Skip to main content

Ik heb net via de telefoon, een medewerkster van de klantenservice gesproken. Ik wilde namelijk mijn abonnementen opzeggen bij de KPN en overstappen naar een andere provider. Mijn TV/ internet abonnement heeft zij inderdaad opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Vervolgens vroeg ik hoe ik de boete moest betalen voor het eerder beëindigen van mijn mobiele abonnement (die loopt af op 21-12-2020) en zij zei toen het volgende:

Je KPN mobiele abonnement is per 24-08-2020 verlengbaar dus vanaf die datum kan je zonder problemen en met nummerbehoud overstappen naar een andere provider.

We hingen op maar nu twijfel ik over de juistheid van de informatie. Hoe zit het dan met de boete voor het eerder beëindigen van het mobiele contract? Ik hoor het graag!

Hallo @Dee18 , in MijnKPN kun je precies de status van je mobiele abo zien.

 


“Je KPN mobiele abonnement is per 24-08-2020 verlengbaar dus vanaf die datum kan je zonder problemen en met nummerbehoud overstappen naar een andere provider.”

We hingen op maar nu twijfel ik over de juistheid van de informatie. Hoe zit het dan met de boete voor het eerder beëindigen van het mobiele contract? Ik hoor het graag!

Hallo @Dee18 , je kan de overstap vanaf 24-08 in gang zetten, maar jouw abonnement bij KPN loopt gewoon door tot het einde op 21-12. Pas daarna gaat je nummer over naar de nieuwe provider en begint daar het nieuwe abonnement. 


Hallo @Dee18 , je kan het vanaf 24-08 in gang zetten, maar jouw abonnement bij KPN loopt gewoon door tot het einde op 21-12. Pas daarna gaat je nummer over naar de nieuwe provider en begint daar het nieuwe abonnement. 

Hai @RBxx, ja precies…. dat idee heb ik ook! Ik zal toch een boetebedrag moeten betalen om mijn contract eerder op te breken dan afgesproken is?


Nee @Dee18 , alleen als je direct weg wil. Standaard loopt het abonnement de volledige looptijd uit. Pas na de einddatum (21-12 in jouw geval) is dan de overstap en begint jouw abonnement met nummerbehoud bij de nieuwe provider.


@RBxx Ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling gok ik :joy:  … ik wil het liefst zo snel mogelijk weg bij KPN mobiel om dan (over een maand bijvoorbeeld) over te stappen op een andere provider. Dan zal ik idd die boete moeten betalen, alleen de dame bij de klantenservice had het daar niet over. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik die boete kan betalen? De nieuwe provider zal mijn telefoonnummer niet over kunnen nemen als de KPN mijn nummer niet ‘ vrijgeeft’.


Hallo @Dee18 ok, dat had ik gemist. Ik heb even op het forum gezocht en vond deze recente reactie (ong. 1 maand oud) van een KPN moderator. Ik citeer hem hieronder:

Een portering kun je tot 60 dagen van te voren aanvragen. Als je het eerder wilt, dan zal je het contract bij ons vroegtijdig moeten beëindigen. Dit houdt in dat je dan resterende looptijd van je abonnement in één keer afbetaald.  

Dit kan via onze afdeling opzeggingen. Zij kunnen dan in ons systeem aangeven dat vervroegde uitportering is goedgekeurd. Op dat moment kun je dan bij de nieuwe provider nummerbehoud aanvragen. Je abonnement bij ons wordt dan automatisch beëindigd per het moment dat de portering daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Je krijgt dan een slotfactuur van ons met daarop de afkoopsom over de periode van porteerdatum t/m einde contractsdatum.

Contact opnemen moet dan wel per telefoon (0800-0402), vraag dan naar de afdeling opzeggingen.


Hallo @Dee18 ok, dat had ik gemist.

@RBxx Nou ik zie net dat ik dat helemaal niet duidelijk verwoord heb, dus k begrijp jouw eerst advies volkomen!! Je laatste advies was een schot in de roos! Ik heb net gebeld en alles is afgehandeld. Het  advies wat ik van de Klantenservice kreeg in eerste instantie  (Per 24/8 is je abo verlengbaar en kan je naar een andere provider om een nieuw abo aan te vragen) was totaal wat anders dan wat er nu met de afdeling “opzeggingen” is afgesproken: Mijn mobiele abo wordt per 19/9 opgezegd, ik betaal een boete, mijn nummer wordt overgezet op een pre paid kaart en daarna kan ik ermee doen wat ik wil (lees overstappen, met nummerbehoud, naar een andere provider). Nogmaals dank voor het speurwerk!