Skip to main content
Beantwoord

Problemen met iMessage/FaceTime en SMS

• May 4, 2025
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

Beste Forum-leden,

Aangezien ik tot op heden niet verder kom met de klantenservice, probeer ik het via deze route in de hoop dat een van jullie een idee heeft. 

Situatie

Sinds 1 april 2025 ben ik KPN Mobiel klant en ben ik overgestapt met nummerbehoud vanaf Vodafone. De overstap is op zich soepel verlopen, maar sinds de overstap werkt mijn iMessage en FaceTime niet meer en kan ik geen sms-berichten meer versturen (althans, ze worden wel verzonden, maar ik krijg een melding op mijn iPhone ‘Niet afgeleverd, bericht versturen mislukt’).

Daarnaast is het zo dat in de instellingen van mijn iPhone onder Mijn nummer een tijdelijk nummer staat dat door KPN gebruikt is ten behoeve van nummerbehoud. Hier zou nu echter gewoon mijn eigen telefoonnummer moeten staan. Dit tijdelijke nummer is verder ook niet in gebruik geweest en ook niet actief bij KPN. In MijnKPN staat ook gewoon mijn eigen telefoonnummer. Hoe dit nummer daar terecht komt is dan ook een raadsel, maar het feit dat ik een foutmelding krijg bij sms’en, lijkt hier misschien ook mee te maken te hebben.

Doorlopen stappen

Na mijn eerste contact met de klantenservice ben ik bij een KPN XL-winkel geweest om daar te kijken of zij iets konden achterhalen en ook is er een simkaart wissel uitgevoerd. Daarnaast zijn de netwerkinstellingen op mijn telefoon gereset. Helaas zonder effect. Ook heb ik uitgebreid contact gehad met Apple Support, maar omdat na het herstellen van de netwerkinstellingen het tijdelijke nummer weer terug komt, wordt aangegeven dat het probleem niet in de telefoon zit. Dit wordt versterkt door de test om de simkaart in een ander toestel te stoppen, ook dan is het tijdelijke nummer zichtbaar. Het probleem moet dus wel degelijk in het netwerk / instellingen aan de kant van KPN zitten. We zijn inmiddels ruim vier weken verder, maar helaas is er nog geen zicht op een oplossing. Er loopt inmiddels ook een ticket voor bij KPN, maar een antwoord en een oplossing laten helaas nog op zich wachten vooralsnog.

Hebben jullie misschien een oplossing of idee waardoor dit probleem zou kunnen optreden? Ik heb al even rondgezocht op het forum en kwam ook iets tegen met een ‘routeringsprobleem’ wat de sms problemen veroorzaakte bij een andere klant. Geen idee of dit iets zou kunnen zijn, maar het lijkt wel gelijkenissen te hebben.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@VictorH, welkom op onze community! Wat onhandig dat dit niet werkt! Dit moet goed op te lossen zijn.

Dat je het tijdelijke nummer in je toestel staat bij “mijn nummer” is geen probleem, dit gebeurt wel eens maar heeft geen invloed op de instellingen. Je zou eventueel je simkaart kunnen omwisselen, maar dat maakt in principe niets uit.

In dit geval denk ik wél dat het handig is om nog even met ons te bellen om een ticket aan te laten maken voor de technische dienst, zij kunnen het een en ander aan onze kant uitsluiten. Dat je langs de winkel bent geweest en Apple support hebt gesproken sluit al wel een hoop uit.

De makkelijkste manier om contact met ons te krijgen is met een belafspraak

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@VictorH, welkom op onze community! Wat onhandig dat dit niet werkt! Dit moet goed op te lossen zijn.

Dat je het tijdelijke nummer in je toestel staat bij “mijn nummer” is geen probleem, dit gebeurt wel eens maar heeft geen invloed op de instellingen. Je zou eventueel je simkaart kunnen omwisselen, maar dat maakt in principe niets uit.

In dit geval denk ik wél dat het handig is om nog even met ons te bellen om een ticket aan te laten maken voor de technische dienst, zij kunnen het een en ander aan onze kant uitsluiten. Dat je langs de winkel bent geweest en Apple support hebt gesproken sluit al wel een hoop uit.

De makkelijkste manier om contact met ons te krijgen is met een belafspraak

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

@Thomas van KPN: Dank voor je reactie! Er loopt inmiddels al een ticket, maar het blijft voorlopig nog stil.

Het feit dat er een verkeerd nummer staat bij Mijn nummer is juist wel het probleem, want dat zorgt ervoor dat ik niet met iMessage en FaceTime aan de slag kan. Daarnaast kan ik dus geen sms berichten versturen zonder foutmeldingen, al lijkt het mij dat dat er meer voor zorgt dat het activeren van iMessage en FaceTime niet werkt, maar is ook een indicatie dat er iets niet goed staat. 

Heb jij misschien nog andere tips of kun je zien wat de status van mijn ticket (klacht) is of is het handig om daar ook even de klantenservice voor te benaderen? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je kunt dus nog proberen je simkaart te vervangen, dat kost ook niets. Voor de status van je ticket kan je t beste even bellen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Het probleem is inmiddels opgelost.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah fijn! Wat was nou de oplossing?