Skip to main content

Hallo,

Ik heb een probleem met de configuratie van de kindersmartwatch Smart Hero in het KPN-netwerk. In de set zat een Lebara prepaid kaart en alles werkte correct. Na het overstappen naar een KPN-abonnement met 1 GB werkt de telefoon niet meer met internet en de GPS ook niet.

Specificaties van het apparaat:

Model: Smart HeroVorige kaart: Lebara prepaid (werkte zonder problemen)

Huidige kaart: KPN-abonnement met 1 GB data

Probleemverloop:

Na het plaatsen van de KPN-kaart: De smartwatch maakt geen verbinding met internet en GPS werkt ook niet.Test in de telefoon: Mobiel internet werkt correct wanneer de kaart in de telefoon is geplaatst.

Ondernomen stappen:

Ik heb de smartwatch naar de technische dienst van de winkel gestuurd waar ik hem heb gekocht. Ze vertelden me dat het probleem niet bij hen lag en adviseerden me om de kaart te vervangen.Ik heb een nieuwe SIM-kaart besteld en deze vervangen, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb een andere smartwatch besteld (Deplay Kids) en hetzelfde probleem ondervonden - internet en GPS werken niet.

Ik ben naar een KPN-winkel gegaan, waar in het systeem te zien was dat de Lebara prepaid kaart als actief stond, ondanks pogingen om over te schakelen naar het KPN-abonnement. Na het opslaan van de wijzigingen werd de Lebara-kaart weer als actief weergegeven.

Extra informatie:Mijn kind kan mij bellen en ik kan hem/haar zonder problemen bellen.

Ik heb de volgende codes ingevoerd:

ver:G4CH_XT_EMMC_D32_Nl_RQ_2022.11.24_14.15.00_2022.12.06;
ID:9024147079;
imei:353290241470798;
url:52.28.132.157;
port:8001;
upload:60000;
lk:300;
batlevel:65;
language:nl;
zone:+02:00;
profile:1;
GPS:OK(0);
wifiOpen:true;
wifiConnect:true;
gprsOpen:true;
NET:OK(100)
Ik heb ook geprobeerd de APN in te stellen met de volgende SMS-codes:

pw,123456,apn,internet,KPN,gprs,20408#
en

pw,123456,apn,internet,,,20408#


Ik heb ook contact gehad met de KPN Klantservice, maar zij konden mij niet helpen en volgens hen is alles goed aan hun kant. Ze stelden voor om op dit forum te schrijven omdat hier experts zijn die verstand van zaken hebben.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kent een oplossing? Zijn er extra APN-instellingen of andere stappen die ik moet ondernemen? Ik zou dankbaar zijn voor alle suggesties en hulp.

Bedankt en met vriendelijke groet,
 Catherine 

Hi @Filmowa191, welkom hier. 

Zou je de simkaart die hebt in je telefoon willen plaatsen? Werkt internet dan wel? Ik lees dat bellen wel goed werkt. Dan weet ik namelijk of het aan de simkaart of abonnement ligt of toch aan een instelling in de smartwatch. 

Ik hoor graag van je. 


@Alex van KPN

Test in de telefoon: Mobiel internet werkt correct wanneer de kaart in de telefoon is geplaatst.

Ik denk toch dat de KPM simkaart incompatibel met de kinderhorloge is.


Goede morgen. 

Dat was mijn eerste vragen….. 

 

Hebben jullie andere idea ……

 

 


@Filmowa191 

Zo je eens apn portalmmm.nl willen proberen in plaats van apn internet. 


Dit zijn de APN's. KPN heeft ze toegevoegd, hetzij toen ik in de winkel was, hetzij nadat ik in de winkel was geweest. Als ik klik op KPN portalmmm.nl, dan:

 

 


@Filmowa191

Je zin is niet helemaal af waardoor ik niet begrijp wat je schrijft? :-) Het eindigt met KPN portalmmm.nl, dan:


 


hey. Ik denk dat is nu goed. 

Groetjes


@Filmowa191 

Werkt het nu?


Mijn zoon is net vertrokken met zijn horloge, ik controleer het in het programma SeTracker2 en dit komt eruit:

Als hij me nu wil bellen via VideoChat, staat er dat er geen netwerk is.


@Filmowa191 

Begrijp dat het nog niet werkt.

Wanneer je zoon terug is. Zou je dan het toestel als volgt in kunnen stellen. 

Dit is een voorbeeld van mijn Samsung toestel. De instellingen lijken overeen te komen met het toestel van je zoon. Daarom deze instellingen proberen over te nemen. 

 


Helaas werkt het niet.. geen verandering.


@Filmowa191 

Jammer. 

Heb je ook het horloge opnieuw opgestart?

Punt 2.

 


Ik doe dat altijd zo, maar het werkt niet…. 


Kun je apn portalmmm.nl terug veranderen naar apn internet en apn-protocol op IPv4 zetten. 

 

Heb je de MMS gerelateerde instellingen in het toestel uitgezet of leeg gelaten voor apn portalmmm.nl? MMS wordt namelijk al jaren niet meer gebruikt. 

 

Mijn mogelijke oplossingen raken wel op. 😞


Nogmaals hartelijk dank voor je hulp. Jouw laatste poging bleek zeer effectief te zijn. Stel je voor, ik was echt opgehouden te geloven dat het zou lukken... maar ik ging zitten, nam de smartwatch en voerde in wat je me had aangeraden. Hoewel ik al verdrietig was dat zelfs jouw ideeën op zouden raken, werkte het! Ik belde mijn zoon en, tot mijn vreugde, lukte het om contact te maken en verscheen de GPS op de kaart in de SeTracker2-app. Nogmaals hartelijk dank voor je hulp.

 

Naam: KPN NL
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: niet ingesteld
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven
MVNO-type: geen
MVNO-waarde: niet ingesteld

 

Groetjes,

Catherine


@Filmowa191 

Blij dat het gelukt is. 😀


`Wat fijn dat het nu gelukt is, ook mijn dank aan jou Neville voor je hulp.


Reageer