Skip to main content

Wij zijn overgestapt naar Solcon als Internet + TV aanbieder en nu heeft Solcon met KPN de samenwerking 'Solcon Compleet Extra's’: een extra zenderpakket, korting op je mobiele abonnement en dubbele data/min/sms. Interessant natuurlijk, echter momenteel heeft mijn vrouw een Sim-only bij Simyo en hoewel dit het netwerk van KPN is, geldt de actie hiervoor helaas niet. We zouden dus moeten overstappen, maar als ik ga vergelijken, raak ik een beetje verward.

 

Momenteel betaal ik € 9,- per maand voor 300 min/sms en 1000 MB data. KPN biedt als goedkoopste optie: € 16,50 per maand voor 150 min/sms & 2000 MB data (wat dus beiden x 2 gaat i.c.m. Solcon) - dat is gewoon € 7,50 per maand meer dan wat ik nu betaal… Dan gaat er nog wel een korting af i.c.m. Solcon (dat zal waarschijnlijk wel € 2,50 zijn), maar dan nog... Mijn ‘verwarring’ zit hem in:

  • Waar komt dat prijsverschil überhaupt vandaan? Beide pakketten zijn vergelijkbaar (extra prijspunt: Solcon met 3000 MB data komt op € 12,00), maar het prijsverschil is significant. Waarom zou ik zoveel voor KPN gaan betalen?
  • Waarom heeft KPN geen 'kleinere’ pakketten? Waarom niet ook een pakket van 500 of 1000 MB aanbieden, dat biedt veel meer flexibiliteit en mogelijkheden, zeker i.c.m. al die verdubbelingsacties met Internet- & Tv-providers tegenwoordig.

Iemand die mij hier wat meer achtergrond/uitleg over kan geven?

Hoi @Siepe90, welkom. 

Goede vraag! De prijsverschillen hebben meerdere redenen. KPN en Simyo richten richten zich beiden op een andere doelgroep. KPN is een provider die zich vooral richt op service en mensen die graag online zijn. Aan de andere kant heeft Simyo geen eigen netwerk en richt deze provider zich op klanten die behoefte hebben aan een kleinere bundel.