Skip to main content
ik heb in frankrijk totaal geen 4g gehad nieuwe s10 van samsung inmiddels nieuwe simkaart helpt ook niet,

nu zeggen ze weer dat de telefoon misschien niet goed is en ze hem willen opsturen ,dan ben je 2 of 3 weken je toestel kwijt ,hier in nederland is het bereik ook maar 1 of 2 streepjes, ook de thuissituatie is belabberd slechte wifi stotterende tv , als mijn abonnement is verlopen vlug een andere provider zoeken KPN is hopeloos geworden.



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt



Hallo @Eurostar Ik zou ons uiteraard niet hopeloos noemen, maar ik vind het wel erg jammer voor je dat je met meerdere diensten problemen ervaart. Je hebt zowel problemen met het bereik van je mobiele telefoon, zowel in het buitenland als in Nederland én thuis is je wifi bepaald niet optimaal.



Laten we beide zaken even bij langs lopen. Het bereik voor mobiele telefonie hangt samen met een aantal factoren, waarvan de nabijheid van een zendmast het belangrijkst is. Dat is in het buitenland niet anders dan in Nederland, uiteraard. Verschil is dat je in het buitenland 'te gast' bent op het netwerk van een lokale provider (roaming heet dat) en dat ik daarom niet kan controleren hoe de situatie ter plekke is. Als je in Nederland bent kan ik op basis van je adresgegevens een heel aardig beeld krijgen van de situatie ter plekke. Wat verder belangrijk is, is of je het gebrek aan bereik op een bepaalde plek ervaart of overal waar je komt. Ook kan er verschil zijn tussen bereik binnenshuis en buitenshuis.



Aangezien je aangeeft dat het bereik zowel in het buitenland als in Nederland (dus eigenlijk overal) niet op orde is, kan ik me voorstellen dat er iets anders speelt. Je hebt ook al een nieuwe simkaart gekregen. Kun je me vertellen wat er gebeurt als je deze simkaart in een ander toestel stopt? Verbetert het bereik dan? En wat gebeurt er als je een ander simkaart in jouw S10 stopt? Op deze manier kan ik bepalen of het probleem wellicht in je toestel of simkaart zit. (vandaar dat je wellicht ook al het advies hebt gekregen om naar je toestel te laten kijken).



Je geeft ook aan dat je wifi thuis niet in orde is. Daar kun je veel zelf aan doen. Heb je onze wifi tuner al eens uitgeprobeerd? Deze online tool meet je signaal door, voert enkele wijzigingen door én voorziet je van duidelijk advies over de vervolgstappen. In verreweg de meeste gevallen helpt dit flink. Maak je trouwens gebruik van wifi óf heb je wellicht een Draadloze Verbindingsset in gebruik?

Reageer