Skip to main content

Hoi,

Ik heb met de recent uitgekomen Google Pixel 7 telefoons niet de mogelijkheid om te bellen via WiFi. Kan KPN aangeven wanneer deze functie beschikbaar komt voor dit model? De optie is niet zichtbaar in het instellingen menu. Daarnaast zie ik dat VoLTE wel werkt tijdens het bellen maar is de optie in het instellingen menu grijs en niet selecteerbaar. Deze staat dus permanent geactiveerd. Zou KPN kunnen aangeven wanneer beide optie volledig beschikbaar komen.

Dank!

 

EDIT: Screenshot toegevoegd voor verdere verduidelijking. Dit betreft een E-Sim.
 

 

Ik vermoed dat je daarbij last had van het voLTE gedeelte, dat is inmiddels wel correct ja. de voWifi was/is er nog niet. in het andere topic heeft Sanne daar ook een vermoedelijke maand voor gegeven, dus even wachten tot Maart. (aangezien deadlines in dit vak altijd lastig is houd ik rekening dat het nog kan uitlopen). 

Maart? En het kan nog uitlopen?

Waarom lukt het andere providers wel op tijd gereed te zijn vraag ik mij belangstellend af.

 


Kan iemand binnen KPN aub checken wat de status is van deze onoverkomelijkheid? 

 

dank!


Kan iemand binnen KPN aub checken wat de status is van deze onoverkomelijkheid? 

 

dank!

Ik heb een aantal keer gesproken met iemand van de technische dienst. Er is aangegeven dat dit vanuit Google moet worden opgelost in een toekomstige update en dat KPN hier zelf niets aan kan doen.


Kan iemand binnen KPN aub checken wat de status is van deze onoverkomelijkheid? 

 

dank!

Ik heb een aantal keer gesproken met iemand van de technische dienst. Er is aangegeven dat dit vanuit Google moet worden opgelost in een toekomstige update en dat KPN hier zelf niets aan kan doen.

 

Bedankt voor de informatie, ik heb deze vraag voor de volledigheid ook gesteld op de Google support community:

https://support.google.com/pixelphone/thread/194772633

 

Misschien kunnen meer mensen daar aangeven dat ze dezelfde vraag/wens hebben.


In de Google Support community heeft iemand zojuist deze conversatie met KPN gepost:

Klopt dit? Want dan ga ik overstappen naar de concurrent.


Ik vind het zo vreemd dat KPN hier tegenstrijdige informatie over geeft. Had ik dit geweten dan had ik me'n abbonement niet verlengd en was ik overgestapt naar T-Mobile. Het feit dat KPN niet duidelijk en consistent kan communiceren is zeer vermoeiend.


Ik denk dat hier wat miscommunicatie is. De reactie op facebook had wel iets duidelijker gekund en klopt ook niet helemaal. Voor dit toestel komt VoWifi en VoLTE nog wel maar dit komt bij google vandaan met een update.

Wij hebben verder geen speciale inzage op hoe/wanneer dat precies allemaal gaat gebeuren


Ik denk dat hier wat miscommunicatie is. De reactie op facebook had wel iets duidelijker gekund en klopt ook niet helemaal. Voor dit toestel komt VoWifi en VoLTE nog wel maar dit komt bij google vandaan met een update.

Wij hebben verder geen speciale inzage op hoe/wanneer dat precies allemaal gaat gebeuren

Dank voor de opheldering. In februari kan ik verlengen/overstappen. Hoop dat er dan eindelijk duidelijkheid is. Ik vind het wel opmerkelijk dat Vodafone/Tele2/T-Mobile de zaken reeds op orde hebben.


@Thomas
Bedankt voor de snelle reactie en info, fijn dat jullie dit actief nagaan en communiceren. Ik zal de updates in de gaten houden.


Goed nieuws! Het blijkt dat VoWiFi sinds de laatste Android beta werkt icm KPN op de Pixel 7 Pro (sinds 14 december).

 


Ik heb hem ook (de beta) op mn Pixel 6a binnen.

Inclusief de vowifi 

Aangezien het bij Google met "quarterlies" lijkt te gaan is een publieke uitrol in maart wel een logische.

 

 


met de maart 2023 update werkt inderdaad VOWIFI met de Pixel 7, via e-sim en gewone sim. (Dus zonder beta versie)


Met de maart feature update is wifi bellen nu een feit op de Google Pixel 7 Pro. 

 


Ik heb zojuist de maart-update gedownload op mijn Pixel 6a en krijg nu bij zowel mijn fysieke- als mijn e-sim KPN nummer de melding 'Bellen via wifi met KPN'. Erg blij mee aangezien het bereik binnen op kantoor niet zo goed is.