Skip to main content
Vraag

Problemen met IPv6 in combinatie met Hotspot (IPhone) en VPN

• February 27, 2026
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

MSC6366
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen, Wij zijn sinds 15 december 2025 overgeschakeld naar KPN met onze mobiele abonnementen. Sinds deze tijd hebben wij veel problemen met gebruikers die via de hotspot op de Iphone niet goed meer kunnen connecten met hun laptop. De reden is dat wij via de standaard APN op de Iphone alleen IPv6 krijgen en geen mogelijkheid hebben voor IPv4. Op android telefoons kunnen wij dit nog wel aanpassen. Zetten wij deze op IPv4 dan werkt alles prima. Bestaat er nog een werkende APN waar nog IPv4 verkeer standaard aan staat ? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

4 reacties

MSC6366
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2026

Ik lees dat de APN portalmmm.nl wel IPv4 zou doorlaten, is dat nog steeds het geval ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 27, 2026

Bij nieuwe aansluitingen is geen ipv4 only mogelijk, bij het aanpassen van het APN

Je kan wel het volgende profiel installeren op de iphones, zodat ze alleen ipv4 gebruiken, en de hotspot problemen opgelost zijn.

Kpn ipv4

Zie ook : https://community.kpn.com/mobiel-15/vpn-client-maakt-geen-verbinding-via-het-netwerk-van-kpn-646359

MSC6366
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2026

Hallo,

Als ik op de eerste link klik kom ik op KPN webmail uit. Hoe installeer ik het profiel uit de 2e link ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 27, 2026

Kpn webmail klopt, bestand staat in Drive.

Met je iphone op link klikken, en naar onder bladeren, en op download klikken