Skip to main content

Erwin, zie de reactie van Duz. 

In mijn nieuwbouwhuis kan ik niet bellen met mijn Pixel 3a met Android 11. Alleen als ik buiten ga staan is er bereik.

Gezien corona moet ook ik thuiswerken. Waar het kan, bel ik dan maar via Whatsapp of met een andere voip-applicatie. Als ik het zo lees, lijkt het wel op onwil bij kpn.

Misschien is het niet getest, maar alles is beter dan helemaal geen bereik binnen. Werkt het slecht, zet ik de functie zelf wel uit.

Wil je nog eens kijken of er niet een vinkje gezet kan worden bij mensen die erom vragen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Nou is Samsung al wel wat langer actief op de Nederlandse markt hè @PeterG  😅


Topic loopt al sinds september 2020. VoWifi was er toen al een jaar of 2. Dan is Pixel toch wel laat hoor😁 als ze het nu pas mogelijk hebben gemaakt. @Thomas . 

We zijn nu 5 jaar na de introductie van VoWifi nota bene.

Pixel is dus niet bepaalt de Usain Bolt onder de innovatieven.


Daar heb je wel weer n punt 😊


Vandaag reguliere update Maart gehad en VoWifi is actief op mijn Pixel 7.

Hehe eindelijk. Maakt de beste telefoon nog net iets beter!


Een merk wat zo traag innoveert en jaren (5 !) achter een ontwikkeling aanloopt … beste???? ( @MvP86 ) 🙄

Google is een prima tent, maar hier stellen ze mij teleur.


Een merk wat zo traag innoveert en jaren (5 !) achter een ontwikkeling aanloopt … beste???? ( @MvP86 ) 🙄

Dat heeft toch niets met het merk te maken Peter. De fucntie was er allang. Het heeft alleen bij KPN een eeuwigheid geduurd. Vodafone icm de Pixel werkte dit al jaren.

 

Alvorens jij met je Samsung de maart update krijgt wordt het alweer bijna herfst waarschijnlijk. Maar laten we hier nou niet een discussie beginnen over verschillende merken, daar is dit draadje helemaal niet voor bedoeld.


Het heeft alles met het merk te maken. Zij moeten het invoeren volgens de specificaties van kpn. Dat lieten ze tot op enkele dagen geleden achterwege.


Volgens mij was de Pixel officieel tot versie 7 niet te koop in Nederland. Op zich niet gek, wel jammer, maar niet gek, dat de ontwikkelaars dus geen ondersteuning maken voor Nederlandse providers.

 

Wel blij dat het nu wel werkt in ieder geval, KPN bereik in mijn huis is er helemaal niet, dus mensen konden mij alleen via WhatsApp bellen als ik thuis was. Gelukkig is dat probleem vanaf vandaag opgelost.


Inderdaad is de Pixel pas sinds halverwege oktober 2022 officieel te koop in NL. Als je het zo bekijkt is het probleem nog redelijk vlot opgelost door Google. De Google TV was ook pas veel later officieel beschikbaar in NL dan in andere landen. Blijkbaar heeft NL hier en daar een wat minder hogere prioriteit voor Google.

 


robbaman schrijft: Volgens mij was de Pixel officieel tot versie 7 niet te koop in Nederland. Op zich niet gek, wel jammer, maar niet gek, dat de ontwikkelaars dus geen ondersteuning maken voor Nederlandse providers.

Eduman2020 schrijft: Inderdaad is de Pixel pas sinds halverwege oktober 2022 officieel te koop in NL. Als je het zo bekijkt is het probleem nog redelijk vlot opgelost door Google. 

Ah, dit wist ik niet en verklaard een hoop.

Voordat ik mijn telefoon indertijd (april 2020) kocht heb ik eerst bij kpn gekeken welke ondersteund werden/worden. Wat kpn verkoopt…. En toen heb ik het toestel bij mijn vrienden in het dorp gekocht. Hen gun ik ook af en toe wat omzet. Het was toen bovendien tijdens de éérste lockdown. Telefoonwinkels mochten wel “open” gelukkig.

Maar… als ie niet te koop was in Nederland, waar hebben TS en de reageerders (en die van andere topics) de telefoon dan gekocht??? Buitenlandse webshop?


robbaman schrijft: Volgens mij was de Pixel officieel tot versie 7 niet te koop in Nederland. Op zich niet gek, wel jammer, maar niet gek, dat de ontwikkelaars dus geen ondersteuning maken voor Nederlandse providers.

Eduman2020 schrijft: Inderdaad is de Pixel pas sinds halverwege oktober 2022 officieel te koop in NL. Als je het zo bekijkt is het probleem nog redelijk vlot opgelost door Google. 

Ah, dit wist ik niet en verklaard een hoop.

Voordat ik mijn telefoon indertijd (april 2020) kocht heb ik eerst bij kpn gekeken welke ondersteund werden/worden. Wat kpn verkoopt…. En toen heb ik het toestel bij mijn vrienden in het dorp gekocht. Hen gun ik ook af en toe wat omzet. Het was toen bovendien tijdens de éérste lockdown. Telefoonwinkels mochten wel “open” gelukkig.

Maar… als ie niet te koop was in Nederland, waar hebben TS en de reageerders (en die van andere topics) de telefoon dan gekocht??? Buitenlandse webshop?

Belsimpel verzorgde de import vanuit Duitsland.


Dit ligt niet aan de Pixels maar aan KPN. Dag was voor mij twee jaar geleden de reden om over te stappen op T-Mobile. Daar werkt het met alle toestellen die het ondersteunen. Bij KPN werkte het alleen met Apple en Samsung, en kennelijk nu pas met de Pixels.

Met KPN kon ik nooit bellen in mijn nieuwbouwhuis, met T-Mobile was dat meteen opgelost  dankzij VoWifi.


Als het aan kpn had gelegen, dan was dit de afgelopen 2 jaar allang aangepast.

Nee. doordat Pixel (Google phone) niet officieel in Nederland was hadden ze de specificaties van kpn (die iets afwijken van de internationale standaarden) nog niet geïmplementeerd.

Vodafone en T-mobile opereren internationaal. Daar zit het verschil.