Skip to main content
Antwoord

PUK code opvragen lukt niet ivm 2 staps verificatie

• September 5, 2025
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Hoi,

ik moet mijn PUK code opvragen, maar ik kan niet inloggen in Mijn KPN want die heeft 2 staps verificatie en daar kom ik niet bij omdat mijn telefoon dus uit is !

nu wilde ik het proberen via dat formulier online, herkend hij mijn simkaartnummer niet? Er staat duidelijk op mijn simkaart KPN.  de KPN chat bot wil met me willen maar dat gaat niet want mijn telefoon is uit… ik zit nu in een cirkeltje? kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door MelissaLa

Ik heb inmiddels met de telefoon van mijn man gebeld naar KPN. zij hebben mij verder geholpen, gelukkig ! echter dus wel een tip aan ​@KPN je puk code opvragen via mijn KPN gaat dus niet wegens 2-stapsverificatie. wellicht is dat een verbeterpunt voor jullie in de toekomst ;)

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 5, 2025

je voert wel het volledige (19 cijferige) simkaartnummer in?

https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode/pukcode-opvragen#pukcode-request|mobile-number

Je simkaartnummer staat op de achterkant van de simkaart. Heb je een KPN Mobiel abonnement?
Dan vind je het nummer ook op je factuur onder ‘Overzicht per aansluiting’.

Heb je het plastic kaartje niet meer waar je de nano-simkaart uit gedrukt hebt? Daar staat de pukcode ook op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Hi Ruud, 

nee ik heb mijn nummer al 100 jaar bij kpn dus ik heb alleen de laatste 8 cijfers die op de nanop simkaart staan en niet de plastic kaart waar hij uitgedrukt is helaas. mijn facturen staan online in mijn kpn en daar kan ik dus niet bij., wel heb ik facturen in mijn mail gevonden van 2021 en daarop staan ook alleen deze 8 cijfers van de simkaart.. ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen..

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Ik heb inmiddels met de telefoon van mijn man gebeld naar KPN. zij hebben mij verder geholpen, gelukkig ! echter dus wel een tip aan ​@KPN je puk code opvragen via mijn KPN gaat dus niet wegens 2-stapsverificatie. wellicht is dat een verbeterpunt voor jullie in de toekomst ;)

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 5, 2025

Goed nieuws ​@MelissaLa , dat wilde ik je al adviseren. Bewaar de pukcode dan nu goed 😉.