Skip to main content

Goedenavond.

 

ik heb de iphone 14 pro gekocht en gebruik gemaakt van de actie om de oude iphone in te leveren.

 

Op 25 oktober heb ik bevestiging gehad dat mijn iphone bij hun is aangekomen.


Vervolgens krijg ik die zelfde dag een aangepast tradevoorstel van 575€ ipv de originele 600€. Om gedoe te voorkomen mail ik dezelfde dag terug dat ik akkoord ga. 
 

Vervolgens krijg ik op 26 oktober bericht:

”We willen je graag laten weten dat je trade-in aanvraag is gevalideerd. De betaling ter hoogte van 500 € zal binnen enkele dagen worden voldaan. De bonus uitbetaling ter hoogte van 75 € kan later worden uitbetaald indien wij hiervoor nog niet de benodigde documenten hebben ontvangen of kunnen beoordelen. Je wordt hierover in een separate mail geïnformeerd indien dit voor jou van toepassing is“

 

Daarna heb ik nooit weer bericht van Recommerce gehad. Tot dat ik vandaag, een maand later een mail naar ze stuur met de vraag waar de €75 blijft.

 

Krijg ik terug:

 

“Team Support (Recommerce)

25 nov. 2022 15:23 CET

Hallo,

 

Het spijt me, de bonus kon niet gevalideerd worden.

 

De operatie is nu inderdaad voltooid en de documenten zijn niet op tijd verzonden.

 

Met vriendelijke groet,

Coralie”

 

uhhhh wtf? Ik heb de iPhone opgestuurd met alle documenten die werden gevraagd. Nooit is mij om meer documenten gevraagd en ook nooit heeft men gemaild om te zeggen dat er er onvoldoende documenten waren om de bonus uit te betalen.

 

Een snel rondje google leert mij dat dit vaker gebeurd bij Recommerce. Ik vermoed dan ook dat dit een standaard praktijk is om zelf die €75 in de zak te steken.

 

Wat kan ik doen om de €75 te krijgen waar ik recht op heb?

 

mvg,

Harmen

Hey @Nemrah, vervelend dat het ruilproces niet vloeiend verlopen is. De waardebepaling en inruilen en de hele afhandeling daarvan ligt volledig bij Recommerce. Ik raad je in dit geval dan ook om dit nogmaals bij hen aan te kaarten. Mocht je er echt niet uitkomen met hen, laat het hier weten.

 

Voor meelezers: heb je hier ook problemen mee? Neem dan eerst verder contact op met Recommerce. Helpt dat niet, maak een eigen topic aan.


Heel herkenbaar. Aldus Recommerce hebben zij 7 december mijn stukken ontvangen en zou -na ‘validatie’ door KPN binnen 21 werkdagen worden uitbetaald. 

Maar het is nu 11 januari … en da's 26 dagen volgens Bartjens.

Sowieso een beetje raar verhaal in mijn ogen, want als er nog gevalideerd zou moeten worden, waarom is de feitelijke inruil dan wel al voldaan?

 


Ik heb exact hetzelfde, KPN stuurt me naar Recommerce,  en zij reageren helemaal niet, ook niet na 3 mails. Ik voel me echt opgelicht!


Heel herkenbaar. Aldus Recommerce hebben zij 7 december mijn stukken ontvangen en zou -na ‘validatie’ door KPN binnen 21 werkdagen worden uitbetaald. 

Maar het is nu 11 januari … en da's 26 dagen volgens Bartjens.

@rras, neem contact op met Recommerce om dit na te vragen. Zij regelen het hele proces, dus als er vragen zijn kunnen zij die beantwoorden. Kom je er met hen niet uit, pas dan kan ik eventueel iets doen.

 

Ik heb exact hetzelfde, KPN stuurt me naar Recommerce,  en zij reageren helemaal niet, ook niet na 3 mails. Ik voel me echt opgelicht!

Vervelend dit te horen, @Mary78. Zou jij je forumprofiel willen invullen met je gegevens. Reageer hier weer als je dit gedaan. Geef dan ook even aan om wat voor toestel het gaat en wanneer je de 3 mails naar Recommerce hebt verzonden. En deed je dit mailen met het mailadres dat je ook gebruikt voor je forumaccount?


Beste,

 

Ik heb het profiel aangevuld, en ik heb recommerce gemaild op 3-12/2-12/9-1/11-1/en 2x op 18-1

 

Mvg Mary 


Update: eindelijk m’n 75 euro binnen.
 

Of KPN wel met Recommerce zou moeten willen werken vraag ik mij af. KPN staat voor mij toch kwalitatief op een goed niveau. Recommerce allesbehalve. Communicatie vanuit Recommerce noem ik ronduit amateuristisch.

Anyway … eindelijk m’n centjes ontvangen.


Top, rras!

 

@Mary78, sorry voor de vertraging! Ik kan dit voor je doorzetten naar onze back office als je nog steeds niets van Recommerce hebt gehoord. Ik zie in je profiel staan dat je een Samsung S22 hebt. Dat lijkt me je nieuwe toestel, kun je nog aangeven welk toestel je ingestuurd hebt?  


Ja als je het wil doorzetten heel graag. Ik heb idd de S22 en ik heb de Samsung FE20 ingeleverd. 


Ik zie dat ik nog niet gereageerd had, ik heb de melding hierover doorgezet naar de back office, @Mary78. Zij nemen contact op.


Beste @Mary78, het heeft (te) lang geduurd, maar we hebben inmiddels bevestiging dat de uitbetaling eraan komt!