Skip to main content
Ik heb een reknr opgegeven bij mijn nieuwe abo bij KPN mobiel, Nu staat bij de bevestiging dat ik de bankpas moet laten zien van dat reknr. Maar dat is een vaste lastenrekening waar ik geen bankpas van heb. Hoe kan ik dit oplossen? Gr Joyce
Hoi Joyce. Welkom op het forum. Wat leuk dat je een nieuw abonnement hebt aangevraagd bij KPN. Ik heb het voor je uitgezocht. Als er geen betaalpas bij het rekeningnummer zit zal er gevraagd worden naar een recent rekenafschrift of een uitdraai internetbankieren (minder dan een maand oud). Als de naam van de rekeninghouder en rekeningnummer op het afschrift/uitdraai internetbankieren overeenkomt met het contract wordt hier een kopie van gemaakt en ontvang je alsnog je bestelling. Mocht je hier verder nog vragen over hebben, dan hoor ik dat graag van je!
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Hi, is deze post nog accuraat? Wij hebben morgen een levering staan met dezelfde situatie. Moeten we de bank afschriften printen of is een foto van internet bankieren afdoende?

 

Mvg Indy


@Indy92 Als het goed is ontvang je en sms waarin wordt aangegeven wat je nodig hebt. Zover ik weet is dat op dit moment een identiteitsbewijs en bankpas.


Hi Vikash, zoals aangegeven heb ik van de rekening geen bankpas. Echter betaal ik op deze rekening ook mijn KPN residential abonnement en heb ik de telefoon afbetaald via dezelfde rekening. 1 cent overmaken kan wel, maar pinnen zal niet gaan.


@Indy92 Bij een nieuw abonnement met toestel moet er helaas wel minimaal een pinbetaling van €0,01 gedaan worden, ter verificatie van het actief zijn van het bankrekeningnummer. Contactloos pinnen is (nog) niet mogelijk bij leveringen.


Als ik kijk naar je bericht van 3 jaar geleden is het tonen van de bank afschrift voldoende. Aangezien ik mijn andere kpn rekening ook betaal via deze rekening kan er toch geen probleem van worden gemaakt? 


@Indy92 Helaas is dat niet meer voldoende. Bij een nieuw abonnement is er altijd een verificatie nodig van het bankrekeningnummer. Dit kan alleen door een minimaal bedrag te pinnen van €0,01.Â