Skip to main content

Ik heb recentelijk een duosim besteld voor mijn KPN Zakelijk Unlimited abonnement zodat ik de verbinding zo nu en dan ook rechtstreeks op mijn laptop kan benutten (als mijn telefoon leeg is bijvoorbeeld).

De duosim kwam super snel met de post. Ik heb de oude sim uit mijn toestel gehaald en omgewisseld voor 1 van de 2 nieuwe simkaarten. Omdat ik nog een ander nummer heb in mijn toestel en ik haast had (ik ging namelijk op vakantie die dag) heb ik de simkaart niet onmiddelijk geactiveerd.

Toen ik dit probeerde, zo'n dag of twee later, kreeg ik de melding

Opvallend: direct na het versturen van dit formulier kreeg ik de volgende e-mail:

Dus ikke (op de boot midden op het Ijsselmeer) bellen met KPN. Ik had immers wel mijn internetverbinding nodig voor werk. Helaas kon degene die mij te woord stond niets doen en heeft een nieuwe simkaart voor mij besteld.

Dus maar zuinig aan mijn bundeltje van mijn andere nummer gebruikt.

Weer thuis vond ik de nieuwe duosim in de brievenbus. Uiteraard meteen geprobeerd te activeren. Helaas weer hetzelfde probleem. Direct een e-mail met het bericht dat de bestelling van de simkaart was geannuleerd, en dezelfde foutmelding.

Afijn, gelukkig had ik de oude simkaart nog. Alleen is het vanaf heden met deze simkaart niet meer mogelijk om extra dagbundels te bestellen. Ik heb dus nog "maar" 10GB per dag, wat er bij lange videobelsessies en grote bestanden delen nogal eens doorheen vliegt. Als ik de NL2000 AAN SMS stuur krijg ik het verontschuldigende bericht:

"Helaas kunnen we uw aanvraag voor 2 GB extra dagbundel nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN"

Dit komt niet omdat ik te vaak een SMS heb gestuurd. Ik heb het om 14:28 en 18:01 vandaag geprobeerd (en later nog een paar keer) en bij alle pogingen kreeg ik dezelfde SMS terug.

Ook in de KPN app lukt het niet:

Nu heb ik dus geen internet meer voor de rest van de dag. Ik moet er niet aan denken dat ik onderweg een videogesprek heb met een klant en dat mijn Unlimited internetverbinding ermee kapt. Hier betaal ik toch voor!

Ik denk dat ik inmiddels alles wel zo'n beetje geprobeerd heb. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.

Hi @Tobias2. Welkom op het forum! Ik snap goed dat je bereikbaar wilt zijn. Vooral voor zakelijke doeleinden.

Wel kom je je melden op een particulier forum. Op algemene vragen kan ik wel antwoord geven. Maar voor sommige dingen zijn er verschillen tussen zakelijke en particuliere abonnementen. 

Ik wil je in dit geval daarom vragen ons zakelijke forum te bezoeken. Of 0800-0403 te bellen. Dat is onze zakelijke klantenservice.Â