Hallo allemaal,
Ik wilde graag mijn ervaring delen over een telefoongesprek dat ik recent had met KPN en benieuwd of er anderen zijn met hetzelfde probleem of wellicht een betere oplossing hebben gevonden.
Op 4 september heb ik de Google Pixel 9 Pro 256GB in de kleur Obsidian besteld. Een belangrijke reden om deze telefoon te kopen, was vanwege de aanbieding: een gratis upgrade van 128GB naar 256GB en daarnaast een extra €200,- bovenop de inruilwaarde van mijn oude telefoon. Dit leek mij een mooie deal, dus ik ging akkoord met de preorder, met de gedachte dat de levertijd maar een week zou zijn (dit stond op dat moment zo aangeven op de website).
Maar nu zijn we drie weken verder, en ik heb nog steeds geen telefoon ontvangen. Toen ik de levertijd opnieuw controleerde, bleek deze verschoven te zijn naar begin november. Hier begon mijn probleem.
Het inruilen van mijn oude telefoon moet namelijk vóór een bepaalde datum gebeuren om recht te hebben op de €200,- bonus (20% van de waarde van de telefoon). Maar ja, als ik mijn nieuwe telefoon niet heb, kan ik mijn oude niet inruilen. Dit lijkt me logisch. Dus ik besloot contact op te nemen met KPN om dit te bespreken.
Volgens de medewerker was ik de eerste die deze vraag stelde, wat me vreemd lijkt, aangezien veel mensen de telefoon waarschijnlijk met dezelfde aanbieding hebben gekocht. De medewerker legde uit dat KPN slechts een tussenpartij is, zowel voor de levering door Google als voor de inruil via Recommerce. Ondanks dat ze “bevriend” zijn met Recommerce, konden ze geen uitstel regelen voor de inleverdatum van mijn oude telefoon, wat me erg frustrerend leek.
Ik heb ook gevraagd of ik mijn oude Samsung S7 Edge kon inleveren in plaats van mijn huidige telefoon, zodat ik nog steeds recht zou hebben op de bonus, maar dat was ook geen optie.
Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan stelde de medewerker uiteindelijk voor om mijn huidige telefoon in te ruilen en dan de S7 Edge te gebruiken totdat de nieuwe telefoon arriveert... Dat leek me geen realistische oplossing, en ik heb het gesprek beëindigd.
Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? Heeft iemand een betere oplossing gevonden? Of kan KPN zelf meer duidelijkheid verschaffen? De inruildatum is 13 oktober, dus ik voel de druk toenemen om een oplossing te vinden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Harm