Skip to main content

Ik ben al 4 dagen in gesprek met KPN over nummerbehoud. Inmiddels 9 telefoontjes en een bezoek aan de KPN winkel verder. Heb zojuist van KPN begrepen dat er sinds 26 januari een storing is m.b.t. Nummerbehoud en dat hiervoor 1700 mensen in de wacht staan. Kan iemand mij vertellen homeland dit nog gaat duren?

Hoi @Nummerbehoud mislukt, welkom hier. 

We zijn inmiddels alweer 4 dagen verder. Is het al gelukt met het nummerbehoud?


Toevallig heb ik vorige week ook een aanvraag gedaan om mijn zakelijke tel.nr om te zetten naar privé via de kpn website. Dit is eigenlijk een nieuw abonnement waarbij ik bij klantnummer/contract het nummer van mijn werkgever moest invoeren. Binnen 2 dagen kreeg ik een nieuwe sim thuisgestuurd incl. een brief met uitleg en heb die sim kaart vervolgens geactiveerd. Per 1 maart wordt dit effectief en ga ik zelf betalen. Tot die tijd dus de huidige sim en daarna de nieuwe. Lijkt allemaal volgens plan te verlopen en is het even wachten tot 1 maart of dit inderdaad goed is gegaan.

@Nummerbehoud mislukt , hoe heb jij je nummer van zakelijk naar privé omgezet? Telefonisch?


Ik heb begin januari alles netjes geregeld en mijn werkgever had toestemming gegeven om het nummer te behouden. Echter, op de dag van omzetting kreeg ik een tijdelijk nummer. Uiteindelijk was het donderdagavond allemaal geregeld en heb ik weer mijn oude nummer gelukkig. 


Fijn dat het allemaal gelukt is nu. 

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten. 


Ik heb begin januari alles netjes geregeld en mijn werkgever had toestemming gegeven om het nummer te behouden. Echter, op de dag van omzetting kreeg ik een tijdelijk nummer. Uiteindelijk was het donderdagavond allemaal geregeld en heb ik weer mijn oude nummer gelukkig. 

Aha @Nummerbehoud mislukt, ik begrijp nu wat je bedoelt en dus de verwarring. Net als bij jou wordt bij mij het nummer van de werkgever omgezet naar privé en zie inderdaad een vreemd tel.nummer gekoppeld in mijnkpn. Wellicht zou kpn kunnen melden dat het om een tijdelijk nummer gaat en dat dit per nieuwe contract datum wordt veranderd in het gewenste “nummerbehoud nummer”. Excuses voor deze taalkronkel.


Klopt, het tijdelijk nummer is nodig voor de omschakeling, maar bij mij ging dat mis. Ik bleef maar gekoppeld aan het nieuwe nummer, terwijl dat soepel zou moeten overgaan naar mijn eigen nummer. Er bleek een storing te zijn geweest bij KPN m.b.t. portering.Â