Skip to main content

Ik heb een vraag omtrent mijn portering van Vodafone naar KPN zakelijk waarvan ik al een simkaart heb maar waarbij de portering plaatsvind tijdens mijn verblijf in Italië. Gaat dit goed of lukt dat niet vanaf een vakantiebestemming? Ik hoor hier verschillende verhalen over.

Zodra je met Vodafone geen verbinding meer hebt de kpn simkaart erin stoppen. 

Ik mag aannemen dat je de kpn simkaart in Nederland al (even) geactiveerd hebt. Dan moet het geen probleem zijn.

Maximaal 4 uur na uitschakelen bij Vodafone zou je via kpn verbinding moeten hebben. 


Peter,

Je bedoelt al eens in het toestel gedaan?

Heb dual sim dus zit er al in.

Is dat voldoende?


We zullen zien. Volgens mij krijg je bij ontvangst van de sim het advies die te activeren. Vervolgens met gebruik te wachten totdat het abonnement is omgezet. 

Het tijdelijke nummer zonder bundel wordt dan vervangen door je nummer met het afgesproken abonnement. 


Ha @Arjen Bouwman, welkom! Het klopt wat hierboven gezegd wordt. Als het goed is, is jouw simkaart al geactiveerd, al kan je er nu nog niet mee bellen. Er staat nu een tijdelijk nummer op. De portering kan gewoon plaatsvinden als je in het buitenland bent. Wellicht moet je je toestel dan even uit en weer aan zetten. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten!