Skip to main content
Antwoord

Pixel 9 Pro: Kan niet bellen of gebeld worden sinds de laatste update

• October 7, 2025
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

Sinds de update van gisteren kan ik niet bellen of gebeld worden op mijn Google Pixel 9 pro. Hiervoor kon dit wel. En ja de simkaart werkt gewoon en ik heb alle dingen die online staan om het probleem te verhelpen al gedaan. Ik kan de optie volte 4g niet aanklikken om het uit te zetten. Kan kpn dit oplossen want ik word steeds in rondjes gegooid door de zogenaamde hulpbot.

Beste antwoord door Sandra666

Hoi bedankt voor het reageren ik heb idd contact gehad met Google en werd daar ook niet wijzer van. Alle dingen die online stonden die het zogenaamd zouden oplossen had ik zelf al gedaan en kwam Google ook mee terwijl ik al had gezegd tot 3x toe dat dit niet werkte. Lang verhaal kort was de enige oplossing die eventueel zou werken een reset terug naar fabrieksinstellingen. En dat was nou net de oplossing die ik wilde vermijden want vind het altijd een heel gedoe. Maar uiteindelijk toch gedaan en nu doet alles het weer🥳. En hopelijk was dit een eenmalig gebeuren en heb ik daar bij volgende update geen last van😅 anders stap ik weer terug naar mn vertrouwde Samsung. Dus vingers gekruist😜

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sandra666 

Welkom op de community van KPN.

Als ik het zo kan beoordelen, is er iets niet goed gegaan bij het updaten van jouw Google Pixel 9 Pro naar Android 16.
Denk hierbij aan een bug’s (fouten) in de update zelf vanuit Google.

Het is bekend dat bij het updaten naar Android 16 er problemen zijn met de Google Pixel 9 Pro, dus je bent niet de enige die hier nu last van heeft.
Google schijnt hiervan al op de hoogte te zijn, en heeft het in onderzoek.
Kans is daarom groot, dat er op korte termijn een nieuwe update beschikbaar komt vanuit Google, om deze problemen te verhelpen.

Aangezien de KPN simkaart gewoon werkt, ligt het dus niet aan de kant van KPN.
KPN kan dit probleem helaas niet voor je oplossen, aangezien het om een update gaat vanuit Google waar KPN helemaal los van staat.

Je kunt Google via het contact formulier bereiken, dus dat zou ik sowieso even doen.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op juiste webpagina: Google Contactformulier

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 9, 2025

Welkom op de community ​@Sandra666, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat enorm zuur dat het mis gaat na deze update 😑

Ik zie dat Michel heeft benoemd dat er problemen bekend zijn met deze update naar Android 16 en het kan zijn dat jij daar ook mee te maken hebt gekregen. Waarom zou je VoLTE uit willen zetten? Heb je dit ergens als mogelijke oplossing zien staan?
VoLTE oftewel bellen via 4G is een optie die probleemloos hoort te werken, dus dit is niet iets dat je uit zou moeten zetten om maar te kunnen bellen. Je geeft aan dat de simkaart zelf wel werkt, dus ik vermoed dat je die in een ander toestel hebt getest en dat het daarmee wel lukt? Verder staat VoLTE vanaf onze kant standaard aan op je aansluiting, en als je de optie in je toestel niet uit kunt zetten is dat iets van het toestel zelf. Het niet uit kunnen zetten in je toestel, is dan ook niet iets dat wij voor je op kunnen lossen. 

Heb je al contact gehad met Google hierover? Ik ben erg benieuwd met welke oplossing ze komen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hoi bedankt voor het reageren ik heb idd contact gehad met Google en werd daar ook niet wijzer van. Alle dingen die online stonden die het zogenaamd zouden oplossen had ik zelf al gedaan en kwam Google ook mee terwijl ik al had gezegd tot 3x toe dat dit niet werkte. Lang verhaal kort was de enige oplossing die eventueel zou werken een reset terug naar fabrieksinstellingen. En dat was nou net de oplossing die ik wilde vermijden want vind het altijd een heel gedoe. Maar uiteindelijk toch gedaan en nu doet alles het weer🥳. En hopelijk was dit een eenmalig gebeuren en heb ik daar bij volgende update geen last van😅 anders stap ik weer terug naar mn vertrouwde Samsung. Dus vingers gekruist😜

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 10, 2025

Oei een fabrieksreset is toch ook wel echt het laatste redmiddel ​@Sandra666 😬😅 Wel heel fijn dat die er ook echt voor heeft gezorgd dat het nu weer allemaal in orde is!

Ik hoop met je mee dat het iets eenmaligs was (vast wel!)
Ben je verder wel te spreken over je Pixel, na een overstap vanuit Samsung? 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Ja verder loopt de telefoon lekker en ik wilde na zoveel jaar Samsung weer is een x wat nieuws ipv eigenlijk steeds het zelfde behalve de 23 24 25 enz van Samsung. De Pixel maakt mooie fotos batterij gaat lang mee en leuke ai gedoe😅😄 dus ondanks ff een hick up ben ik verder tevreden!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

​@Sandra666 Wat voor sim heb je in de Pixel? E-sim of fysieke sim?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Fysieke sim