Skip to main content

Ik heb mijn toestel a54 op 8 april gekregen, ik zit dus in mijn bedenk tijd. Na de eerste dag start de telefoon elke dag vanzelf opnieuw op waardoor ik eerst het ww van mijn simkaart moet invoeren om bereikbaar te zijn. Ben in een kpn winkel geweest in almere waar opeens iemand? Nummer niet klopt van de doos en ze het toestel niet terug willen nemen. De verkoper heeft het verkeerd ingevoerd heb toen ook een tablet aangeschaft iemand tips?? Misschien goed moment om over te stappen...

@Rayen Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je toestel steeds opnieuw opstart. En dat je IMEI nummer niet overeenkomt is ook vreemd. 

Heeft mijn collega verder nog iets aangegeven over de afhandeling hiervan? 

 


Ik moest soort van zelf met een oplossing komen dat ik afgelopen vrijdag langs kwam als de manager in de winkel was. Ik zou gebeld worden heb ik ook zelf moeten doen. Vrijdag in de winkel uiteindelijk wel een nieuw toestel gekregen. Ik heb nog 2 weken opnieuw bedenk tijd en zit eraan te denken om over te stappen.


Ik heb mijn toestel a54 op 8 april gekregen, ik zit dus in mijn bedenk tijd. Na de eerste dag start de telefoon elke dag vanzelf opnieuw op waardoor ik eerst het ww van mijn simkaart

Bedoel je de pincode van de simkaart? Deze moet je zoals bij vrijwel alle providers zelf verwijderen.

Bij de meeste toestellen doe je dit voornamelijk door in je toestel naar Instellingen → Beveiliging en privacy → Andere beveiligingsinstellingen → Vergr. SIM-kaart instellen  te bezoeken, hier kan je vervolgens de PIN van het simkaart verwijderen.

Vind je de PIN niet erg maar het opnieuw opstarten wel? Het opnieuw opstarten kan je uitschakelen via Instellingen → Batterij en apparaatonderhoud → Automatische optimalisatie het Opnieuw starten indien nodig uit te schakelen.

 

Hopelijk heb je het wel zwart op wit staan dat je opnieuw 14-dagen bedenktijd hebt, in principe loopt je contract gewoon door als deze op 8 april is ingegaan. Een aankoop in een winkel kent vaak geen specifieke termijn van een bedenktijd dit kan wel uit coulance maar in zo'n geval is het altijd wijs zoiets zwart op wit te hebben staan.


@Rayen Fijn dat je uiteindelijk een nieuw toestel hebt gekregen, wel jammer om te lezen dat je hier zelf zoveel moeite voor hebt moeten doen. 

En ook jammer om te lezen dat je denkt over een overstap. In die keuze ben je uiteraard altijd vrij. 

Â