Skip to main content

Ik had multi sim op mijn Apple Watch Ultra. Na de Watch naar fabrieksinstellingen te hebben gezet heb ik hem verkocht en een nieuwe gekocht. Multi sim activeren blijkt nu niet mogelijk. Als ik hem probeer in te stellen krijg ik het bericht dat “deze multi sim al op een andere smartwatch in gebruik is” en dat ik die eerst moet opzeggen.

Lang verhaal (zo) kort (mogelijk):

Ik heb 4 of 5 keer met de klantenservice gebeld. Hoewel ze daar echt heel erg hun best doen is het probleem niet verholpen. Wat de medewerker elke keer aangeeft is dat ik mijn kpn abonnement moet verwijderen in “mobiel netwerk” van de Watch app. Maar daar staat geen abonnement (zie bijlagen). Als ik vervolgens probeer een mobiel netwerk te configureren dan krijg ik, na inloggen, het verhaal over de al in gebruik zijnde multi sim.

Op een gegeven moment heb ik gevraagd aan de medewerker om mijn multi sim abonnement op te zeggen en zorgen dat het niet meer zichtbaar is. Dat is nu het geval. Ik heb nu geen multi sim meer, maar als ik hem opnieuw aanvraag dan krijg ik nog steeds dezelfde problemen.

Ook al log ik regelmatig in op KPN, toch krijg ik elke keer het bericht dat er op een nieuw apparaat is ingelogd. Geen idee waarom ik dit krijg en of het te maken heeft met mijn probleem.

Iemand enig idee wat nog te doen?

 

Hoi @Caak 

Welkom op het forum van KPN.

Als eerste vraag aan jouw, heb je de volgende stappen op de juiste wijze doorlopen, toen je jouw Appel Watch Ultra terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen:

Voordat je je Apple Watch verkoopt, weggeeft of inruilt
 

Je moet het activeringsslot uitschakelen en je persoonlijke gegevens verwijderen van je apparaat. Dit doe je als volgt:

Je moet wellicht het wachtwoord van je Apple ID invoeren om het activeringsslot uit te schakelen.

  1. Houd de Apple Watch en iPhone dicht bij elkaar. 

  2. Open de Watch-app op de iPhone en tik op het tabblad 'Mijn Watch'.

  3. Tik op 'Alle Watches' bovenaan het scherm.

  4. Tik op de infoknopGeen alt beschikbaar voor afbeelding naast de naam van je Watch.

  5. Tik op 'Koppel Apple Watch los' en tik vervolgens nogmaals op de knop 'Koppel los' om te bevestigen.

  6. Tik op 'Verwijder mobiel abonnement' als je een Cellular-model van de Apple Watch hebt.*

  7. Voer je Apple ID-wachtwoord in om het activeringsslot uit te schakelen. Als je het wachtwoord van je Apple ID niet meer weet, kun je het opnieuw instellen

  8. Tik opnieuw om te bevestigen. Als je de apparaten loskoppelt, probeert je iPhone een reservekopie van je Apple Watch te maken. Als je een nieuwe Apple Watch gaat kopen, kun je de reservekopie gebruiken om deze te configureren.

* Als je een Cellular-model van de Apple Watch hebt, moet je niet vergeten je mobiele abonnement op te zeggen bij je aanbieder. Je aanbieder brengt mogelijk kosten in rekening.

Als je je Apple Watch al hebt weggegeven, kun je het activeringsslot van iCloud.com wissen en uitschakelen. Dit doe je als volgt:

  1. Ga op een computer naar Zoek mijn iPhone op iCloud.com en log in met je Apple ID. 

  2. Selecteer 'Alle apparaten' en klik op je Apple Watch.

  3. Klik op 'Wis Apple Watch'. Selecteer 'Volgende' totdat het apparaat wordt gewist.

  4. Klik op de X-knopGeen alt beschikbaar voor afbeelding naast de Apple Watch. 

Meer informatie over het activeringsslot

 

Het is namelijk van het grootste belang dat het activeringsslot goed wordt uitgeschakeld, en het multisim abonnement ook op de juiste wijze wordt beëindigd.
Zo niet, dan kun je dus tegen deze (bekende) problemen aanlopen.

Laat even weten, of je het volgens bovenstaand stappenplan hebt uitgevoerd, voordat je jouw Apple Watch Ultra ging verkopen aan een ander.

 

 


Goedemiddag @Michel.uit.Arnhem ,

dank voor je reactie. 

ik ben gewend om, als ik een Apple device verkoop, de aanwijzingen van Apple te volgen (https://support.apple.com/nl-nl/102542). Dit heb ik regel voor regel gevolgd. Dat ik, als het abonnement nog loopt en ik zou een fout hebben gemaakt, deze niet op mijn nieuwe watch kan zetten, kan ik volgen. Maar als ik het abonnement heb opgezegd en dan een nieuw abonnement ook niet kan installeren is voor mij onbegrijpelijk. 
Maar het is nu eenmaal zo dat ik de oude watch niet meer heb. Dus moet ik kijken of en hoe dit zonder de oude watch geregeld wordt. 


Hoi @Caak 

Hartelijk dank voor je reactie terug.

Het stappenplan van Apple die je bij jouw reactie hebt bijgevoegd, is exact dezelfde die ik in mijn eerste reactie heb geplaatst, alleen daar heb ik geen link voor gebruikt om het jouw gemakkelijk te maken. 
Het belangrijkste is in elk geval, dat je het op de juiste wijze hebt gedaan en doorlopen, en het dus nu alleen nog gaat om het heractiveren van de multisim (esim) op je nieuwe Apple Watch.

Ik adviseer je daarom ook om in contact te treden met de storingsdienst (technische dienst) van KPN, via telefoonnummer 0800-0402 of via je KPN Mobiel op 1200.
Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing.

De medewerker van de technische dienst kan dan met je meekijken waar het momenteel fout gaat, en op welke wijze je alsnog de multisim actief kunt maken op je nieuwe Apple Watch.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen en technische problemen.

Laat even weten hoe het is afgelopen.


Hallo @Michel.uit.Arnhem ,

vanmiddag gebeld met het nummer van de technische dienst. Kort gezegd:

ik kreeg een dame aan de lijn die nauwelijks wist waar ze over sprak. Ze heeft twee keer overleg gepleegd (in totaal 20 minuten). Vervolgens zei ze dat de oude multi sim niet goed was verwijderd uit hun systeem. Zij en alle andere klantenservice dames hadden in het verkeerde scherm gekeken 🧐

nu had ze de oude multi sim verwijderd. Over een paar uur kunt u de sim opnieuw toevoegen, zei ze. 

Net geprobeerd om hem toe te voegen en….. niks. Precies hetzelfde. Eigenlijk is het best triest te constateren dat een zo klein probleem gewoon niet opgelost kan worden door een grote onderneming als KPN. 
ik leg me er maar bij neer. Ik heb er genoeg tijd aan verspild. Dank voor je advies en je reacties!! 
 


Reageer