Skip to main content
Beantwoord

Poort opent niet meer met mobiel, werkt wel bij anderen

• July 23, 2025
  • 11 reacties
  • 232 keer bekeken

Hallo,

De poort op stal word open gebeld met je mobiel. Voorheen lukte dit gewoon, en ineens niet meer. Ik heb een Iphone14 Pro, mijn nummer staat erin, al mijn instellingen lijken oke, nummer weergave aan en toch krijg ik hem niet open gebeld. Bij andere mensen doet hij het wel. Waar kan dit aan liggen? 

groetjes Desiree

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Desireedd 

Dat lijkt op het gebruik van een Intratone toegangssysteem. Daar zijn in het verleden meer problemen mee gemeld. Dat systeem gebruikt “flash calling”, een ongewenst belgedrag op het KPN netwerk. Wat voor een nummer moet je bellen? Is dat een Frans nummer?

Zie eerdere gevallen → https://community.kpn.com/search?q=intratone

Wat is Flash calling?
Bij Flash calling wordt er een oproep gedaan met als doel informatie binnen te halen ter verificatie, zonder daadwerkelijk de oproep te beantwoorden.

11 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Wat voor merk systeem is het? Wat hoor je als je belt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

De merk van het systeem moet ik navragen, hij gaat 2x over en dan word de verbinding verbroken.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Welke provider hebben de anderen, waarbij de poort wel overgaat?

En heb je de vraag ook al neergelegd bij de fabrikant of leverancier?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Hallo ​@Desireedd 

Dat lijkt op het gebruik van een Intratone toegangssysteem. Daar zijn in het verleden meer problemen mee gemeld. Dat systeem gebruikt “flash calling”, een ongewenst belgedrag op het KPN netwerk. Wat voor een nummer moet je bellen? Is dat een Frans nummer?

Zie eerdere gevallen → https://community.kpn.com/search?q=intratone

Wat is Flash calling?
Bij Flash calling wordt er een oproep gedaan met als doel informatie binnen te halen ter verificatie, zonder daadwerkelijk de oproep te beantwoorden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Ja klopt idd een Frans nummer

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 23, 2025

Hebben de anderen waarbij het wel werkt ook KPN of juist een andere provider?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Ga ik ook even informeren, een heeft in ieder geval Hollands Nieuwe. Die krijgt de poort wel open gebeld.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 23, 2025

Hoi ​@Desireedd , Hollands Nieuwe gebruikt het Vodafone netwerk.

Zoals gezegd is dit probleem eerder gemeld in de afgelopen jaren. Zie de zoek link in mijn eerste reactie. De KPN technische dienst heeft dit onderzocht en vastgesteld dat op deze manier gebruik maken van het KPN netwerk niet gewenst is. Mogelijk gaat het binnenkort “vanzelf” weer werken. Het zal helaas regelmatig problemen kunnen opleveren en daarom is het advies nog steeds om een andere oplossing te zoeken. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Mijn advies is om contact te zoeken met de leverancier voor een andere oplossing.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Had meerdere topics gelezen idd in jouw link. Bedankt, dit geeft in ieder geval duidelijkheid! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2025

Het kpn netwerk heeft duidelijk nog steeds problemen met Flash oproepen. Soms werkt het eventjes, maar meestal niet. 

De netwerken van Odido en Vodafone zijn net even ietsje anders van opbouw. Daar worden geen problemen gemeld met dit soort oproepen.