Skip to main content

Betreft: aanvraagnummer****

Ik heb eerst een mail gekregen van Recommerce Group dat ik inclusief de bonus 114 euro zou ontvangen voor mijn Samsung Galaxy A51. Nu zegt de Recommerce Group dat mijn Samsung A51 niet als nieuw meer is, wat ik bestrijdt en biedt nu 103 euro incl. de bonus. Maar nu krijg ik een mail van de Recommerce Group dat zij alleen 53 euro uit betalen en het nog afhangt van bepaalde documenten of ik de bonus nog krijg toegekend, terwijl ik alle benodigde documenten al heb ingeleverd. Dit is toch niet te geloven. Probeert KPN nu onder zijn toezeggingen van de actie uit te komen? Dat is absoluut de klant voor de gek houden en dat pik ik niet! Gezien de reacties hierboven lijk je naar de extra bonus te kunnen fluiten. Hoe klein kan een groot bedrijf zijn? Wees er dan zeker van dat ik als vaste klant van KPN mijn abonnement op ga zeggen.         

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt en privégegevens verwijderd

Hoi @Vissertje51, welkom hier. 

Wanneer je jouw toestel inlevert komt er een indicatie uit van wat je ongeveer kan krijgen, dit is niet definitief. Nu begrijp ik dat zij sinds zij het toestel in handen hebben, het toestel voor 103 euro willen hebben inclusief bonus. Alleen nu hebben ze nog niet de juiste formulieren om ook de bonus toe te kennen? Heb je daar al contact over gehad met Recommerce? Zeker nu wij ook een aantal dagen verder zijn? Ik ben benieuwd.


Goedemorgen Bart,

Ik weet dat er een eerste indicatie is vwb het waarderen van je telefoon. Er staan daarvan ook richtlijnen op jullie website waar je toestel aan moet voldoen. Mijn telefoon voldoet aan de norm Zo Goed als Nieuw. Ik heb een aanbod gehad van telefoon plus bonus van 103 euro, waar ik toestemming voor moest geven. Ik heb geprotesteerd tegen de "geschatte" waarde, maar wel akkoord gegeven omdat ik al een duurdere nieuwe telefoon heb gekocht en dat geld nodig heb. Mijn formulieren moeten dus in orde zijn. Recommerce reageert nergens op. Zij hebben nu 53 euro overgemaakt en géén bonus. Ik vermoed dat zij heel goedkoop aan je telefoon willen komen en verder zoek je het dan maar uit.  Het irritante is dat niemand je informeert over hoe of wat. Daar wordt ik zó boos over en dat geeft je het gevoel dat het niet klopt. KPN belooft je een bonus en het lijkt erop dat ze  proberen die niet uit te keren. Ik wil mijn oude telefoon terug als ik geen bonus ontvang en stuur de nieuwe terug. Als KPN zich niet aan zijn afspraken houdt, heb ik het recht om dat ook niet te doen. Ik verkoop mijn mooie Samsung A51 niet voor 53 euro. Daar heb ik geen toestemming voor verleend. 

 

 

 


Gelukkig goed nieuws! Vandaag ontving ik eindelijk een antwoord van Recommerce inzake de uitbetaling van de bonus. Het lijkt goed te komen en ik ben opgelucht en blij dat ik nu gehoord ben. 

 

Admin: Afgesplitst en aan eigen topic toegevoegd


Dat is helemaal top om te lezen. Fijn dat je antwoord hebt en dat de bonus geregeld gaat worden. 🙂 Fijn weekend gewenst. 


Ik heb zo'n zelfde mail, blijkbaar gaat de 50 euro los van de normale betaling. De eerste betaling van 44 euro heb ik vandaag ontvangen. Dit staat er in de mail bij mij van afgelopen dinsdag avond:

Bevestiging van je trade-in aanvraag

Trade-in aanvraagnr. 12345678

Beste Naam,

 

We willen je graag laten weten dat je trade-in aanvraag is gevalideerd. De betaling ter hoogte van 44 € zal binnen enkele dagen worden voldaan.
  De bonus uitbetaling ter hoogte van 50 € kan later worden uitbetaald indien wij hiervoor nog niet de benodigde documenten hebben ontvangen of kunnen beoordelen. Je wordt hierover in een separate mail geïnformeerd indien dit voor jou van toepassing is.

Bedankt voor je deelname aan het trade-in programma.


Na weer een week te hebben afgewacht, begint het weer onrustig te knagen in mijn maag of de beloofde bonus er inderdaad komt. Het is wel erg stil….Ik begreep ook dat KPN de uitvoering van de terugbetaling aan de Recommerce Group over laat. Waarom dan nog wachten met uitbetalen? Kom op KPN, zet er eens druk achter dat alle gedupeerden nu eindelijk hun beloofde bonus krijgen. Er zijn mensen die al maanden wachten, dit kan toch niet waar zijn? Ik weet dat op dit forum klagen niet helpt, dus ga maar weer eens klagen via de normale klachtprocedure van KPN. 

 


Hier ook nog niks gehoord/gezien maar het zou echt iets van een actie bij/doorKPN moeten zijn. De 44 euro van Recommerce is wel gelukt al.


Hallo Janwilnl,

Dank je wel voor je reactie. Ik probeer de moed er ook wel in te houden, maar soms zakt het weer helemaal weg. Hopelijk straks beter nieuws. 


Recommerce had toch aangegeven te gaan betalen begrijp ik uit jouw eerdere reactie. Alleen dat bedrag heb je nog niet ontvangen? Nog steeds niet?


Goedemorgen Bart, 

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb nog niets ontvangen omdat Recommerce zegt dat KPN dit nog moet valideren. Het heeft blijkbaar meer tijd nodig dan ik dacht. Ik probeer het maar even los te laten. Als ik de bonus heb ontvangen, laat ik je het weten. Fijne dag.


Ja dat hoor ik dan graag. :)


Hier nog niks, behalve de standaard bedragen van recommerce. Maar niks over de bonus dus en jij @Vissertje51 ?


Hallo Janwilnl, helaas heb ik verder ook nog geen bonus ontvangen en ook verder nog niets gehoord. Het is vooral zo irritant omdat je niet weet hoe lang het duurt voor KPN de bonus uitbetaalt. Bart van KPN, kan jij in deze nog iets voor ons doen? Volgens mij heeft Sanne van KPN het wel voor elkaar gekregen dat Domini zijn bonus inmiddels wél heeft ontvangen. Ik ga KPN maar weer bellen of via het klachtenformulier benaderen. 


@Vissertje51 KPN moet eigenlijk in het algemeen hier iets aan doen, ik lees het hier bij net iets teveel mensen. Dus normale korting via Recommerce wel gekregen maar extra bonus korting niet. Ik al vanaf begin april

 

@Bart_Z ?


Ja, ik wil het graag doorzetten voor jullie. 

Kunnen jullie je profiel onder persoonlijke opmerkingen nog voorzien van merk en type toestel dat je hebt ingeleverd en het ordernummer van het nieuwe toestel? 

Mocht je het nog niet gedaan hebben ook graag de verdere persoonsgegevens toevoegen. Hoor ik van jullie als je dat gedaan hebt. 


Ik heb het ingevuld, maar het lijkt mij dat er structureel iets mee moet gebeuren intern bij KPN want dit lijkt erg vaak te gebeuren als ik alle topics zie. (Slechte reclame)


Hallo Bart, ik heb gisteren twee collega's van de klantenservice gesproken. Zij zijn het helemaal met mij eens dat dit niet netjes verloopt en gaan er achteraan. Ik heb aangegeven dat er van meerdere mensen de mobiels ondergewaardeerd worden en lang wachten op de beloofde bonus. Het lijkt me goed om dat resultaat nu eerst even af te wachten, anders loopt het door elkaar heen. Het is natuurlijk goed om de zaak al wel voor janwil.nl op te pakken met zijn gegevens. Mocht ik niets horen, meld ik dat wel. Bedankt voor je bericht. 


@janwilnl, ik heb het doorgezet naar mijn collega's van de back office, zij gaan er verder mee aan de slag. Wanneer ik wat hoor, laat ik het weten. Mocht jij wat horen, dan hoor ik dat ook graag. 

 

@Vissertje51, top dat mijn collega's er mee aan de slag gaan. Kijkt mij inderdaad goed om het niet door elkaar te laten lopen. Hoor graag weer van je als je meer weet. 


Hallo Bart, ik heb uiteindelijk 50 euro aan bonus ontvangen. Natuurlijk ben ik er blij mee, al rest mij nog wel de vraag waarom ze bij bijna iedereen structureel de ingeleverde mobiels hebben ondergewaardeerd. Het lijkt erop dat dit een bewuste actie is. Het zou dus nog mooier zijn als Recommerce nu ook nog het verschil betaald met wat eerder is vastgesteld voor mijn mobiel. 

 


Fijn dat de bonus is uitbetaald. Dan is dat ook geregeld. :)

Alleen ben je niet helemaal blij met de onderwaardering. Die snap ik ook, maar herken ik verder niet. Maar zal die feedback zeker meenemen bedankt. 


@janwilnl, ik heb het doorgezet naar mijn collega's van de back office, zij gaan er verder mee aan de slag. Wanneer ik wat hoor, laat ik het weten. Mocht jij wat horen, dan hoor ik dat ook graag. 

Hallo Bart,

Ik denk dat het nu eindelijk gaat lukken, ik heb nu net een bericht gekregen dat ik de ‘extra inruilwaarde’ krijg. Dit mailje is echter gewoon van Recommerce en NIET zoals zij dus telkens beweren van KPN. Bijna 2 maanden na aanvragen nieuwe abonnement later maar beter ooit dan nooit.

 

Recommerce solutions

Goedkeuring van de 'extra inruilwaarde'

Trade-in verzoek KD123456789

Beste JW Lenting ,

Je hebt alle noodzakelijke documenten voor de extra inruilwaarde ge-upload. Wij bevestigen dat de extra inruilwaarde, gekoppeld aan de trade-in, ter hoogte van € 50 € is goedgekeurd.

Zodra wij jouw inruil-product hebben ontvangen en deze aanvraag ook is afgerond, wordt de inruilwaarde (mits de staat van het product overeenkomt met de aanvraag) en de 'extra inruilwaarde' naar jou overgeboekt.

Indien de inruilwaarde van je trade-in al is uitgekeerd, dan krijg je de 'extra inruilwaarde' binnen 48 uur uitbetaald.

Bedankt voor je deelname aan het trade-in programma.

Recommerce Team
Vragen? Bekijk onze FAQ


@janwilnl, ik heb inderdaad de bevestiging van collega's gekregen dat het uitbetaald gaat worden. Hoor graag als je het hebt ontvangen. Vermoed ergens deze week. 


@Bart_Z Bedankt, ook ik heb de extra 50 euro bonus inmiddels op mijn rekening ontvangen, maar het duurde naar mijn mening best wel lang.  Exact 2 maanden. Dus hier moet wel even naar gekeken worden omdat wij zover ik op dit forum zie niet de enige zijn met dit probleem. (Geen goede reclame hoor)


Fijn dat je het hebt ontvangen.  Ik snap dat het lang duurt. Bedankt voor het delen. Neem het mee.Â