Hallo,
Ik heb een probleem met de configuratie van de kindersmartwatch Smart Hero in het KPN-netwerk. In de set zat een Lebara prepaid kaart en alles werkte correct. Na het overstappen naar een KPN-abonnement met 1 GB werkt de telefoon niet meer met internet en de GPS ook niet.
Specificaties van het apparaat:
Model: Smart HeroVorige kaart: Lebara prepaid (werkte zonder problemen)
Huidige kaart: KPN-abonnement met 1 GB data
Probleemverloop:
Na het plaatsen van de KPN-kaart: De smartwatch maakt geen verbinding met internet en GPS werkt ook niet.Test in de telefoon: Mobiel internet werkt correct wanneer de kaart in de telefoon is geplaatst.
Ondernomen stappen:
Ik heb de smartwatch naar de technische dienst van de winkel gestuurd waar ik hem heb gekocht. Ze vertelden me dat het probleem niet bij hen lag en adviseerden me om de kaart te vervangen.Ik heb een nieuwe SIM-kaart besteld en deze vervangen, maar het probleem blijft bestaan.
Ik heb een andere smartwatch besteld (Deplay Kids) en hetzelfde probleem ondervonden - internet en GPS werken niet.
Ik ben naar een KPN-winkel gegaan, waar in het systeem te zien was dat de Lebara prepaid kaart als actief stond, ondanks pogingen om over te schakelen naar het KPN-abonnement. Na het opslaan van de wijzigingen werd de Lebara-kaart weer als actief weergegeven.
Extra informatie:Mijn kind kan mij bellen en ik kan hem/haar zonder problemen bellen.
Ik heb de volgende codes ingevoerd:
ver:G4CH_XT_EMMC_D32_Nl_RQ_2022.11.24_14.15.00_2022.12.06;
ID:9024147079;
imei:353290241470798;
url:52.28.132.157;
port:8001;
upload:60000;
lk:300;
batlevel:65;
language:nl;
zone:+02:00;
profile:1;
GPS:OK(0);
wifiOpen:true;
wifiConnect:true;
gprsOpen:true;
NET:OK(100)
Ik heb ook geprobeerd de APN in te stellen met de volgende SMS-codes:
pw,123456,apn,internet,KPN,gprs,20408#
en
pw,123456,apn,internet,,,20408#
Ik heb ook contact gehad met de KPN Klantservice, maar zij konden mij niet helpen en volgens hen is alles goed aan hun kant. Ze stelden voor om op dit forum te schrijven omdat hier experts zijn die verstand van zaken hebben.
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kent een oplossing? Zijn er extra APN-instellingen of andere stappen die ik moet ondernemen? Ik zou dankbaar zijn voor alle suggesties en hulp.
Bedankt en met vriendelijke groet,
 CatherineÂ