Skip to main content
Beantwoord

PUK code werkt niet

• April 23, 2025
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Mijn Simkaart is vergrendeld en ik moet de PUK code invullen. Op het kaartje waar de simkaart van mijn telefoon inzat, staat onderaan in het midden: Pukcode. Met daaronder een 8-cijferige code. Deze vul ik in, daarna bevestig ik mijn nieuwe pincode, en daarna zegt mijn telefoon dat de PUK code onjuist is, maar ik heb het precies overgetypt, hoe kan dit? Heb ik de verkeerde kaart?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jorian Vloo als je de PUK-code te vaak verkeerd invult blokkeert de siimkaart definitief.

Heb je de juiste PUK-code al gecontroleerd bijn MijnKPN?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Ben je niet in de war met de puncoide om je telefoon te ontgrendelen, dat is iets anders dan je simkaart ontgrendelen ​@Jorian Vloo 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Mijn telefoon was helemaal leeg, dus moest ik opnieuw opstarten toen hij opgeladen was. Ik heb toen teveel verkeerde pogingen gedaan voor mijn Simcode, dus toen werd mijn kaart vergendeld en moest ik de PUK code invullen, maar deze werkt niet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 23, 2025

Beste ​@Jorian Vloo als je de PUK-code te vaak verkeerd invult blokkeert de siimkaart definitief.

Heb je de juiste PUK-code al gecontroleerd bijn MijnKPN?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Ik had mijn telefoon nog niet toegevoegd in MijnKPN, maar dat kan nu ook niet meer, aangezien ik het ontvangen sms'je niet kan zien, omdat ik mijn telefoon niet meer in kan, wat wel nodig is. Ik heb nog 4 pogingen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Ik ben er inmiddels achter dat de PUK code die ik telkens invulde de code is van mijn zus haar telefoon, kaartjes waren verwisseld. Ik weet alleen niet waar mijn eigen kaartje is

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 27, 2025

Goedemorgen ​@Jorian Vloo , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
In dit geval zou ik je willen adviseren om hiervoor een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk, vanuit daar kunnen ze je hier mee verder helpen! Laat je ons ook nog even weten hoe dit is afgelopen?