Skip to main content

Hi Cindy,

 

Ik heb het zelfde probleem. Elke keer als ik het gewijzigde nummer op sla dan gaat hij terug naar een rekening die inmiddels is opgeheven. Kunnen jullie mijn rekeningnummer handmatig wijzigen? Ik hoor het graag.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi, @EW92 .

Welkom op het forum! :relaxed::bouquet:

“Ze zeggen” dat het iban via het mijnkpn is te wijzigen, maar hier komt steeds weer naar voren dat dit toch niet zo is. Je kan het beste even bellen denk ik zo: het nummer is 0800-0402 (ma - vr 08:00-20:00; za tot 17:00)


Goedemiddag @EW92, leuk dat je actief bent op het forum!

Had je inmiddels telefonisch contact gehad om je IBAN te wijzigen? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om dit voor jou te regelen, aangezien daar een extra verificatie voor nodig is die alleen telefonisch of via de chat gedaan kan/mag worden. Heb je dus nog niet gebeld, dan adviseer ik je om dat te wel even te doen of via onze contactpagina een chat te starten. Als je klikt op het betreffende onderwerp (bijvoorbeeld Mobiel of Internet) en vervolgens kiest voor de laatste optie ‘Ik heb en vraag of wil graag contact’, dan kom je uit op de pagina waar je een chat kunt starten.


Hoi, @EW92 .

Welkom op het forum! :relaxed::bouquet:

“Ze zeggen” dat het iban via het mijnkpn is te wijzigen, maar hier komt steeds weer naar voren dat dit toch niet zo is. Je kan het beste even bellen denk ik zo: het nummer is 0800-0402 (ma - vr 08:00-20:00; za tot 17:00)

Hee Peter, dankjewel voor jouw bericht. Ik heb gebeld, maar zij zegt dat ze het niet kan wijzigen omdat het geen nederlands bankrekeningnummer is. Ik lees op andere plekken in het forum dat een europees bankrekening nummerwel moet lukken? Hoe zorg ik dat het alsnog ingevoerd wordt? 


Ik kan met de zoekfunctie op kpn.com niets vinden m.b.t. IBAN.

Op het forum vind ik tegenstrijdige berichten. Maar wel altijd dat een IBAN alleen via 0800-0402 of de chat opgegeven/gewijzigd kan worden. 

Zoals @Jose_  (kpn moderator v.h. forum) al aangeeft kan zij of haar collega's het niet via deze weg doen.

De chat vind je het makkelijkst via https://www.kpn.com/service/een-andere-vraag.htm.

Lukt het nou steeds niet via tel. of chat (wat dus wel zou moeten!) dan kun je altijd nog naar een kpn-winkel. Dat kan momenteel alleen met afspraak.

Ik heb mijn huidige bankrekeningnummer al sinds mijn 8ste jaar (nu 57). Aangezien het door IBAN nu helemaal onmogelijk is geworden je rek.nr. mee te nemen naar een andere bank switch ik niet. (doe ik toch al weinig). Vóór IBAN waren de banken er wel over bezig, maar nu niet meer. 


Goedemiddag @EW92,

Ik lees dat jou is verteld dat het niet kan omdat je een buitenlands rekeningnummer wil doorgeven? In principe moet dat mogelijk zijn, het moet echter wel een rekeningnummer zijn uit een van de volgende landen:

  • België
  • Bulgarije
  • Cyprus
  • Tsjechië
  • Denemarken
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk (inclusief Guadeloupe, Réunion, Martinique, Frans Guiana, St Pierre en Miquelon, Mayotte)
  • Duitsland
  • Gibralter
  • Griekenland
  • Hongarije
  • IJsland
  • Ierland
  • Italië
  • Letland
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Monaco
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal (inclusief Azoren en Madeira)
  • Roemenië
  • Slowakije
  • Slovenië
  • Spanje (inclusief Canarische eilanden, Ceuta, Melilla)
  • Zweden
  • Zwitserland
  • Verenigd Koninkrijk


Ik hoor graag van je of het inmiddels is gelukt om je rekeningnummer te wijzigen.


@EW92 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het inmiddels is gelukt! Anders hoor ik het graag.


Hi jose,

 

Dankjewel voor jou reactie. Ik had de emailtjes van jouw reactie gemist. Ik heb een rekening nummer van een spaanse bank: open bank. Ik kom via de instructies niet uit bij een chat functie. Slechts bij dit forum of ik wordt weer doorverwezen naar FAQ. De website zoals die nu is is vooral dwalen. Hoe kom ik bij iemand terecht?

 


Chatfunctie vind je hier:

https://www.kpn.com/service/een-andere-vraag.htm


Een chat starten kan inderdaad via de link die @PeterG hierboven heeft gedeeld. Als je op die pagina een stukje naar beneden scrolt, zie je ‘Direct antwoord via chat’ staan, daar kun je een chat starten met één van mijn collega's. :relaxed: Daarnaast kun je telefonisch in contact komen met één van mijn collega's door te bellen naar 0800 0402 (gratis). Laat je weten of het nu wel is gelukt?