 

Hoezo gedupeerd? Wil je nou zeggen dat daar “criminelen” achter zitten? Sorry, je bent even niet heel duidelijk nu. 😉


Ik heb me 06-nummer kunnen blokkeren bij Boku.


Nu ik het heb geblokkeerd bij Boku krijg ik dit te zien:

Dat is apart, want de maandelijkse kosten gaan toch gewoon via jullie?

Ik heb de betalingsmethoden weer aangepast naar factuur via KPN:

En dit wordt nu weer via jullie gefactureerd:

Al die jaren was dit zonder de tussenkomst van Boku, en dan zal ik deze week in 1x sms-berichten van Boku ontvangen?


Zo krijg ik de rekeningen altijd, en niet via Boku:

Kunnen jullie dit alsjeblieft nakijken dat deze abonnementen weer via jullie gaat:

 


Ik krijg weer deze melding: 

Ben ik nu verplicht om het via Boku te laten lopen? 😡


Ik heb nu weer deze melding: 

Geverifieerd:

En nu een groen vinkje ✅  

Ik hoop dat ie nu zo blijft staan, dat ie nu niet weer met deze melding komt:

Ik heb altijd betaald via me mobiele abonnement, ik vind het dan vreemd dat na al die jaren BOKU om de hoek komt kijken. Ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is, want ik hoor meer dat BOKU criminele activiteiten erop na houd. Hopelijk blijft het nu goed staan. 


Ik heb een mailtje gehad van BOKU, me mobiele nummer blijft geblokkeerd. Ik hoop dat de betalingen gewoon weer via KPN Pay blijft gaan.

 E-Mail:

Nu heb ik geen last meer van hun. Maar waarom kreeg ik dan deze melding: 

Ik heb altijd via de KPN betaald, waarom komt BOKU dan in 1x beeld? Ik heb nogmaals gekeken, en het blijft gelukkig actief: 

Hopelijk heb ik nu genoeg info gegeven. En dat BOKU wegblijft. 


Hi Dennis en Noordzee, een goede vraag. 

Boku is een bedrijf voor het bewerken van mobiele betalingsdiensten voor online games en applicaties. Het maakt het eenvoudiger en veiliger om voor virtuele en digitale goederen te betalen met uw mobiele telefoon. Aankopen in uw favoriete games, entertainment en sociale webpagina's kunnen in rekening worden gebracht via uw mobiele telefoonrekening met behulp van Boku. Een creditcard of bankrekening zijn dan niet nodig. Overigens werkt KPN al langer met Boku, zijn verzorgen de betalingsverwerking. Dus die optie heb je wel nodig als je via de KPN rekening wilt betalen. 


@Alex_P hoe bedoel je dat? Ik heb dan ook nooit van BOKU gehoord, deze abonnementen werden gewoon via KPN afgeschreven: 

Dus ik mag aannemen dat het nog zo is, want anders vind ik het schandalig dat het nou in 1x via boku moet. 


@Alex_P ik heb even als test aankopen gedaan, want Boku heeft me 06-nummer geblokkeerd, omdat ik het zelf wou. Maar kan nog steeds aankopen doen zonder de tussenkomst van Boku. Dus het gaat gewoon rechtstreeks van me KPN factuur afgeschreven worden.

Betalingen van Apple aankopen:

 En die bedragen bij Apple wordt gewoon van me KPN Pay afgeschreven:

Dus ik begrijp niet waarom Boku hiertussen moet komen. Beetje vreemde situatie, en ik heb al eerder aangegeven dat ik pas na al die jaren nooit van Boku heb gehoord, en dan in eens deze week komen ze bij mij per sms tevoorschijn. Beetje raar, en dan zie ik hieronder een bedrag van € 113,92, dat bedrag heb ik ook niet gehad. Gelukkig werd er -€ 53,97 teruggestort, 

en dat ik nu inderdaad op het bedrag van € 59,95 kom:

Dus nogmaals ik begrijp niet waarom Boku van de week bij mij komt binnenvallen per sms. Om heel eerlijk te zijn zou ik wel eens weten hoe @wjb hier tegenaan kijkt. Ik vind het een vreemde zaak, KPN kan zelf ook gewoon het geld innen, i.p.v. met een tussenpersoon.


@Dennis Schreve

Zoek maar eens in het forum op BOKU. Dan zie je een hele ris topics van gedupeerde klanten. 

Hoezo gedupeerd? Wil je nou zeggen dat daar “criminelen” achter zitten? Sorry, je bent even niet heel duidelijk nu. 😉

@Dennis Schreve 

Is mijn reactie al wat duidelijker? Overigens heb ik het nooit over criminelen gehad…...


Hoezo gedupeerd? Wil je nou zeggen dat daar “criminelen” achter zitten? Sorry, je bent even niet heel duidelijk nu. 😉

@Dennis Schreve

Is mijn reactie al wat duidelijker? Overigens heb ik het nooit over criminelen gehad…...

Ik houd een heel betoog over me betalingen, en ik krijg daar maar géén reacties op: 

Ik heb alles omschreven, en iedere keer wordt daar niet op beantwoord: “Waarom krijg ik afgelopen week in 1x boku meldingen binnen terwijl het altijd via me KPN factuur gaat, al die jaren nooit van boku gehoord. En dan nu in één keer wel? 


Dat over die betalingen laat ik verder aan Alex_P over. 


@Dennis Schreve

Ik heb alles omschreven, en iedere keer wordt daar niet op beantwoord: “Waarom krijg ik afgelopen week in 1x boku meldingen binnen terwijl het altijd via me KPN factuur gaat, al die jaren nooit van boku gehoord. En dan nu in één keer wel? 

Een terechte vraag. Zover ik weet hebben we altijd met deze partij samengewerkt. Maar door jou twijfel ik nu. Ik ga dit navragen, ik kom er zo snel mogelijk op terug. 


@Dennis Schreve

Een terechte vraag. Zover ik weet hebben we altijd met deze partij samengewerkt. Maar door jou twijfel ik nu. Ik ga dit navragen, ik kom er zo snel mogelijk op terug. 

Oké @Alex_P, dan wacht ik het af. Hopelijk blijft Boku buiten de deur! En gaan de rekeningen gewoon via jullie. (KPN Pay)


@Dennis Schreve

Een terechte vraag. Zover ik weet hebben we altijd met deze partij samengewerkt. Maar door jou twijfel ik nu. Ik ga dit navragen, ik kom er zo snel mogelijk op terug. 

Oké @Alex_P, dan wacht ik het af. Hopelijk blijft Boku buiten de deur! En gaan de rekeningen gewoon via jullie. (KPN Pay)

Buiten de deur zal het niet worden, is een betaaldienst dat door veel partijen wordt gebruikt. Zie Boku


Buiten de deur zal het niet worden, is een betaaldienst dat door veel partijen wordt gebruikt. Zie Boku

Maar raar dat ze nu in 1x komen opdagen, heb nooit wat met hun te maken gehad, ik betaal keurig me rekeningen via KPN Pay. Ik begrijp dan niet dat Boku tevoorschijn komt bij mij. 


@Dennis Schreve

Een terechte vraag. Zover ik weet hebben we altijd met deze partij samengewerkt. Maar door jou twijfel ik nu. Ik ga dit navragen, ik kom er zo snel mogelijk op terug. 

@Alex_P heb je hier al info over gekregen?


Blijkbaar hebben ze dan toch hun werkwijze veranderd. In de praktijk verandert overigens helemaal niets, de betaling gebeurt alsnog via de KPN factuur.