Skip to main content

Hallo, 

Na opnieuw opstarten van mijn toestel doet mijn pukcode het ineens niet meer. Ik heb voor tijdelijk een prepaid abonnement omdat ik nog een jaar in het buitenland woon en na terugkeer in Nederland mijn oude mobiele nummer wil houden. 

Ik heb een paar keer geprobeerd te bellen, maar bellen vanuit het buitenland is heel erg duur (1 euro per minuut) en ik word niet blij van 13 minuten in de wacht staan.  Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

In mijnkpn zie ik de pukcode maar mijn telefoon geeft keer op keer aan dat het de verkeerde is. 

Hoe kan ik dit oplossen? 
Vriendelijke groeten

Heb je misschien een vervangende simkaart gekregen? Die heeft een andere pukcode.

Kijk op de KPN website op deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode.htm

Sla de optie via MijnKPN over en ga lager op de pagina naar het formulier.
Door invullen van de gevraagde gegevens (waaronder het simkaartnummer) krijg je de pukcode.


Nee ik heb geen andere simkaart gehad. Het simkaartnummer en de pukcode komen gewoon overeen maar mijn telefoon pikt de PUK niet. 


Waarom gebruik je de pukcode? Die wordt alleen gevraagd als de pincode van de simkaart drie keer fout is ingevoerd.

Als je het formulier op de website invult, krijg je dan dezelfde pukcode?


Zit je in België? Dan had je je abonnement kunnen aanhouden. Dat is daar ook geldig. 

Op het creditcard formaat kaartje waar je sim uitkomt staat ook de puk ( 8 cijfers) van je simkaart. 

Maar heb je 3 x de verkeerde pincode ingevoerd?

En is het niet de toestel code die je nu moet invoeren?


Ik ben ingeschreven in België, ik woon daar ook echt. Volgens KPN kon ik dan geen NL abonnement houden. 

 

Ik heb 3x de verkeerde pin ingevoerd inderdaad bij het opstarten. Ik heb een dual sim telefoon, daar ging wat mee mis. Het is niet de toestelcode. 


Volgens KPN kon ik dan geen NL abonnement houden. 

Als je nu geen NL adres hebt, desnoods van familielid, en een bankrekening die gebruikt kan worden kan het niet inderdaad.

 

dual sim telefoon

Dan is de vraag nu: ben je de puk code op de juiste sim aan het invoeren… Tenzij je er maar één simkaart/nummer in hebt.


Beste, ik ben er honderd procent zeker van dat ik de juiste pukcode invoer voor de juiste simkaart. Mijn Belgische simkaart doet het al die tijd al, ik hoef daar geen pukcode voor in te voeren. 

Ik vrees dat er iets mis is met de simkaart.

 

 


Tja, normaliter zou ik zeggen: ga even langs een kpn winkel, dan is 't vast zó opgelost…. Maar je zal vast niet vlak bij de grens wonen neem ik aan anders had je dat al gedaan.

En… een vervangende simkaart kan ook alleen naar een Nederlands adres gestuurd. Die persoon moet 'm dan weer doorsturen. En als het dan weer of nog problemen geeft… ga je heel lang bezig zijn.


Een vervangende sim kan ik naar familie in Nederland op laten sturen. Dat is geen probleem. 

Dit probleem moet toch gewoon op te lossen zijn neem ik aan? Ik ben jaaaaaaren klant geweest bij KPN, dit mobiele nummer heb ik al sinds mensenheugenis


Tja.

Het is dan wachten op een kpn moderator. Die kan aan de hand van het simkaart nummer (dat is niet het 06 nummer) de PUK achterhalen als het goed is.

Zet de volgende gegevens in je profiel. https://forum.kpn.com/settings/profile

NAW, mobiele telefoonnummer en in vakje persoonlijke opmerkingen het simkaartnummer. Hopelijk kan een moderator dan de PUK achterhalen. Deze kan ie je dan via privé bericht doen toekomen. Onderaan de pagina de knop gebruiken om het ingevulde formulier op te slaan.

Er is wel een redelijke wachtrij voor de kpn moderators. Je topic staat nu voor 9 oktober als het goed is.


Hoi @NederlandseinBelgie. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je de juiste pukcode niet hebt. Ik zie dat je inmiddels een mobiel nummer hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel. Is dat het mobiele nummer waarvan je de pukcode wil weten? Het adres dat je hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel komt niet overeen het adres bij ons in het systeem. Wil je ter verificatie de laatste drie cijfers van jouw rekeningnummer en het (dat bij ons bekend is) achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld van het KPN Forum profiel en het simkaartnummer? Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je opzoek naar jouw pukcode.


Hallo, ik heb de pukcode nodig van het 06 nummer. Ik ben telefonisch bereikbaar op het +32 nummer. 

Ik kan de pukcode in mijn kpn zien, maar die pukcode doet het niet. 


Ik zie nu pas dat het gaat om een prepaid simkaartje. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om voor een prepaid nummer een pukcode te versturen via e-mail. De pukcode voor prepaid is via het formulier op te vragen. Daarnaast staat de pukcode vermeld op het kaartje waarbij de simkaart werdt geleverd. Wanneer deze pukcode niet werkt is het vervangen van de simkaart de enige oplossing.


Hallo, ik kan in mijn kpn de pukcode zien van het prepaid simkaartje. Dus die heb ik niet nodig. 

Ik heb wel een vervangende simkaart nodig omdat de puk blijkbaar niet meer correspondeert met mijn simkaart. Misschien is de kaart versleten oid? 


Hallo, ik kan in mijn kpn de pukcode zien van het prepaid simkaartje. Dus die heb ik niet nodig. 

Maar die klopt dus niet, want werkt niet.

Heb je bij de overgang van abonnement naar prepaid een nieuwe sim gehad? Dan staat in MijnKPN nog de PUK van je vorige sim. Van prepaid staat nooit de PUK in de app. Het je trouwens (al) de speciale app voor prepaid? (staat de PUK ook niet in trouwens; bij prepaid echt alleen op het creditcard formaat kaartje waar de sim uitkomt)

Ik heb wel een vervangende simkaart nodig

Gewoon doen lijkt me. Zal wel de kortste slag zijn om het weer werkend te krijgen.

Simkaart kan alleen naar NL adres.


KPN zegt dat het mijn huidige simkaart niet herkent adhv het simkaartnummer. 

Het moet toch echt de mijne zijn. 


Ik begrijp dat het een prepaid simkaartje is. Heb je dit nummer wel regelmatig actief gebruikt, m.a.w. een beetje tegoed verbruikt door er zelf mee te bellen, sms'en of internetten?

Als je dat niet doet wordt het nummer na 6 maanden inactiviteit eerst alleen uitgaand geblokkeerd, waarna je nog 90 dagen hebt om door tegoed opwaarderen het nummer weer te ontgrendelen. Anders wordt het nummer daarna volledig geblokkeerd en opgeheven.


Ik zie nu pas dat het gaat om een prepaid simkaartje. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om voor een prepaid nummer een pukcode te versturen via e-mail. De pukcode voor prepaid is via het formulier op te vragen. Daarnaast staat de pukcode vermeld op het kaartje waarbij de simkaart werdt geleverd. Wanneer deze pukcode niet werkt is het vervangen van de simkaart de enige oplossing.

 

Helaas is het niet mogelijk om een vervangende prepaid simkaart via de klantenservice aan te vragen, anders had ik dit graag voor je in gang gezet. Daarnaast komt het adres dat je hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel nog steeds niet overeen met het adres wat wij in onze systemen hebben staan. De enige optie om dit probleem te verhelpen is door met het simkaartje naar een KPN Winkel te gaan.