Skip to main content
Antwoord

Prijs mobiel abonnement door inflatiecorrectie van 10 naar 10,99 gegaan

• October 13, 2025
  • 10 reacties
  • 154 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een abonnement bij mijn mobiel van 10,- Deze maand kost deze door toepassing van de Inflatiecorrectie ineens 10,99. Dit had lager moeten zijn de inflatiecorrectie is immers geen 9,9 % maar 3,6%

kan iemand mijn factuur gedeeltelijk crediteren?

Beste antwoord door RBxx

Hoi ​@JanAssen , ik ben nog even verder op zoek gegaan.

In dit topic uit juni 2025 kwam ik deze actie tegen. Heb jij onderstaande brief soms ook gekregen?
Daar zie ik een aanbieding voor Unlimited50 van € 27,50 voor € 10,00 per maand.

Dan denk ik dat ik de verklaring weet. Het zit in de manier waarop KPN de inflatiecorrectie toepast.

Hoe berekent KPN mijn nieuwe maandbedrag?
We berekenen inflatiecorrectie over: het basisbedrag (zonder alle kortingen of extra bundels) van je mobiele abonnement min de bijbehorende korting op dit basisbedrag. Deze korting staat op de factuur als 'korting zolang je abonnement loopt'.   bron

Het basisbedrag van jouw abonnement is nog steeds € 27,50 en de speciale actiecode korting staat daar buiten.

10 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 13, 2025

Welk abonnement heb jij ​@JanAssen ? Voor € 10,- vind ik bij KPN geen mobiel abonnement.

Een inflatiecorrectie van 0,99 euro hoort bij een basisbedrag van € 27,50 per maand.

Laat de berekening op pagina 2 van de factuur hier eens zien, dan kijken we naar een verklaring.
Poets wel eventueel zichtbare persoonlijke informatie weg !!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 13, 2025

Heb je nog een Unlimited50 abonnement ​@JanAssen , zoals je in een eerder topic aangaf?

Dan is dit de berekening:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 13, 2025

Het is een unlimted50  voor 10,-

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Daar kunnen we helaas niets mee ​@JanAssen , maak eens een schermafdruk van pagina 2 van de factuur waar e.e.a. op staat vermeld, dan kunnen we meedenken.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 13, 2025

Dat is wel een hele speciale deal 😍. Laat dan, zoals ik eerder vroeg, de berekening op pagina 2 van de factuur zien. Dan begrijpen we het misschien. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 13, 2025

Ik ben er al uit dank voor jullie hulp. Inflatiecorrectie wordt gerekend over het hele bedrag exclusief kortingen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Hoi ​@JanAssen , ik ben nog even verder op zoek gegaan.

In dit topic uit juni 2025 kwam ik deze actie tegen. Heb jij onderstaande brief soms ook gekregen?
Daar zie ik een aanbieding voor Unlimited50 van € 27,50 voor € 10,00 per maand.

Dan denk ik dat ik de verklaring weet. Het zit in de manier waarop KPN de inflatiecorrectie toepast.

Hoe berekent KPN mijn nieuwe maandbedrag?
We berekenen inflatiecorrectie over: het basisbedrag (zonder alle kortingen of extra bundels) van je mobiele abonnement min de bijbehorende korting op dit basisbedrag. Deze korting staat op de factuur als 'korting zolang je abonnement loopt'.   bron

Het basisbedrag van jouw abonnement is nog steeds € 27,50 en de speciale actiecode korting staat daar buiten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 13, 2025

Dan klopt de factuur 27,50*0,036=0,99

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 13, 2025

Daar ging ik in mijn eerste reactie(s) ook al van uit 😉.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 13, 2025

Dat is wel een hele speciale deal 😍. 

Ik heb ook al twee keer zo'n aanbieding ontvangen. Vorige week nog. 

Nu ben ik zelf op de hoogte van de manier waarop KPN verhogingen berekent. Maar in de brief met de aanbieding wordt nergens uitgelegd dat je maandelijkse prijs tussentijds verhoogd kan worden en al helemaal niet dat die verhoging gebaseerd is op de bruto prijs. 

Door (het ontbreken van) de kleine lettertjes vind ik het niet meer zo'n "speciale deal 😍".