Skip to main content
Beantwoord

Per ongeluk twee extra bundels besteld

• June 18, 2025
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik heb per ongeluk twee extra bundels besteld. De app reageerde onduidelijk en toen heb ik via sms nog een keer een bundel besteld. Kan ik die tweede bundel later nog gebruiken, als ik weer eens door mijn maandtegoed ben? Of kan ik mijn geld terugkrijgen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Nico Spilt ,

Maak je jouw eerste bundel op binnen de geldigheid van 31 dagen?, dan gaat meteen de tweede bundel werken die ook automatisch eindigt na 31 dagen vanaf het moment dat je die tweede bundel hebt gekocht. 

Maar als je die tweede bundel onaangeroerd laat omdat je genoeg hebt aan die eerste bundel, dan kun je na afloop van de geldigheid van de bundel telefonisch bij de klantenservice vragen om restitutie van de aanschafprijs. Let op: Dit kan alleen als je geen enkele Mb hebt gebruikt! 

Het is niet mogelijk om tijdens de geldigheid van die tweede bundel om restitutie te vragen. 

Maak na afloop van de geldigheid online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nico Spilt 

Welkom op de community van KPN.

Zou je kunnen aangeven om welke bundels het nu gaat?
Heb je KPN mobiel abonnement of KPN Prepaid?
Ik gok zelf prepaid, gezien je de bundels per sms hebt besteld, klopt dat?

Ik hoor het graag van je.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2025

Ik heb een mobiel abonnement. Soms kom ik in de loop van de maand tekort en bestel ik een extra 1GB bundel van 7,99 euro. Maar ik heb nu dus twee extra bundels. De eerste extra bundel ben ik nu aan het opstoken. Mijn vraag is hoe lang die tweede bundel geldig blijft zolang ik hem niet gebruik.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 18, 2025

Hallo ​@Nico Spilt 

Hoe lang is een Extra Bundel geldig?

Extra bundels zijn 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ze aanzet. Alle bundels zijn geldig in Nederland en in de EU. Je kan ze ook gebruiken om MB’s te delen met je huisgenoten. Heb je nog MB’s, minuten en sms’jes uit je eigen abonnement, dan maak je eerst de MB’s, minuten en sms’jes uit je Extra Bundel op.

Extra MBs of bundel kopen en aanzetten | KPN

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Hallo ​@Nico Spilt ,

Maak je jouw eerste bundel op binnen de geldigheid van 31 dagen?, dan gaat meteen de tweede bundel werken die ook automatisch eindigt na 31 dagen vanaf het moment dat je die tweede bundel hebt gekocht. 

Maar als je die tweede bundel onaangeroerd laat omdat je genoeg hebt aan die eerste bundel, dan kun je na afloop van de geldigheid van de bundel telefonisch bij de klantenservice vragen om restitutie van de aanschafprijs. Let op: Dit kan alleen als je geen enkele Mb hebt gebruikt! 

Het is niet mogelijk om tijdens de geldigheid van die tweede bundel om restitutie te vragen. 

Maak na afloop van de geldigheid online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 19, 2025

Er is dus verschil tussen kopen en aanzetten, maar heel duidelijk wordt dat niet uitgelegd. Blijft een gekochte bundel onbeperkt geldig tot je hem aanzet? En gebeurt dat aanzetten automatisch als je door je vaste bundel heen bent?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 19, 2025

. Blijft een gekochte bundel onbeperkt geldig tot je hem aanzet? 

Nee, tot 31 dagen na aanschaf bundel. 

En gebeurt dat aanzetten automatisch als je door je vaste bundel heen bent?

Ja, zodra de eerste bundel op is, gaat meteen de tweede werken. 

Wil je restitutie van bundel twee? Dan dus zorgen dat je bundel één niet helemaal opmaakt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 19, 2025

Het is me nu helemaal duidelijk. Dank allemaal.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Nico Spilt, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Ik zie dat de community je al voorzien heeft van antwoord, heel fijn. Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.