Skip to main content

Net de reclame over de invoering van het 5G netwerk. Waarom worden ook hier weer muzikanten die lid zijn van een amateurmuziekvereniging (in uniform)  belachelijk gemaakt. Welke typering komt naar voren om dit steeds te doen. In alle reclames (niet alleen van KPN) worden muzikanten als een stel geestelijk gehandicapten neergezet. WAAROM?

 

Misschien een ander sub forum kiezen? Het gaat hier over email


Hallo @Nats61 ,

Welkom op het forum! Ik ben dan wel niet van onze marketingafdeling of ons reclamebureau, maar ik kan me niet echt vinden in hoe je zegt dat we mensen in onze reclameuitingen neerzetten. Ik kan je ook garanderen dat het nergens onze bedoeling is om mensen op een dusdanig negatieve manier neer te zetten. Ik vind het dan ook jammer om te zien dat dat als zodanig ervaren wordt.

 


Goedemiddag @Nats61 en welkom hier op het forum :)
 

Wat spijtig om te lezen dat je het als zodanig ervaart. Net als @Raymondt kan ook ik je garanderen dat we niemand op een negatieve manier neer willen zetten! Je geeft aan dat muzikanten in alle reclames worden neergezet als iemand met een verstandelijke beperking, ook dat herken ik echt totaal niet om eerlijk te zijn.


net als @Nats61 Heb ik zojuist jullie tenenkrommende commercial moeten aanzien. Ik stoor mij er ook aan. Ten eerste aan de setting, alles is in een stedelijke setting wat het gevoel geeft dat de rest van (provinciaal) NL niet mee telt. Net als @Nats61 stoor ik mij ook aan de setting waarin de blanke Nederlander wordt getoond. Alle andere deelnemers worden met respect geportretteerd (cool en hip) en de blanke deelnemers worden geportretteerd als bier drinkende kapelleden in een muf (met houten lambrisering wtf!!) zaaltje. Ik ben er van overtuigd dat dat beter kan.


Hoi @Toproy en welkom op het KPN forum :)

 

Dat jij ervan overtuigd ben dat het beter kan, geloof ik meteen. Probleem is; als we het op die manier doen, zal er weer iemand anders over vallen. Het lijkt anno 2020 bijna onmogelijk te zijn om een reclame/commercial te maken waar niemand over valt….


Nou, indertijd die reclame toen de naam Ziggo werd geïntroduceerd. Die heeft mij over de streep getrokken …. om bij KPN te blijven.

Die oudere man die als sukkel werd neergezet.

Ik zie vrijwel geen reclames meer (sla ze lekker over) dus bovengenoemde van KPN ben ik nog niet tegengekomen.


Wat voelen veel mensen zich toch ook snel ‘gekwetst’ tegenwoordig. Het is maar een reclame en volgens mij moet je daar niet teveel achter zoeken, hoe ‘hip’ dat ook is vandaag de dag.


Reageer