Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Een AirPort is een router van Apple. Begrijp ik goed dat je hier dus op en af moet gaan? Je gaat er dus van uit dat iedereen zo’n ding heeft? 

Bedoel je misschien vliegtuigstand? Het helpt inderdaad soms om dat even aan en uit te zetten. Echter voor korte duur en het gesprek dat je daarvoor had is dan ondertussen wel al onderbroken door verbindingsverlies. 

Dit soort oplossingen zijn pleisters maar geen structurele oplossingen. 


iedereen met dit probleem: tussendoor je iPhone 11 op en van AirPort afhalen helpt ! Zit je zo weer op 4G. Geen idee waarom maar het werkt. Niet zelf verzonnen. Ik las de tip hier ergens. 
 

Kan iemand van de kpn dit bericht ergens bovenin vastzetten en / of mensen adviseren als tijdelijke oplossing. En misschien meenemen naar de technische dienst?!  Het werkt echt ! 

 

*excuus, dubbele reactie*


Ook hier al ruim vier weken problemen met KPN 4G en Iphone 11. Echt schandalig dat hier nog geen oplossing voor is gezien de vele reacties hier te lezen. Als de oplossing is om over te stappen ga ik dat waarschijnlijk doen….


Ik begrijp dat volkomen @Coenn maar dan heb ik helaas op dit moment ook geen aanvullende informatie. Mijn advies is dan toch om te bellen met 0800-0402 en om dan een storingsmelding aan te laten maken. 

Lezen jullie van KPN ?  : @Coenn probeer dit eens.

Voor iedereen met dit probleem: tussendoor je iPhone 11 op en van AirPort afhalen helpt ! Zit je zo weer op 4G. Geen idee waarom maar het werkt. Niet zelf verzonnen. Ik las de tip hier ergens. 
 

Kan iemand van de kpn dit bericht ergens bovenin vastzetten en / of mensen adviseren als tijdelijke oplossing. En misschien meenemen naar de technische dienst?!  Het werkt echt ! 

 


Ik begrijp dat volkomen @Coenn maar dan heb ik helaas op dit moment ook geen aanvullende informatie. Mijn advies is dan toch om te bellen met 0800-0402 en om dan een storingsmelding aan te laten maken. 

Lezen jullie van KPN ?  : @Coenn probeer dit eens.

Voor iedereen met dit probleem: tussendoor je iPhone 11 op en van vliegtuigstand afhalen helpt ! Zit je zo weer op 4G. Geen idee waarom maar het werkt. Niet zelf verzonnen. Ik las de tip hier ergens. 
 

Kan iemand van de kpn dit bericht ergens bovenin vastzetten en / of mensen adviseren als tijdelijke oplossing. En misschien meenemen naar de technische dienst?!  Het werkt echt ! 

 

 


Ik begrijp dat volkomen @Coenn maar dan heb ik helaas op dit moment ook geen aanvullende informatie. Mijn advies is dan toch om te bellen met 0800-0402 en om dan een storingsmelding aan te laten maken. 

Lezen jullie van KPN ?  : @Coenn probeer dit eens.

Voor iedereen met dit probleem: tussendoor je iPhone 11 op en van AirPort afhalen helpt ! Zit je zo weer op 4G. Geen idee waarom maar het werkt. Niet zelf verzonnen. Ik las de tip hier ergens. 
 

Kan iemand van de kpn dit bericht ergens bovenin vastzetten en / of mensen adviseren als tijdelijke oplossing. En misschien meenemen naar de technische dienst?!  Het werkt echt ! 

 

Een AirPort is een router van Apple. Begrijp ik goed dat je hier dus op en af moet gaan? Je gaat er dus van uit dat iedereen zo’n ding heeft? 

Bedoel je misschien vliegtuigstand? Het helpt inderdaad soms om dat even aan en uit te zetten. Echter voor korte duur en het gesprek dat je daarvoor had is dan ondertussen wel al onderbroken door verbindingsverlies. 

Dit soort oplossingen zijn pleisters maar geen structurele oplossingen. 

Ja sorry ik bedoel vliegtuigstand. Het is lig iets als je echt even iets moet...

 


Ook hier al ruim vier weken problemen met KPN 4G en Iphone 11. Echt schandalig dat hier nog geen oplossing voor is gezien de vele reacties hier te lezen. Als de oplossing is om over te stappen ga ik dat waarschijnlijk doen….

Idem. Zie mijn post die een maand geleden startte: Is er iets aan de hand met data bij de iPhone 11 en SE 2020? | KPN Community

 


Zojuist een klantenservice medewerker gesproken, die van het probleem op de hoogte is,  en een melding kunnen maken.

Het probleem schijnt bij zeker 2500 klanten te spelen en heeft nu de hoogste prioriteit.

Hier speelt het probleem bij de iPhone SE 2020.

Hopen op een snelle oplossing!


@G-B Op kpn.com staat dit aangegeven als je voor mobiele problemen doorklikt op de storingspagina. Je krijgt dan dit te zien: 

 

Sorry, maar dat is geen schriftelijke verklaring. Dit generieke bericht staat er al sinds ik de storing ervaar en dateert al van 20 (!) juni. Ik heb het over een inhoudelijke, zo specifiek mogelijke verklaring waarin klanten ook gewezen worden op de compensatie die zij kunnen krijgen. Ik begrijp dat jij hier geen controle over hebt, maar mag hopen dat KPN dit met spoed serieuzer gaat nemen en hier fatsoenlijk over gaat communiceren. Dit voelt als 'zo min mogelijk communiceren om zo min mogelijk imagoschade te lijden'. Informeer de klant op een transparante manier.

Beste KPN-medewerkers, wanneer kunnen wij als klanten een verklaring over deze storing verwachten?


Beste KPN-medewerkers, wanneer kunnen wij als klanten een verklaring over deze storing verwachten?

Het onderzoek loopt nog en daarom heb ik op dit moment nog geen terugkoppeling. Er zal een terugkoppeling plaatsvinden zodra er meer duidelijkheid. 


Beste KPN-medewerkers, wanneer kunnen wij als klanten een verklaring over deze storing verwachten?

Het onderzoek loopt nog en daarom heb ik op dit moment nog geen terugkoppeling. Er zal een terugkoppeling plaatsvinden zodra er meer duidelijkheid. 

Volgens mij begrijpt iedereen die dit probleem ervaart, al lang en breed dat er een onderzoek loopt. Dat onderzoek loopt al een behoorlijk lange periode en dat is niet waar ik op doel.

Het minste dat KPN ondertussen kan doen is een verklaring uitbrengen over de status op dit moment, wat tot op heden duidelijk is geworden in dit onderzoek, en hoe de nog altijd betalende klant wordt gecompenseerd. Waarom is die verklaring er nog niet en wanneer kunnen wij die verwachten? Dit lijkt mij bepaald niet te veel gevraagd.


Beste KPN-medewerkers, wanneer kunnen wij als klanten een verklaring over deze storing verwachten?

Het onderzoek loopt nog en daarom heb ik op dit moment nog geen terugkoppeling. Er zal een terugkoppeling plaatsvinden zodra er meer duidelijkheid. 

Volgens mij begrijpt iedereen die dit probleem ervaart, al lang en breed dat er een onderzoek loopt. Dat onderzoek loopt al een behoorlijk lange periode en dat is niet waar ik op doel.

Het minste dat KPN ondertussen kan doen is een verklaring uitbrengen over de status op dit moment, wat tot op heden duidelijk is geworden in dit onderzoek, en hoe de nog altijd betalende klant wordt gecompenseerd. Waarom is die verklaring er nog niet en wanneer kunnen wij die verwachten? Dit lijkt mij bepaald niet te veel gevraagd.

Hier reageren ze niet op. Op dit forum krijg je enkel het standaard antwoord dat je moet bellen en een ticket moet aanmaken. Verder weten ze niks en zullen ze ook niet meer (kunnen?) doen om wel aan die informatie te komen.

Erg triest. Iemand, een manager technische dienst bijvoorbeeld, moet nu echt wel meer weten nadat zijn team een maand heeft lopen knoeien. Ik kan echt niet geloven dat een heel team constant iets probeert en nog steeds bij hetzelfde punt vast zit als een maand geleden. En als dat wel zo is, is dat ook informatie wat we wel willen weten. Na een maand geduldig te hebben gewacht hebben we dat zeker verdiend.

We vragen niet veel, enkel een statement van hogerop met een samenvatting.


Ook maar een ticket aangemaakt en het is al iets dat men bij de klantenservice nu bekend is met het probleem. Wachttijd voor reactie op mijn melding is 13 werkdagen. Raar dat het zomaar ineens is ontstaan (bij mij nu een week geleden). Vliegtuigmodus werkt om heel even kort weer verbinding te hebben (om appjes te lezen bijvoorbeeld) maar meer ook niet.


Hallo @bovanamerongen. Dat is op dit moment wel de beste route. Zo kunnen mijn collega's zoveel mogelijk informatie verzamelen en onderzoek doen naar de bron van de storingen.


Hier reageren ze niet op. Op dit forum krijg je enkel het standaard antwoord dat je moet bellen en een ticket moet aanmaken. Verder weten ze niks en zullen ze ook niet meer (kunnen?) doen om wel aan die informatie te komen.

Erg triest. Iemand, een manager technische dienst bijvoorbeeld, moet nu echt wel meer weten nadat zijn team een maand heeft lopen knoeien. Ik kan echt niet geloven dat een heel team constant iets probeert en nog steeds bij hetzelfde punt vast zit als een maand geleden. En als dat wel zo is, is dat ook informatie wat we wel willen weten. Na een maand geduldig te hebben gewacht hebben we dat zeker verdiend.

We vragen niet veel, enkel een statement van hogerop met een samenvatting.

Ik vrees dat je (helaas) gelijk hebt. Ik kan het niet anders omschrijven als een complete schoffering van de klant dat dit de bedrijfsvoering van KPN is.


Hier al maanden hetzelfde probleem. Ik heb altijd Vodafone gehad en nooit problemen ervaren. Sinds een paar maanden klant bij KPN en sindsdien vrijwel nooit internet gehad. Ik vraag mij af waar ik voor betaal elke maand. Ronduit teleurstellende service


Dan maar weer even samenvatten

Al zeker 4 weken problemen. Geen updates, statements, informatie vanuit KPN. Wel een factuur sturen om te betalen voor een dienst die niet geleverd kan worden. Want compenseren kan alleen als het probleem is opgelost (waarom?). Daarnaast niet nadenken over tijdelijke oplossingen. Erg fijn met een vakantie die voor de deur staat, nu word je gered door de wifi, straks heb je niks. 

Hoewel we als klant van het kastje naar de muur gestuurd worden, gaat kpn ook niet lekker om met de medewerkers van de klantenservice. Die moeten je nu telkens overal maar nee op verkopen en kunnen geen oplossingen aandragen. Zou fijn zijn als KPN ook rekening houdt met de gesprekken die zij telkens moeten voeren. Gelukkig blijft de klantenservice toch iedere keer navraag doen en nemen ze tijd om het weer uit te zoeken. 

 


Op de storingspagina:
 

4/7/2024: Je ervaart mogelijk problemen met mobiel bellen en internetten. Dat vinden we vervelend. Momenteel verzamelen we gegevens en doen we testen om de oorzaak te achterhalen. We werken hard aan een oplossing en houden je via deze pagina op de hoogte.


Dan maar weer even samenvatten

Al zeker 4 weken problemen. Geen updates, statements, informatie vanuit KPN. Wel een factuur sturen om te betalen voor een dienst die niet geleverd kan worden. Want compenseren kan alleen als het probleem is opgelost (waarom?). Daarnaast niet nadenken over tijdelijke oplossingen. Erg fijn met een vakantie die voor de deur staat, nu word je gered door de wifi, straks heb je niks. 

Hoewel we als klant van het kastje naar de muur gestuurd worden, gaat kpn ook niet lekker om met de medewerkers van de klantenservice. Die moeten je nu telkens overal maar nee op verkopen en kunnen geen oplossingen aandragen. Zou fijn zijn als KPN ook rekening houdt met de gesprekken die zij telkens moeten voeren. Gelukkig blijft de klantenservice toch iedere keer navraag doen en nemen ze tijd om het weer uit te zoeken. 

 

De spijker op zijn kop. Ik zou als werknemer van KPN snel op zoek gaan naar een bedrijf dat de klant (en haar eigen medewerkers) wél serieus neemt. Overigens ben ik ook erg benieuwd hoe de Autoriteit Consument & Markt over deze kwestie denkt (melding is reeds verzonden).


Goed nieuws. Na weken van sukkelen heb ik eindelijk de oplossing van het probleem gevonden.

 

Een simkaart van Vodafone!


Op de storingspagina:
 

4/7/2024: Je ervaart mogelijk problemen met mobiel bellen en internetten. Dat vinden we vervelend. Momenteel verzamelen we gegevens en doen we testen om de oorzaak te achterhalen. We werken hard aan een oplossing en houden je via deze pagina op de hoogte.


En alweer gewijzigd naar een bericht met eigenlijk minder informatie 😅

 

Het kan zijn dat bellen en internetten op je mobiel niet goed werkt. Sorry daarvoor! We zijn 't aan het onderzoeken. En werken hard aan een oplossing. Via deze pagina houden we je op de hoogte. (Laatste update: 4 juli)

 


Goed nieuws. Na weken van sukkelen heb ik eindelijk de oplossing van het probleem gevonden.

 

Een simkaart van Vodafone!

 

Hoi @Henk878 

Ik snap heel goed, dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent, en dan overstapt naar een andere mobiele provider.

Als zeer trouwe klant en mede community lid van KPN, vindt ik de informatievoorziening en updates omtrent deze vervelende storing onder de maat, dit kan inderdaad een flink stuk beter!!

Mensen zijn het op een geven moment gewoon zat, en stappen dan over naar een andere provider, waardoor KPN mobiele klanten ziet weglopen.
Naar mijn mening hoeft dit niet zover te komen, als de informatievoorziening en updates goed en adequaat zouden zijn.


Ook opvalt het mij de laatste tijd op, (ondanks dat ik geen problemen heb met mijn iPhone 14 Pro Max) dat er nog geen enkele nieuwssite (NOS, RTL of NU.nl) er aandacht aan heeft besteed.
Ook de speciale Apple informatie websites iCulture en iCreate Magazine hebben nog geen woord geschreven over dit vervelende probleem met iPhones op het mobiele netwerk van KPN, terwijl juiste deze twee websites er best wel rap bij zijn in het algemeen.

Ik heb het vermoeden (want ik kan dit uiteraard niet bevestigen als mede klant) dat KPN hier een stokje voor heeft gestoken, om een stuk imago schade te voorkomen.
Mocht dit eventueel de reden zijn, dan zou ik dat uiteraard een slechte zaak vinden, want persvrijheid is een groot recht in Nederland.

Ben benieuwd of één van de moderatoren hier iets over kunnen en mogen zeggen.


Meer mensen hier nógsteeds last van? Helpdesk zegt alleen ‘is bekend’. en bied verder geen ondersteuning. Als ze er niks mee kunnen ligt dat tuurlijk buiten hun macht, maar hoe gaat het verder met dit proces? is er al contact geweest met apple? is er uitzicht op een update? 


Bij mij op het werk inmiddels 64 collega’s met dit probleem. iPhone 12 mini’s en constant wegvallen van 4 en 5G. Ook als zakelijke klant worden we flink aan het lijntje gehouden. Weinig tot geen nieuws behalve dat het een hogere prioriteit gekregen heeft.

Wat ik zelf vreemd vind is dat het wel een sneeuwbal lijkt. Het worden er steeds meer alsof ergens iets verloopt en je toestel daarna de sjaak is.


Reageer