Skip to main content

Beste forum leden,

ik heb een probleem met het verbinden van mijn playstation 5 aan mijn mobiele hotspot. Wanneer ik mijn playstation verbind met mijn mobiele hotspot krijg ik de foutmelding iets in de richting van ‘kan geen verbinding maken omdat we ipv6 nog niet ondersteunen’. Ik heb contact gehad met kpn klantenservice zelf en de mevrouw wist ook niet wat ze ermee moest, ze kon niks vinden zei ze. 
 

ik heb het met andere vrienden hun hotspot geprobeerd en dat werkt prima. Hun hebben verschillende providers, maar ook bij 1 van heeft kpn en daar kon mijn ps5 dan wel mee verbinden (raar). 

kunnen jullie mij hiermee verder helpen? 

Hoi @Hollow, hier vraag je mij wel wat, hoor. Na enig speurwerk denk ik dat ik de oplossing heb, zodat jij via de mobiele hotspot kunt gamen op de PS5.

In een eerder topic over IPv6 en IPv4 op mobiel lees ik het volgende:

Je krijgt bij KPN via APN: internet een IPv6 adres en op die manier communiceer je ook naar de buitenwereld.  (Tenzij je toestel/modem dit niet ondersteunt of verkeerd ingesteld staat dan krijg je een  privé IPv4 adres.) Hier zit een firewall tussen die, mocht jij naar een website willen die geen IPv6 ondersteunt, een publiek IPv4 adres voor jou regelt. De firewall zorgt er ook voor om jou en ons tegen narigheid te beschermen.

Als je de APN op portalmmm.nl zet krijg je altijd een privé IPv4 adres. Hier zit trouwens nog wel een firewall tussen om jou en ons tegen narigheid te beschermen. En deze firewall zorgt er ook voor dat je met een publiek IPv4 adres naar de buitenwereld gaat.

Bij APN advancedinternet krijg je een publiek IPv4 adres toegewezen en zit er geen firewall tussen. Je moet wel weten wat je doet aangezien je hiermee alles wagenwijd open zet. Je bent zelf verantwoordelijk om te zorgen dat je toestel/modem beschermd is en je moet rekening houden met extra dataverbruik.

Ik denk dat het wijzigen van de APN naar portalmmm.nl een oplossing voor jou kan zijn! Daarmee krijg je namelijk altijd een IPv4 adres.

Ik weet niet wat voor toestel jij hebt, dus kan je geen direct instructies geven. Maar op Android kan je dit wijzigen onder Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten. Op een iPhone kan je dit vinden onder Instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk.

Ik ben benieuwd of het hiermee wel lukt om te gamen via jouw mobiele hotspot. :)


Het is gelukt! Hartelijk dank namens mij en de playstation 👍🏼


Graag gedaan! Veel game plezier!


Reageer